Lada Niva: To ρωσικό 4x4 που έγραψε ιστορία
Πολλοί το χαρακτηρίζουν ως το μοναδικό γνήσιο «off-road» SUV που κατασκευάστηκε πότε. Το Lada Niva αγαπήθηκε ιδιαίτερα στη χώρα μας λόγω του «σπαρτιάτικου» χαρακτήρα του. Ώρα να το θυμηθούμε!
Είναι μερικά αυτοκίνητα που δεν πρόκειται να σβηστούν εύκολα από τη μνήμη μας, όσα χρόνια κι αν περάσουν. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και το Lada Niva, ένα σκληροτράχηλο «off-road» μοντέλο, που το μόνο κοινό του στοιχείο με τα σύγχρονα SUV είναι οι τέσσερις ρόδες. Οι ιστορίες που μπορεί να ακούσετε γι αυτό το αυτοκίνητο είναι πολλές και σίγουρα θα συνεχίσουν να ακούγονται νέες, αφού καθημερινά βλέπουμε τέτοια αυτοκίνητα να κινούνται στους ελληνικούς δρόμους και όχι μόνο. Το Lada Niva αγαπήθηκε ιδιαίτερα στην χώρα μας γιατί ήταν ένα αυτοκίνητο που δε «ζητούσε» τίποτα αλλά τα προσέφερε όλα, ενώ σπάνια συνάντησε εμπόδια που δεν κατάφερε να τα ξεπεράσει. Ώρα, λοιπόν, να θυμηθούμε τους σημαντικότερους «σταθμούς» στην μακροχρόνια ιστορία του ρωσικού μοντέλου με τον «σπαρτιάτικο» χαρακτήρα, τους κινητήρες που το συνόδευαν, αλλά και την πρόσφατη είδηση περί της αναβίωσής του.
Τα πρώτα του χρόνια
Η ιστορία του Lada Niva ξεκίνησε στα μέσα του 1977, όταν η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία AvtoVAZ / Lada αποφάσισε να δημιουργήσει το πρώτο της «off-road» μοντέλο. Μπορεί να μην διακρίθηκε για τις επαναστατικές του καινοτομίες, αλλά δεν παύει να είναι το πρώτο «off-road» μοντέλο στην ιστορία της αυτοκίνησης με ανεξάρτητη ανάρτηση στον εμπρός άξονα. Ταυτόχρονα, έγινε και το πρώτο όχημα με αυτοφερόμενο πλαίσιο, δηλαδή όλο το αμάξωμα ήταν ένα μονοκόκ κομμάτι που εδραζόταν πάνω στους δύο άξονες. Η εν λόγω τακτική αργότερα ακολουθήθηκε και από άλλους κατασκευαστές.
Στην χώρα μας το ρωσικό μοντέλο ήρθε με το όνομα Niva, που στα ρωσικά σημαίνει «χωράφι», ενώ σε άλλες χώρες κυκλοφόρησε και με διαφορετικά ονόματα. Λίγα χρόνια αργότερα, τα πνευματικά δικαιώματα του ονόματος πέρασαν στην κυριότητα της General Motors, η οποία και εκμεταλλεύτηκε ένα τόσο επιτυχημένο όνομα. Έτσι, περάσαμε σε μία εποχή που το «θρυλικό» μοντέλο πωλούνταν με το όνομα Lada 4x4 και παράλληλα κυκλοφορούσε και άλλο ένα μοντέλο από την GM με το όνομα Chevrolet Niva.
Σελ. 2 | Από το καρμπυρατέρ στο μοτέρ της Peugeot |