Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Από το καρμπυρατέρ στο μοτέρ της Peugeot
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Από το καρμπυρατέρ στο μοτέρ της Peugeot

3/11/2023

Τα πρώτα Lada Niva έκρυβαν κάτω από το καπό τους έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο. Ήταν τετρακύλινδρος και η χωρητικότητά του άγγιζε τα 1.580 κ.εκ. Την τροφοδοσία του αναλάμβανε καρμπυρατέρ και η ισχύς έφτανε τους μόλις 72 ίππους και τα 126 Nm ροπής. Η κίνηση περνούσε ασφαλώς και στους τέσσερις τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με 4 ή 5 σχέσεις και οι επιδόσεις δεν ήταν πρωταρχικός στόχος, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονταν σε 21 ολόκληρα δλ.

Στα μέσα της δεκαετίας του 90, τοποθετήθηκε κάτω από το καπό του Lada Niva ένας μεγαλύτερος κινητήρας της GM χωρητικότητας 1.690 κ.εκ. Βέβαια, η σημαντικότερη αναβάθμιση αφορούσε το σύστημα τροφοδοσίας, όπου το καρμπυρατέρ αντικαταστάθηκε από ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης καυσίμου. Έτσι, η ισχύς αυξήθηκε στους 81 ίππους και η ροπή στα 128 Nm. Το αποτέλεσμα ήταν ο χρόνος για τα 0-100 χλμ./ώρα να μειωθεί στα 19 δλ. Μαζί με την αλλαγή του κινητήρα, έγινε και μία ήπια αναβάθμιση, στην οποία τοποθετήθηκε νέο τιμόνι και έγιναν μικρές αλλαγές στη σχεδίαση του ταμπλό, αλλά και στα φωτιστικά σώματα.



Κάπως έτσι φτάνουμε χρονικά στην αλλαγή της χιλιετίας, όπου σε περιορισμένες αγορές το θρυλικό Lada Niva προσφέρθηκε και με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου της Peugeot, ο οποίος ωστόσο δεν προσφέρθηκε ποτέ στην ελληνική αγορά.

Αντίστροφη μέτρηση για την αναβίωση
Έχει περάσει αρκετό διάστημα από τότε που η πώληση του Lada Niva στη χώρα μας και γενικότερα στην Ευρώπη σταμάτησε για λόγους αυξημένων ρύπων. Πλέον, όμως, γνωρίζουμε επίσημα ότι η διαδικασία της αναβίωσης του θρυλικού ρωσικού μοντέλου έχει ήδη ξεκινήσει. Οι πρόσφατες πληροφορίες αναφέρουν ότι το νέο μοντέλο θα λανσαριστεί μέσα στο 2024 με την ονομασία Lada Niva Legend. Ασφαλώς το νέο μοντέλο δε θα θυμίζει σε τίποτα το παλιό «σπαρτιάτικο» μοντέλο, αφού τα πρώτα επίσημα σκίτσα απεικονίζουν ένα αυτοκίνητο με όλα τα σύγχρονα στοιχεία, όπως τα led φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος. Το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα το δούμε τελικά στην ελληνική αγορά, άλλωστε είναι το όνομα Lada Niva έχει αγαπηθεί πλέον λόγω του ένδοξου παρελθόντος του.
 

Σελ.
1
Lada Niva: To ρωσικό 4x4 που έγραψε ιστορία
Σελ.
2
Από το καρμπυρατέρ στο μοτέρ της Peugeot