Lancia by Ferrari
Η διαφορά σε αυτή την περίπτωση ήταν πως το αποτέλεσμα δεν είχε σκοπό να σαρώσει στις ειδικές διαδρομές του WRC, αλλά να ισοπεδώνει κάθε χιλιοστό ασφάλτου στους ευρωπαϊκούς –και όχι μόνο- αυτοκινητόδρομους. Κάτω από το καπό έλαβε θέση ένας V8 κινητήρας με 32 βαλβίδες, επεξηγώντας με σαφήνεια το όνομα του μοντέλου. Το τρίλιτρο μοτέρ, με κωδικό Tipo F105L, ήταν βασισμένο σε αυτό της Ferrari 308, αλλά είχε ορισμένες αλλαγές που το έκαναν πιο κατάλληλο για τη χρήση στην πολυτελή Thema.
Ο κορμός χυτευόταν στο Maranello, και ορισμένα εξαρτήματα συναρμολογούνταν από τη Ducati. Οι βαλβίδες μίκρυναν, ενώ παράλληλα διαφοροποιήθηκε ο στρόφαλος και άλλαξε η σειρά ανάφλεξης, προκειμένου ο κινητήρας να έχει πιο ήπια λειτουργία. Η ιπποδύναμη από τα 240 PS μειώθηκε στα 215, αλλά η ροπή αυξήθηκε από τα 240 στα 285Nm.
Προκειμένου να ανταπεξέλθει σε αυτή την αύξηση ισχύος, αλλά και την συχνή κίνηση με υψηλές ταχύτητες, το σύστημα πέδησης αναβαθμίστηκε καταλλήλως, και πλέον οι εμπρόσθιοι αεριζόμενοι δίσκοι είχαν διάμετρο 294mm, ενώ το ABS ήταν standard. Η υποβοήθηση του τιμονιού ήταν ηλεκτρικά μεταβαλλόμενη ανάλογα της ταχύτητας χάρη στο Servotronic της ZF. Παράλληλα, υπήρχε προαιρετικά ηλεκτρονική ανάρτηση, με «comfort» και «sport» ρυθμίσεις.
Χάρη σε αυτά, η μυθική Lancia Thema 8.32, βάρους 1400kg, μπορούσε να επιταχύνει στα 100km/h από στάση μέσα σε 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ είχε την ικανότητα να κινείται σταθερά με 240km/h, «μπαίνοντας» στα χωράφια των BMW M5 της εποχής. Οι καταλυτικές εκδόσεις των 205 ίππων είχαν ελαφρώς χειρότερες επιδόσεις, αφού ο χρόνος για το sprint 0-100km/h ήταν 7,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα ήταν κατά 5km/h μικρότερη.
Εξωτερικά, η κορυφαία «τετράπορτη Ferrari», όπως χαρακτηρίστηκε, δεν διέφερε πολύ από τις απλές εκδόσεις. Εμπρός, η γρίλια ήταν ασημί με μεγάλα ορθογώνια ανοίγματα, ενώ ενώ κίτρινα σήματα που ανέγραφαν 8.32 ενημέρωναν τους μυημένους για το ποιόν του αυτοκινήτου. Οι πεντάμπρατσες ζάντες 15 ιντσών θύμιζαν αυτές των Ferrari, ενώ πίσω η απόληξη της εξάτμισης ήταν διπλή. Η πιο χαρακτηριστική προσθήκη ήταν η αεροτομή, η οποία ήταν ηλεκτρικά αναδιπλούμενη και ρυθμιζόμενη από τον οδηγό μέσω περιστροφικού διακόπτη.
Η Lancia Thema 8.32 κυκλοφόρησε αποκλειστικά σε 5 αποχρώσεις, όλες μεταλλικές: Blizzard Blue, Winner Red, Quartz Grey, Reflex Green και μαύρο. Περιμετρικά του αμαξώματος ήταν βαμμένες στο χέρι 2 παράλληλες, λεπτές ρίγες. Η μία ήταν πάντα κίτρινη, ενώ ακριβώς από πάνω, μία δεύτερη, είχε χρώμα ανάλογο με αυτό του αυτοκινήτου.
Στο αριστοκρατικό εσωτερικό της ναυαρχίδας της Lancia ήταν διάσπαρτη η πολυτέλεια και η χλιδή. Το σαλόνι ήταν χειροποίητο, στο οποίο κυριαρχούσε η επένδυση ξύλου καρυδιάς και η alcantara, ενώ προαιρετικά ήταν διαθέσιμο δέρμα από τον ιστορικό οίκο κατασκευής επίπλων Poltrona Frau. Το αναλογικό καντράν ήταν πλήρως εξοπλισμένο, και περιελάβανε μεταξύ άλλων όργανα θερμοκρασίας νερού και λαδιού, καθώς και πίεση λαδιού. Τα κίτρινα γράμματα ξεχώριζαν επάνω στο μαύρο φόντο, ενώ το ταχύμετρο ανέγραφε 280km/h. Ως πρόσθετες επιλογές πολυτέλειας ήταν ο αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα, ηλεκτρική ηλιοροφή και τηλέφωνο. Μία εντυπωσιακή λεπτομέρεια ήταν τα πίσω προσκέφαλα, τα οποία χαμήλωναν αυτόματα όταν ο οδηγός επέλεγε την όπισθεν.
Το 1988, η Lancia αναβάθμισε τις Thema. Η γρίλια και τα φώτα εμπρός άλλαξαν, και τα φλας ήταν πλέον μακρόστενα και φιμέ. Πίσω, τα φανάρια έγιναν κόκκινα. Τα εμβλήματα της εταιρείας έγιναν μικρότερα, ενώ καταργήθηκαν τα σήματα των μοντέλων από το πλάι και το πίσω μέρος. Οι αλλαγές αυτές έγιναν και στην 8.32.
Το 1992 οι Ιταλοί έκαναν και 2ο facelift στο μοντέλο, που έγινε γνωστό ως «Σειρά 3», και συνέχισε να παράγεται έως το 1994, όπου και αντικαταστάθηκε από την Lancia Kappa. Οι εξωπραγματική 8.32 όμως, δεν έφτασε ποτέ στην 3η Σειρά, αφού καταργήθηκε το 1992, έπειτα από 3.971 αντίτυπα, εκ των οποίων τα 2370 ήταν της 1ης, prefacelift Σειράς. Όλες οι Thema 8.32 ήταν αριστεροτίμονες, αν και μία μετατράπηκε σε δεξιοτίμονη στην Νότιο Αφρική.
Χάρη στην ψυχή από το Maranello, η Lancia Thema 8.32 συνδύαζε την υψηλή πολυτέλεια με τις επιδόσεις ενός supercar. Ο V8 κινητήρας και η μετάδοση στον εμπρόσθιο άξονα, σήμαινε πως η κατανομή βάρους του αυτοκινήτου ήταν 62% εμπρός, κάνοντας την Ιταλίδα ντίβα περισσότερο κατάλληλη για να ταξιδεύει στην εθνική και την Autobahn με υψηλές ταχύτητες, παρά να ελίσσεται σε σφικτές διαδρομές.
Με εμφάνιση που δεν πρόδιδε τι κρυβόταν κάτω από το μακρύ καπό, χλιδή στο εσωτερικό, και λεπτομέρειες όπως οι βαμμένες στο χέρι ρίγες, που απαιτούσαν την πλήρη αφοσίωση και σταθερότητα του ανθρώπου που τις σχημάτιζε, η Lancia Thema 8.32 ανήκει στο πάνθεον των εξωφρενικών sedan του παρελθόντος, όπως η BMW M5 E34, το Opel Lotus Omega και το Ford Sierra RS Cosworth, έχοντας παράλληλα εξωτικό DNA και την αριστοκρατική φινέτσα των Ιταλών. Δικαιωματικά μπορούμε να την θεωρήσουμε μια sedan ξαδέρφη των Ferrari.
Σελ. 1 | Lancia Thema 8.32: Το sedan με μοτέρ Ferrari |
Σελ. 2 | Lancia by Ferrari |