Μάχη των 90s: Fiat Punto GT VS Peugeot 106 Rallye
Είναι αυτοκίνητα που αγαπήθηκαν όσο ελάχιστα, αν και ανήκουν σε δύο τελείως διαφορετικούς κόσμους. Το Fiat Punto GT «λάτρεψε» τις ευθείες, το 106 Rallye τις ορεινές διαδρομές. Ώρα να θυμηθούμε αυτούς τους δύο θρύλους της αυτοκίνησης!
Δύο τόσο ίδια και ταυτόχρονα τόσο διαφορετικά αυτοκίνητα που «σημάδεψαν» τη δεκαετία των 90s και σίγουρα κέρδισαν το φανατικό κοινό που τους άξιζε. Το Fiat Punto GT και το Peugeot 106 Rallye αποτελούν ίσως την πιο εμφατική σύγκρουση μεταξύ γαλλικής και ιταλικής «σχολής». Το πρώτο γέμιζε με χαμόγελα όποιον βρισκόταν στο κάθισμα του οδηγού με τις επιδόσεις του, στην περίπτωση του δεύτερου αρκούσε μία επαρχιακή διαδρομή για να εκτιμήσει κανείς τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Ας θυμηθούμε δύο αυτοκίνητα που αγαπήθηκαν υπερβολικά στη χώρα μας.
Με την ολοκλήρωση της παραγωγή του Fiat Uno, η ιταλική φίρμα προχώρησε εν έτει 1994 στην αποκάλυψη του αντικαταστάτη, ο οποίος δεν ήταν άλλος από το Fiat Punto. Τα συστήματα υπερπλήρωσης είχαν μπει για τα καλά στη φιλοσοφία της εταιρείας, μην ξεχνάμε άλλωστε ότι από τα μέσα της δεκαετίας των 80s, υπήρχε το Fiat Uno Turbo i.e. (Iniezione Elettronica) που ξεπερνούσε το ψυχολογικό όριο των 100 ίππων. Κάπως έτσι, η Fiat αποφάσισε να ακολουθήσει την ίδια συνταγή και στην περίπτωση του κορυφαίου Punto GT. Σε αισθητικό επίπεδο, το Punto GT διαφοροποιήθηκε στα σημεία συγκριτικά με τις απλές εκδόσεις. Για παράδειγμα ερχόταν με ζάντες αλουμινίου, βαμμένους καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος, αλλά και διαφοροποιημένο εσωτερικό.
Κάτω από το καπό, λοιπόν, τοποθετήθηκε ένας τετρακύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 1.372 κ.εκ., ο οποίος έφερε αρκετά κοινά στοιχεία με αυτόν του Uno. Ασφαλώς έγιναν και οι κατάλληλες αλλαγές στα περιφερειακά συστήματα του κινητήρα, με το σύστημα υπερπλήρωσης να έρχεται από την ιαπωνική εταιρείας ΙΗΙ και την πίεση να ρυθμίζεται στα 1,3 bar. Το αποτέλεσμα ήταν 136 ίπποι, επίδοση που ξεπερνούσε τον άμεσο ανταγωνισμό, και η μέγιστη τιμή της ροπής άγγιζε τα 208 Nm. Το Fiat Punto GT ήταν ένα αυτοκίνητο που έδινε έμφαση στις επιδόσεις με τα 0-100 χλμ./ώρα να είναι υπόθεση μόλις 7,9 δλ., ενώ ενδεικνυόταν και για αναβάθμιση της ιπποδύναμης, στοιχείο που το έκανε να λατρευτεί από την κοινότητα των οπαδών της βελτίωσης.
Σελ. 2 | Peugeot 106 Rallye: Η αντίπερα όχθη |