12 φωτογραφίες »

Nissan Micra Super Turbo: Το TSI της Ιαπωνίας

5/5/2021

Με turbo και μηχανικό υπερσυμπιεστή, το μοτέρ 930cc του Nissan Micra Super Turbo απέδιδε 110 ίππους και εκτόξευε τον μικρό Ιάπωνα στα 100km/h από στάση μέσα σε 7,7 δευτερόλεπτα. Αυτή είναι η ιστορία του γρηγορότερου Micra παραγωγής έως σήμερα.

 
 
Ο συνδυασμός turbo και μηχανικού υπερσυμπιεστή είναι κάτι ευρέως διαδεδομένο σήμερα, χάρη στους κινητήρες TSI του Ομίλου VW. Η πρώτη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας έγινε το 1985 από τη Lancia, στη θρυλική Delta S4 που αγωνίστηκε στο Group B, καθώς και από την αντίστοιχη έκδοση δρόμου, την Delta S4 Stradale.

Η εμβληματική Ιταλίδα είναι όμως μία εξωτική κατασκευή που δημιουργήθηκε για να ισοπεδώσει τον ανταγωνισμό και τις ειδικές διαδρομές των Ράλι. Το πρώτο μικρό και πολύ πιο προσιτό hatchback της Β κατηγορίας που κυκλοφόρησε με τέτοιο κινητήρα ήταν το Nissan March Super Turbo, που έκανε το ντεμπούτο του το 1988. Αν η ονομασία «Nissan March» ακούγεται ξένη, είναι επειδή εκτός Ασίας τα μοντέλα είναι γνωστά ως «Micra».

Το Micra πρώτης γενιάς, ή αλλιώς K10, λανσαρίστηκε στην Ιαπωνία τον Οκτώβριο του 1982 ως ο αντικαταστάτης του Datsun Cherry. Το όχημα παρουσιάστηκε το 1981 στην έκθεση του Τόκυο, με τον κωδικό NX.018. Η Nissan ζήτησε από το κοινό να επιλέξει το όνομα του νέου μοντέλου, και κατέληξε στη χρήση του «March».



Η ιστορία λέει πως τα πρώτα σχέδια του αυτοκινήτου ήταν του Giugiaro και προορίζονταν για τον αντικαταστάτη του Fiat 127, αλλά τελικά η Ιταλική εταιρεία επέλεξε μία άλλη πρόταση του σχεδιαστή για το μοντέλο που τελικά γνωρίσαμε ως Uno.
Μηχανικός εξέλιξης του μικρού Nissan ήταν ο Naganori Ito, που θεωρούταν ο Νούμερο 1 μαθητής του Shinichiro Sakurai, ή αλλιώς του «Mr. Skyline». Το 1986 ο Ito έγινε υπεύθυνος του project που αφορούσε το Skyline R32.
To 1983, το Nissan Micra ήρθε στη Γηραιά Ήπειρο, την ίδια χρονιά που έκανε το ντεμπούτο του το Fiat Uno. Τα μοντέλα ήταν διαθέσιμα με κινητήρα ενός λίτρου, ο οποίος, ανάλογα με την έκδοση, απέδιδε 50 ή 55 ίππους, με την ισχυρότερη επιλογή να προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.  

2 χρόνια μετά, η εταιρεία ανανέωσε ελαφρώς το αυτοκίνητο, επανασχεδιάζοντας την πόρτα του χώρου αποσκευών και τα πίσω φανάρια, ενώ το 1987 έκανε την εμφάνισή της η πιο ισχυρή έκδοση 1200 κυβικών και απόδοσης 60 ίππων, ή 57 για την καταλυτική εκδοχή.  



Το 1989, η Nissan έκανε ένα 2ο facelift στο Micra, όπου οι ακμές έγιναν ελαφρώς πιο στρογγυλεμένες. Νέα φώτα, διαφορετικοί προφυλακτήρες, καινούργια εμπρόσθια γρίλια και διαφοροποιημένο εσωτερικό έκαναν το όχημα να ξεχωρίζει από τα παλαιότερα. Παράλληλα, το μοντέλο έγινε για πρώτη φορά διαθέσιμο και με 5θυρο αμάξωμα, ενώ δημιουργήθηκε και μία σπορτίφ έκδοση, η «Super S».

Η εμφάνιση ήταν πιο δυναμική, χάρη σε επιθετικούς προφυλακτήρες με μεγάλα ανοίγματα, πλαϊνά side skirts και μία πίσω αεροτομή, ενώ στον πίνακα οργάνων υπήρχε και στροφόμετρο. Παρά τις οπτικές διαφορές, ο κινητήρας της «sport» έκδοσης ήταν ο ίδιος 1,2 λίτρου που εξόπλιζε τα απλά μοντέλα, με ίδια ιπποδύναμη.
Στην χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, τα πράγματα ήταν λίγο διαφορετικά. Όπως συνήθιζαν οι Ιάπωνες, δημιούργησαν εκδόσεις τις οποίες δεν εξήγαγαν ποτέ από τη χώρα. Μία από αυτές, ήταν η περίφημη Super Turbo που εμφανίστηκε το 1988.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Advertisement