autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Οι πρόδρομοι του March Super Turbo

Οι πρόδρομοι του March Super Turbo

5/5/2021

Το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο Nissan March (μιας και βρισκόμαστε στην Ιαπωνία) έκανε το ντεμπούτο του το 1985, με το πρώτο facelift του μοντέλου. Ονομασμένο απλά «March Turbo», κάτω από το καπό είχε τον χιλιάρη κινητήρα με κωδικό MA10ET, ο οποίος απέδιδε 77 ίππους και 106Nm ροπή. Εξωτερικά, το αυτοκίνητο διέθετε νέο εμπρόσθιο προφυλακτήρα, ο οποίος είχε ενσωματωμένους 2 μεγάλους κίτρινους προβολείς, καθώς και αρκετούς αεραγωγούς για επιπλέον ψύξη. Πίσω, μία πρόσθετη αεροτομή στη βάση του παρμπρίζ ταίριαζε οπτικά με τον προφυλακτήρα που διέθετε προεξοχή στο κάτω μέρος του και φιλοξενούσε τη διπλή απόληξη της εξάτμισης. Το εσωτερικό του March Turbo είχε στροφόμετρο και ψηφιακό ταχύμετρο, ενώ τα sport καθίσματα είχαν ενιαία προσκέφαλα.

Το 1987, η Nissan δημιούργησε το ενιαίο πρωτάθλημα March Little Dynamite Cup Race, και η Nismo δημιούργησε μία πιο πολεμική έκδοση του υπερτροφοδοτούμενου March. Προκειμένου να βελτιωθεί η απόκριση στις χαμηλές στροφές, και να εξαλειφθεί το turbo lag, οι Ιάπωνες υιοθέτησαν την λύση της Lancia Delta S4 και τοποθέτησαν έναν μηχανικό υπερσυμπιεστή, ο οποίος παρείχε πίεση 0,68bar μέχρι τις 4.000rpm. Από εκεί και μετά, μέσω ενός μαγνητικού συστήματος αποσύμπλεξης, αναλάμβανε δράση το turbo της Hitachi, που «έσπρωχνε» αέρα στην εισαγωγή με 0,97 bar υπερπίεση μέχρι τις 6500 στροφές, που επενέβαινε ο κόφτης.



Το μοτέρ, που είχε κωδικό MA09ERT, είχε υποκυβιστεί στα 930cc, με σκοπό να είναι πιο ανθεκτικό, χάρη στο περισσότερο υλικό που βρισκόταν μεταξύ των κυλίνδρων, ενώ η σχέση συμπίεσης είχε κατέβει στο 7,7:1. Η ιπποδύναμη του κινητήρα είχε εκτοξευτεί στα 110 άλογα και η ροπή στα 133Nm. Όπως και σε όλα τα Micra/March, η κίνηση μεταδιδόταν στους εμπρός τροχούς, αλλά πλέον το διαφορικό ήταν περιορισμένης ολίσθησης, το μαγικό μπλοκέ.

Αλλο ένα προτέρημα του υποκυβισμού ήταν πως το αυτοκίνητο μπορούσε να λάβει μέρος σε χαμηλότερη κατηγορία του Group A. Τα πρώτα μοντέλα, ονομάστηκαν March R και March Super Turbo R, ενώ γρήγορα ακολούθησαν 10.000 αυτοκίνητα παραγωγής που έγιναν γνωστά ως Super Turbo, μία ιδιαίτερα cool ονομασία που παραπέμπει σε κάποιον υπερήρωα αλλά προκύπτει απλά από το Supercharger και Turbocharger.



Το Nissan March Super Turbo έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά το 1988. Ενώ το αγωνιστικό ζύγιζε μόλις 620kg, το μοντέλο παραγωγής ήταν ελαφρώς βαρύτερο, και πιο συγκεκριμένα γύρω στα 750kg, και χάρη στους 110 ίππους, επιτάχυνε από στάση μέχρι τα 100km/h μέσα σε 7,7 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα ήταν 180km/h, ενώ τα πρώτα 400m καλύπτονταν μέσα σε 15,5 δευτερόλεπτα. Το μικρό Nissan ήταν και είναι η πιο γρήγορη έκδοση του Micra που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Παράλληλα με το μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, ήταν διαθέσιμο σαν επιλογή και ένα αυτόματο 3 ταχυτήτων.

Εξωτερικά, η Nissan χάρισε στην κορυφαία έκδοση εμφάνιση που το έκανε να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα supermini της εποχής. Ανάμεσα από τα εμπρόσθια φανάρια βρισκόταν μία νέα γρίλια, η οποία είχε στρογγυλά ανοίγματα και ενσωματωμένους μεγάλους προβολείς, οι οποίοι εκτείνονταν στον προφυλακτήρα. Το καπό απέκτησε έναν αεραγωγό, ο οποίος φρόντιζε να προμηθεύεται το intercooler με φρέσκο αέρα.
Στο πλάι, τα side skirts συμπληρώνονταν οπτικά με τα διακριτικά πρόσθετα στα φτερά, κάτω από τα οποία βρίσκονταν ζάντες αλουμινίου 13 ιντσών, ενώ πίσω η εικόνα ολοκληρωνόταν με την αεροτομή ψηλά στο παρμπρίζ..



Το εσωτερικό του σκληροπυρηνικού Micra είχε bucket καθίσματα, sport τριάκτινο τιμόνι και 3 πρόσθετα όργανα στο ταμπλό: Μπαρόμετρο, βολτόμετρο και ρολόι. Στο καντράν, το στροφόμετρο έφτανε μέχρι τις 8.000 rpm. Ανέσεις όπως air condition και ηλεκτρικοί καθρέπτες ήταν στον standard εξοπλισμό. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της ιδιομορφίας που διακατέχει την ιαπωνική κουλτούρα ήταν το κλειδί του Super Turbo, το οποίο στη λαβή του είχε σχήμα... γάτας.

Το μικρό τερατάκι κατασκευάστηκε αυστηρά σε 10.000 αντίτυπα, ενώ η πρώτη γενιά του μοντέλου συνέχισε να παράγεται έως το 1992, όπου και αντικαταστάθηκε από την επόμενη, με κωδικό K12. Έκτοτε, δεν ξαναείδαμε κάποιο τόσο ακραίο Micra παραγωγής, που να συνδυάζει 2 μεθόδους υπερτροφοδότησης προκειμένου να αποδώσει τα μέγιστα από τον λιλιπούτειο κινητήρα του.

Το Nissan March Super Turbo είναι ένα εντυπωσιακό δείγμα της Ιαπωνικής αυτοκίνησης που δεν γνωρίσαμε ποτέ από κοντά, αλλά το αγαπήσαμε χάρη στον ιδιαίτερο χαρακτήρα του και την ξεχωριστή εμφάνιση, που το μετέτρεψε από ένα απλό αυτοκίνητο πόλης σε ένα μικρό πύραυλο που συνοδευόταν από τον χαρακτηριστικό ήχο του «κομπρέσσορα», ακολουθούμενο από το σφύριγμα του turbo.
 

Σελ.
1
Nissan Micra Super Turbo: Το TSI της Ιαπωνίας
Σελ.
2
Οι πρόδρομοι του March Super Turbo