Τα ξεχασμένα μοντέλα με επιτυχημένους απογόνους
6) Toyota Corolla
Η Corolla είναι το αυτοκίνητο που έχει κάνει τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως, με αριθμό ρεκόρ πάνω από 47,5 εκατομμυρίων οχημάτων.
Όταν ακούμε για «παλιά πισωκίνητη Corolla», συνήθως το μυαλό μας πηγαίνει στην τέταρτη, E70 γενιά, και ίσως στην προηγούμενη, την Ε30. Η ιστορία του μοντέλου όμως πηγαίνει πιο πίσω, στο μακρινό 1966, με την Corolla E10.
Το αυτοκίνητο είχε τους γνωστούς K κινητήρες, 1,1 και 1,2 λίτρων, με απόδοση που κυμαινόταν από 60 έως 78 ίππους, αναλόγως της έκδοσης, ενώ τα διαθέσιμα κιβώτια ταχυτήτων ήταν ένα αυτόματο 3 σχέσεων στην κολώνα του τιμονιού και ένα χειροκίνητο 4 σχέσεων στο πάτωμα, ανάμεσα από τα καθίσματα.
Παρόλο που η τελευταία είναι η συνηθισμένη θέση του λεβιέ σήμερα, εκείνη την εποχή στην Ιαπωνία θεωρούσαν πως η θέση του μοχλού κάτω ήταν μόνο για τα φορτηγά, ενώ οι 4 ταχύτητες σήμαιναν πως ο κινητήρας δεν είχε αρκετή ροπή και χρειαζόταν περισσότερες σχέσεις για να μοιράσει το μικρό φάσμα της διαθέσιμης δύναμης.
Η Toyota ρίσκαρε, και κατάφερε να καταρρίψει αυτά τα κλισέ, κάνοντας το νέο σύστημα ιδιαίτερα δημοφιλές.
7) ARO 10/Dacia Duster
Το Duster είναι ένα μοντέλο της Ρουμάνικης Dacia, η οποία ανήκει στον όμιλο της Renault, που λανσαρίστηκε το 2009 με εντυπωσιακό τρόπο, αφού η εταιρεία επέλεξε να χρησιμοποιήσει το αγωνιστικό που έτρεχε στο Andros Trophy, το γαλλικό πρωτάθλημα αυτοκινήτων που διεξάγεται στον πάγο.
Η ονομασία «Dacia Duster», είχε κάνει την εμφάνισή της μερικά χρόνια πριν. 25 για την ακρίβεια, αφού ήταν το όνομα με το οποίο πωλούταν το γνωστό σε εμάς ARO 10. Ουσιαστικά, το μοντέλο ήταν το μικρό αδερφάκι του γνωστού –κυρίως από τον στρατό- ARO 24.
8) Mitsubishi Lancer
Το δημοφιλές μοντέλο της Mitsubishi έχει γράψει ιστορία στους δρόμους και τα χώματα, χάρη στην έκδοση Evolution που γεννήθηκε μέσα από τους αγώνες.
Τα εμβληματικά μοντέλα με σήμα κατατεθέν τη μεγάλη φτερούγα στο πίσω μέρος, οφείλουν την ύπαρξή τους στην πρώτη γενιά, την A70, που κυκλοφόρησε το 1973.
Ακόμα και τότε υπήρξε δυνατή έκδοση, η λεγόμενη Lancer 1600 GSR, η οποία έτρεξε σε αγώνες με σπουδαία αποτελέσματα, αφού απέκτησε τον τίτλο «ο Βασιλιάς των Αυτοκινήτων», έπειτα από πολλαπλές νίκες στο πιο σκληρό Ράλι της εποχής, το Safari Rally στην Κένυα.
Η GSR ονομασία συνεχίστηκε και στα θρυλικά Evo, αφού έτσι ονομάζονταν οι πλούσιες εκδόσεις του μοντέλου.
9) VW Passat
Ενώ όλοι θυμούνται την πρώτη γενιά του Golf, πολλοί έχουν ξεχάσει το μοντέλο που έκανε την αρχή για την εξαιρετικά δημοφιλή σειρά του Passat, που παρουσιάστηκε το 1973 και είχε fastback αμάξωμα, σχεδιασμένο από τον Giugiaro, ενώ χρησιμοποιούσε μηχανικά μέρη του Audi 80.
Το αυτοκίνητο ήταν ένα από τα πιο μοντέρνα οικογενειακά οχήματα της εποχής, και το 1974 απέκτησε και station wagon έκδοση. Πλέον, 47 χρόνια μετά, βρισκόμαστε στην 8η γενιά του μοντέλου.
Σελ. 1 | Ποια διάσημα αυτοκίνητα ξεκίνησαν από ταπεινές και άγνωστες ρίζες; |
Σελ. 2 | Τα μοντέλα που έκαναν την αρχή για επιτυχημένες σειρές |
Σελ. 3 | Τα ξεχασμένα μοντέλα με επιτυχημένους απογόνους |