Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Τα έξυπνα στοιχεία σχεδιασμού που μας εντυπωσίασαν

3/1/2021

2) Το τραπεζάκι για πικ-νικ του Honda CR-V
Το 1995 η Honda παρουσίασε το πρώτο της SUV, το CR-V που βασιζόταν στην πλατφόρμα του Civic.
Το αυτοκίνητο ήταν ένα από τα πρώτα compact SUV που κατασκευάστηκαν, και είχε εξελιχθεί με σκοπό να έχει απήχηση μεταξύ άλλων και σε αθλητικούς τύπους χρηστών, που τους αρέσουν οι εξορμήσεις στην ύπαιθρο. Και τι καλύτερο από το να κάνεις ένα πικ-νικ κάτω από τα δέντρα;

Έτσι, στον χώρο αποσκευών, πάνω από τη ρεζέρβα, η Honda τοποθέτησε ένα πτυσσόμενο, πλαστικό τραπεζάκι για όσους ήθελαν να απολαύσουν το φαγητό τους στη φύση.

Ο ιδιοκτήτης έπρεπε να προμηθευτεί μόνος του τις καρέκλες.



3) Η θέρμανση για το λαιμό
Η Mercedes το ονόμασε έξυπνα «αεροφουλάρι», και είναι μια πολύ καλή λύση σε ένα μεγάλο πρόβλημα που έχουν τα ανοιχτά αυτοκίνητα: Κρυώνει ο λαιμός σου.

Βλέπετε, ωραία η ανοιχτή οροφή, αλλά ο κρύος αέρας που περνάει πάνω από το παρμπρίζ στροβιλίζεται και στην ουσία φυσάει ακριβώς επάνω στο λαιμό των επιβατών. Κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε ψύξη.
Η λύση για αυτό είναι ενσωματωμένοι αεραγωγοί στα προσκέφαλα, οι οποίοι φυσούν ζεστό αέρα γύρω από το λαιμό, προφυλάσσοντας έτσι τους χρήστες του αυτοκινήτου από τις αρνητικές επιπτώσεις της ανοιχτής βόλτας.



4) Οι κρυμμένες χειρολαβές του χώρου αποσκευών
Τις περισσότερες φορές νομίζουμε πως οι σχεδιαστές αυτοκινήτων ξέχασαν ότι η πόρτα του χώρου αποσκευών πρέπει να ανοίγει κάπως, και τοποθέτησαν τη χειρολαβή την τελευταία στιγμή, όπου τους βόλευε.
Αυτό, ενώ δεν αποτελεί κάποιο χρηστικό πρόβλημα, σίγουρα κάνει το χερούλι να ξεχωρίζει άσχημα, ειδικά σε αυτοκίνητα με πολύ σοφιστικέ και «καθαρές» γραμμές.

Πολλές εταιρείες κατορθώνουν να κρύψουν τις χειρολαβές με διάφορα τεχνάσματα.
Μια πολύ εφευρετική λύση ήταν αυτή της VW στα Golf και Polo, που έκανε το πίσω σήμα ανοιγόμενο. Ή του Peugeot 407, που το κουμπί για την πόρτα του χώρου αποσκευών ήταν μέσα στο κενό του «0».
Το Ford Ecosport έχει κρυμμένη τη χειρολαβή στο πίσω φανάρι, σε απόλυτη συμμετρία με το φως της όπισθεν που διαθέτει το απέναντί του φωτιστικό σώμα.

Πλέον, με τους ηλεκτρικούς μηχανισμούς, οι εταιρείες τοποθετούν το κουμπάκι που ανοίγει την πίσω πόρτα σε έξυπνα, κρυφά σημεία όπως πάνω από τον χώρο της πινακίδας, αλλά οι εφευρετικές χειρολαβές των προαναφερθέντων μοντέλων είναι πραγματικά άξιες αναφοράς.



5) Η βάση ποδηλάτων FlexFit της Opel
Η ποδηλασία ήταν ανέκαθεν μια δημοφιλής άσκηση, αλλά οι κάτοικοι των μεγάλων αστικών κέντρων που θέλουν να πάνε μια βόλτα στην φύση πρέπει αναγκαστικά να φορτώσουν τα ποδήλατά τους στο αυτοκίνητο και να οδηγήσουν μέχρι την εξοχή.
Αυτό συνήθως απαιτεί αγορά βάσης ποδηλάτου, η οποία έχει μια διαδικασία για να τοποθετηθεί και να ύστερα να αφαιρεθεί, στερώντας πολύτιμο χρόνο από αυτούς που είναι έτοιμοι να πάνε τη βόλτα τους.

Η Opel εφηύρε το FlexFit, ένα σύστημα το οποίο είχε βάση για 2 ποδήλατα και κρυβόταν μέσα στον πίσω προφυλακτήρα. Το μόνο που έπρεπε να κάνει ο ιδιοκτήτης, ήταν να τραβήξει έξω τη βάση, να τοποθετήσει τα 2 έξτρα φώτα ασφαλείας, και να φορτώσει τα ποδήλατά του.
Πανέξυπνο.



6) Τα χειριστήρια κλιματισμού της Chevrolet Camaro
Όπως μπορούμε να καταλάβουμε και από την περίπτωση με τις χειρολαβές του χώρου αποσκευών, έτσι και οι οποιασδήποτε φύσης διακόπτες και κουμπιά αποτελούν τον εφιάλτη των σχεδιαστών, αφού τους χαλάνε τις καθαρές γραμμές.
Αυτά τα χειριστήρια όμως είναι άκρως απαραίτητα, προκειμένου να επιλεγούν διάφορες λειτουργίες των αυτοκινήτων. Ή μήπως όχι;

Πολλά από τα μοντέρνα αυτοκίνητα έχουν καταργήσει αρκετούς διακόπτες, όπως αυτούς του κλιματισμού, και τους έχουν περάσει στο σύστημα infotainment.
Βέβαια, αυτό δεν είναι ιδιαίτερα βολικό για έναν οδηγό που θα πρέπει να αλλάζει σελίδες στην οθόνη αφής του αυτοκινήτου, προκειμένου να φτάσει στην επιλογή του καλοριφέρ, για να βάλει να φυσάει ζεστός αέρας στα πόδια, όλα αυτά στις 7:30 το πρωί στην κίνηση, ανάμεσα από φορτηγά και μηχανές.

Η Chevrolet βρήκε μια άλλη λύση: Εξόπλισε την Camaro με διακόπτες χειρισμού για τον κλιματισμό, οι οποίοι είναι ενσωματωμένοι στους κεντρικούς αεραγωγούς. Το εξωτερικό δαχτυλίδι ρυθμίζει την θερμοκρασία, ενώ ο μικρός εσωτερικός διακόπτης αλλάζει την ένταση του αέρα.

Έτσι οι διακόπτες, όχι μόνο δεν χαλούν την σχεδιαστική αρμονία του εσωτερικού, αλλά είναι άκρως εργονομικοί και cool.



7) Η ξύστρα πάγου της Skoda
Ένα καθημερινό φαινόμενο που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των περιοχών με χαμηλή θερμοκρασία το Χειμώνα είναι τα παγωμένα παρμπρίζ κάθε πρωί, τα οποία χρειάζονται ειδική ξύστρα προκειμένου να φύγει ο πάγος και έτσι ο οδηγός να μπορεί να κινήσει το όχημά του.
Στην Skoda είχαν την εξαιρετική ιδέα να τοποθετήσουν μια τέτοια ξύστρα στο πορτάκι της τάπας βενζίνης. Η ξύστρα μάλιστα είναι και σε έντονο χρώμα, έτσι ώστε να ξεχωρίζει.

Φανταστικό, αν και απορούμε πως δεν το σκέφτηκαν οι Σκανδιναβοί πρώτοι…



8) Τα πίσω φώτα των νέων MINI
Το Mini Cooper είναι ένα από τα κατεξοχήν εμβληματικά βρετανικά στοιχεία. Ακόμα και το νέο MINI, που κατασκευάζεται από την γερμανική BMW, διατηρεί τον ρετρό σχεδιασμό του και θεωρείται κομμάτι της κουλτούρας των Βρετανών.

Τρανό παράδειγμα αυτού, είναι η πληθώρα των εργοστασιακών αξεσουάρ που φέρουν το περίφημο «Union Jack», δηλαδή τη βρετανική σημαία, όπως μεταξύ άλλων τα αυτοκόλλητα στην οροφή και τα καπάκια στους καθρέπτες.

Τα τελευταία MINI έχουν πίσω φώτα LED στο σχήμα του Union Jack, και κάνουν τα αυτοκίνητα να ξεχωρίζουν από μακριά, ακόμα και τη νύχτα. Αρκετά cool και εντυπωσιακό, θα λέγαμε.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει