autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Τεχνολογία από τους αγώνες, σε αυτοκίνητα δρόμου.

Τεχνολογία από τους αγώνες, σε αυτοκίνητα δρόμου.

Διαβάστηκε από 6014 αναγνώστες - 28/10/2023

9) Mercedes 190E 2,5-16 Evo II (1990)
Ο ανταγωνιστής της προαναφερθείσας Βαυαρής, η Mercedes 190E 2,5-16 Evo II ήταν μια απίστευτα πρησμένη έκδοση της 190E και εκτός από τις φαρδιές προσθήκες στα φτερά και τους επιθετικούς προφυλακτήρες, είχε και μια τεράστια φτερούγα στο πίσω μέρος, που κραύγαζε ότι το αυτοκίνητο είχε αγωνιστικές καταβολές.

Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Στουτγάρδης, κ. Richard Eppler, που ήταν υπεύθυνος για το σχεδιασμό του bodykit του μοντέλου, απέδειξε τη χρησιμότητα της αεροτομής αφού με αυτή μειώθηκε ο αεροδυναμικός συντελεστής του οχήματος στο 0,29 και αυξήθηκε η κατακόρυφη δύναμη.
Η Mercedes είχε ξεπουλήσει και τα 502 αντίτυπα της 190E 2,5-16 Evo II πριν καν παρουσιαστεί επίσημα στο Σαλόνι της Γενεύης του 1990.

Δεν μας κάνει εντύπωση.



10) Lancia Delta Integrale Evo (1991)
Η «Deltona». Μία εκ των θρυλικότερων ιταλικών κατασκευών, δημιουργήθηκε και αυτή με σκοπό τη συμμετοχή στους αγώνες Rally.
Η σπανιότατη Delta Integrale Evo ήταν πιο φουσκωμένη σε σχέση με την «απλή» Delta Integrale και συν τοις άλλοις διέθετε μια εύκολα ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή.

Όπως και στην E30 M3 Sport Evo, έτσι κι εδώ η αεροτομή είχε 3 θέσεις που την έκαναν από διακριτική σε εντελώς επιθετική, αφού η τελευταία ρύθμιση την τοποθετούσε σχεδόν κάθετα.



11) Toyota Supra JZA80 (1993)
Η Toyota Supra είναι από τα πιο εμβληματικά Ιαπωνικά sport αυτοκίνητα, και η τέταρτη γενιά του αυτοκινήτου ήταν ιδιαίτερα εξελιγμένη αεροδυναμικά, με ενεργό μπροστινό spoiler κάτω από τον προφυλακτήρα.
Η Supra διατίθετο και με μια μεγάλη πίσω αεροτομή που υποδήλωνε τις προθέσεις της εταιρείας για το νέο της αυτοκίνητο, που είχε ως στόχο να διαλύσει τον ανταγωνισμό.

Με τελική ταχύτητα που άγγιζε τα 285 km/h (όταν βέβαια δεν υπήρχε ο ηλεκτρονικός κόφτης των 180km/h που είχαν τα JDM μοντέλα), η πίσω φτερούγα έκανε καλά τη δουλειά της και παρείχε άψογη σταθερότητα στα πολλά χιλιόμετρα, είτε αυτά γίνονταν σε κάποια πίστα ανά τον κόσμο, είτε στη γραμμή Tokyo-Yokohama νωρίς τα ξημερώματα…



12) Toyota Celica GT-Four ST205 (1994)
Ο αντικαταστάτης της ST185, η GT-Four 6ης γενιάς γεννήθηκε και αυτή μέσα από τις κακοτράχαλες στριφτερές ειδικές διαδρομές των Rally.
Η διακριτική αεροτομή που διέθετε η GT-Four, με την προσθήκη αποστατών μπορούσε να μετατραπεί σε πολεμική φτερούγα που έφτανε πάνω από τη μέση του πίσω παρμπρίζ, κάνοντας έτσι την «στρογγυλοφάναρη» GT-Four να μοιάζει με αυτοκίνητο-όπλο έτοιμο να επιτεθεί σε όποια στροφή βρει μπροστά του.

Δεν έμοιαζε μόνο, ήταν.



13) Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Makkinen (2000)
Αλλος ένας θρύλος της ιαπωνικής αυτοκίνησης και για πολλούς το πιο ωμό και εμβληματικό Lancer που πέρασε ποτέ, το «Tommi» εμφανίστηκε στην αυγή της νέας χιλιετίας προς τιμήν του οδηγού που χάρισε στην Mitsubishi 4 τίτλους στο WRC.
 
Η επικίνδυνα όμορφη και πολεμική αεροτομή του αυτοκινήτου, βασιζόταν σε τρία πόδια, το κάτω της τμήμα ήταν τριγωνικό προς τα επάνω και το επάνω της πτερύγιο ήταν οριζόντιο.
Το αυτοκίνητο φώναζε από μακριά ότι τα πράγματα είχαν σοβαρέψει και ότι επρόκειτο για ένα rally replica, ή αλλιώς ένα αγωνιστικό με πινακίδες, χάρη στην συνολικά πρησμένη εμφάνισή του, αλλά η φτερούγα ήταν το αποκορύφωμα.



14) Honda Civic Type R FK2 (2015)
Παραμένουμε στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και βλέπουμε το Honda Civic Type R, την αιώνια καυτή έκδοση του δημοφιλούς compact της Honda.
Τα Type R ήταν πάντα διακριτικά, μέχρι που εμφανίστηκε το FK2, του οποίου οι οπτικές παρεμβάσεις συμπεριελάμβαναν και την τεράστια πίσω αεροτομή που έφτανε έως την οροφή του Civic.

Ο παρόμοιος σχεδιασμός της φτερούγας συνεχίστηκε και στο FK8 μοντέλο του 2017.



15) McLaren Senna (2017)
Ένα αυτοκίνητο που φέρει το όνομα του πιο θρυλικού οδηγού της Formula 1, του αδικοχαμένου Ayrton, δεν θα μπορούσε να μην αποτελεί την αιχμή του δόρατος στο σχεδιασμό και την τεχνολογική υπεροχή.
Η αεροτομή του Βρετανικού supercar παράγει κάθετη δύναμη 800kg και μάλιστα αλλάζει τη γωνία της ανάλογα την επιτάχυνση και επιβράδυνση του αυτοκινήτου.

Το πιο έξυπνο από όλα όμως κρύβεται στις βάσεις της, οι οποίες οδηγούν τον καυτό αέρα που βγαίνει από τους αεραγωγούς του πίσω καπό και, δημιουργώντας περιοχή χαμηλής πίεσης, τον οδηγούν στην επιφάνεια της φτερούγας, βοηθώντας έτσι να παραχθεί ακόμα μεγαλύτερη downforce.

O Ayrton θα ήταν περήφανος…



16) Porsche Panamera Turbo (2017)
Η Porsche Panamera Turbo χαρακτηρίζεται από την σμιλευμένη εμφάνισή της που δεν διακατέχεται από υπερβολές.

Όταν κρίθηκε λοιπόν η ανάγκη να τοποθετηθεί ένα σχετικά ευμεγέθες πίσω spoiler για αεροδυναμικούς σκοπούς, οι μηχανολόγοι της εταιρείας δούλεψαν πυρετωδώς και δημιούργησαν μια αεροτομή που χωρίζεται στα 3 και κρύβεται μέσα στο αμάξωμα όταν δεν είναι απαραίτητη η ύπαρξή της.

Η αεροτομή αποτελείται από 300 διαφορετικά εξαρτήματα και κινείται χάρη σε 2 ηλεκτρικά μοτέρ.
Μέχρι τα 200km/h προσφέρει καλύτερη κατανάλωση αφού μειώνει τον αεροδυναμικό συντελεστή, και πάνω από αυτά τα χιλιόμετρα αλλάζει τη γωνία της προκειμένου να προσφέρει μεγαλύτερη κάθετη δύναμη.
 

Σελ.
1
Οι πιο εμβληματικές αεροτομές που γνωρίσαμε
Σελ.
2
Ακραία εμφάνιση και λειτουργικότητα
Σελ.
3
Τεχνολογία από τους αγώνες, σε αυτοκίνητα δρόμου.