Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Opel GT: Το αντίπαλο δέος του Honda S2000
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Opel GT: Το αντίπαλο δέος του Honda S2000

3/11/2023

Ισχυρό, πισωκίνητο, μα πάνω απ όλα διασκεδαστικό. Το Opel GT ήταν η μεγάλη έκπληξη που κατάφερε να σταθεί απέναντι στο απόλυτο S2000. 132 ίπποι ανά λίτρο, έτοιμοι να «μοιράσουν» ατέλειωτα χαμόγελα...

Ήταν στα μέσα της δεκαετίας του 2000, όταν η Honda «πρωταγωνιστούσε» στην κατηγορία των ισχυρών πισωκίνητων roadster. Το ιαπωνικό μοντέλο διέθετε έναν εξαιρετικό κινητήρα, κορυφαίο πλαίσιο και αποτελούσε μονόδρομο για τους σκληροπυρηνικούς του είδους. Κάπου εκεί ήρθε η απάντηση από μία εταιρεία που κανείς δεν περίμενε ότι θα καταφέρει να δημιουργήσει ένα τόσο «σοβαρό» αντίπαλο του Honda S2000. Ας θυμηθούμε, λοιπόν, το Opel GT, ένα πισωκίνητο roadster με πανίσχυρο κινητήρα που λατρεύτηκε από όσους βρέθηκαν πίσω από το τιμόνι του.
Το Opel GT αρχικά κυκλοφόρησε στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού και οι πάντες το γνώρισαν ως «Saturn Sky». Ωστόσο, η κορυφαία του σχεδίαση και το αυξημένο ενδιαφέρον στην ευρωπαϊκή αγορά είχαν σαν αποτέλεσμα την είσοδό του στην Ευρώπη με το σήμα της Opel. Η εξωτερική του σχεδίαση το έκανε να ξεχωρίζει από μακριά, με τους αεραγωγούς στο τεράστιο καπό, τα διευρυμένα φτερά και το εκπληκτικό πίσω μέρος με τις μεγάλες, διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Παρόμοια αισθητική επικρατούσε και στο εσωτερικό. Μπορεί η ποιότητα των υλικών και η εργονομία να έδειχνε την «αμερικανική» καταγωγή, αλλά η σχεδίαση παρέμεινε «sportive». Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει ο «κοντός», αλουμινένιος επιλογέας ταχυτήτων, τα καθίσματα τύπου μπάκετ, το όμορφο τριάκτινο τιμόνι και ο πίνακας οργάνων.



Πριν πάμε στον κινητήρα, το Opel GT ήταν ένα αυτοκίνητο όπου κατά την ανάπτυξή του δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη δυναμική συμπεριφορά. Η κατανομή του βάρους άγγιζε το απόλυτο (51:49) και το πλαίσιο διακρινόταν για την κορυφαία του ακαμψία. Προκείμενου να διατηρηθεί το κέντρο μάζας σε πολύ χαμηλό επίπεδο, οι μηχανικοί προτίμησαν να χρησιμοποιήσουν ενισχυμένο αλουμίνιο για τις κολόνες του παρμπρίζ (Α-Pillar). Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό, με το Opel GT να διακρίνεται για την κορυφαία του οδηγική συμπεριφορά. Σε αυτό έπαιξε, βέβαια, ρόλο και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Σελ.
2
Το twin-scroll turbo έκανε τη διαφορά
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις