Το twin-scroll turbo έκανε τη διαφορά
Πισωκίνητο, roadster και καλοστημένο! Τι άλλο χρειαζόταν ώστε το Opel GT να καταφέρει να μπει στα χωράφια του Honda S2000; Ασφαλώς ένας κινητήρας διαμάντι, μην ξεχνάμε άλλωστε ότι στην περίπτωση του ιαπωνικού αντίπαλου συναντάμε τον F20C, έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 2.000 κ.εκ. και 240 ίππων, ο οποίος κατάφερε για πολλά χρόνια να κατέχει το ρεκόρ ίππων ανά λίτρο. Στην περίπτωση του Opel GT, επιλέχθηκε το «μονοπάτι» των συστημάτων υπερπλήρωσης. Πιο συγκεκριμένα, επιλέχθηκε ένας 2λιτρος, τετρακύλινδρος κινητήρας, ο οποίος απέδιδε 264 ίππους και τη μέγιστη ροπή των 353 Nm από τις 2.500 σ.α.λ. Η απόδοση των 132 ίππων ανά λίτρο είναι πέρα για πέρα εντυπωσιακή και σε αυτό συμβάλλει το turbo τεχνολογίας twin scroll, το οποίο λειτουργεί με πίεση υπερπλήρωσης 1.4bar. Η συγκεκριμένη τεχνολογία χάριζε αμεσότητα, εξάλειφε το turbo-lag, ενώ ο κινητήρας ήταν ιδιαίτερα γραμμικός σε όλο το εύρος της λειτουργίας του.
Και κάπου εδώ έρχεται το κλασσικό ερώτημα. Κατάφερε το Opel GT να γίνει το «αντίπαλο δέος» του Honda S2000; Η απάντηση είναι θετική και οι λόγοι αρκετοί! Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει μεγάλη ιστορία μιας και ουσιαστικά αποτελεί την αναβίωση του θρυλικού coupe της δεκαετίας των 60s, ενώ η εμφάνισή του και κυρίως οι απολήξεις της εξάτμισης το χαρακτήρισαν ως την «Corvette της Ευρώπης». Σε επίπεδο οδηγικής συμπεριφοράς είναι ένα αυτοκίνητο που χαρίζει χαμόγελα ακόμα και σήμερα, με το μπλοκέ διαφορικό να το κάνει αποτελεσματικό, αλλά και «παιχνιδιάρικο». Τέλος, σε επίπεδο κινητήρα, σίγουρα δεν είχε την «λύσσα» του F20C, ο οποίος στροφάρει μέχρι τις 9.000 σ.α.λ., αλλά το σύστημα υπερπλήρωσης ήταν εκεί για να προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι τα 0-100 χλμ./ώρα ήταν υπόθεση 6,1 δλ. για το Opel GT και 6,3 δλ. για το ιαπωνικό μοντέλο.
Σελ. 1 | Opel GT: Το αντίπαλο δέος του Honda S2000 |
Σελ. 2 | Το twin-scroll turbo έκανε τη διαφορά |