Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
1978: Porsche 911 turbo 3.3

1978: Porsche 911 turbo 3.3

4/4/2024

Όπως φαίνεται, υπήρξαν πολλοί που ήθελαν να τιθασεύσουν το τέρας, και έτσι, ενώ το αρχικό πλάνο ήταν η παραγωγή 400 αντιτύπων, κατασκευάστηκαν τελικά 2.819 τρίλιτρες Porsche 911 turbo, από το 1975 έως το 1977. Την επόμενη χρονιά, η εταιρεία έκανε αλλαγές στο αυτοκίνητο. Ο κινητήρας υπερκυβίστηκε στα 3,3 λίτρα, και πλέον, κάτω από την μεγάλη «φτερούγα» βρισκόταν ένα intercooler, το οποίο πάγωνε τον αέρα που έμπαινε στο turbo. Η ιπποδύναμη αυξήθηκε στα 300 άλογα και η ροπή στα 412Nm.



Τα φρένα έδωσαν τη θέση τους σε ισχυρότερα, ενώ χάρη σε νέες αντιστρεπτικές και πιο σκληρά αμορτισέρ, βελτιώθηκε η οδηγική συμπεριφορά. Σε αυτό συνέβαλλε βέβαια και η αύξηση του βάρους, αποτέλεσμα του μεγαλύτερου κινητήρα αλλά και του intercooler.
To 1983, έγινε διαθέσιμο ένα εργοστασιακό πακέτο αύξησης της ιπποδύναμη στα 330PS και της ροπή στα 432Nm. Με αυτό, οι απολήξεις των εξατμίσεων ήταν πλέον 4, ενώ το εμπρός spoiler ήταν διαφορετικό. Με αυτό το πακέτο, ο χρόνος 0-100km/h ήταν 4,6 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα ήταν 278km/h.

Το 1989, έπειτα από 14 χρόνια παραγωγής, κατά τα οποία η Porsche 911 turbo 930 χάρισε έντονες οδηγικές συγκινήσεις στους τυχερούς οδηγούς, και τρόμο στους πιο άτυχους, ήρθε η ώρα της απόσυρσης από την ενεργό δράση. Τα τελευταία μοντέλα που κυκλοφόρησαν είχαν σασμάν 5 σχέσεων. Οι εκδόσεις των 3,3 λίτρων κατασκευάστηκαν σε 18.770 τεμάχια, τόσο σε coupe, όσο και σε cabrio και targa εκδόσεις, που δημιουργήθηκαν από το 1986 και έπειτα.



Η επόμενη Porsche 911 turbo ήρθε το 1991, και ήταν της γενιάς 964. Με τον ίδιο κινητήρα, περισσότερη ισχύ αλλά πιο εκλεπτυσμένη λειτουργία με μικρότερο turbo lag, ο διάδοχος εξακολουθούσε να είναι εξαιρετικά γρήγορος. Όπως όλες οι αερόψυκτες Porsche, έτσι και η 964 απαιτούσε μεν το σεβασμό και την προσοχή του οδηγού, αλλά χωρίς να προκαλεί τρόμο.

Αυτό το συναίσθημα, το προσέφερε απλόχερα η 930, το κομψό μοντέλο των 70s, που φαντάζει απειλητικό ακόμα και παρκαρισμένο στο garage ενός συλλέκτη. Τα φουσκωτά φτερά και η μεγάλη αεροτομή, κάτω από την οποία ζει το παλαιικό turbo της KKK, μας προϊδεάζουν για την εμπειρία που θα προσφέρει ο θρύλος στον τυχερό που κατάφερε να τον δαμάσει.
 
 

Σελ.
1
Porsche 911 turbo 930: Η «φόνισσα»
Σελ.
2
1978: Porsche 911 turbo 3.3