Τα χαρακτηριστικά του 19 16S και το facelift

Διαβάστηκε από 1119 αναγνώστες - 9/4/2021

Όπως πρόδιδε η ονομασία, ο κινητήρας του Renault 19 16S ήταν 16βάλβιδος. Το μοτέρ του αυτοκινήτου που ήρθε να αντικαταστήσει τα 9 και 11 turbo ήταν ατμοσφαιρικό, 1800 κυβικών και απέδιδε 137 ίππους στις καταλυτικές εκδόσεις. Αυτός ο αριθμός στρογγυλοποιούταν στα 140 άλογα για όσα οχήματα ήταν διαθέσιμα χωρίς καταλύτη.  
Χάρη στον κινητήρα F7P, το αυτοκίνητο επιτάχυνε από τα 0 στα 100km/h σε 8,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα ήταν 215km/h.

Εκτός από το εύστροφο μοτέρ, το γρήγορο Renault διέθετε αναβαθμισμένη και χαμηλότερη ανάρτηση, καθώς και εμπρόσθια μπάρα θόλων, τροποποιήσεις οι οποίες χάριζαν στο αυτοκίνητο εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά, αντάξια ενός μοντέλου με καταγωγή από τη Γαλλία. Τέλος, βελτιωμένα ήταν και τα φρένα, με τους εμπρός δίσκους να έχουν διάμετρο 259mm και τους πίσω 239mm.
Το Renault 19 16S ήταν διαθέσιμο ως τρίθυρο hatchback και πεντάθυρο sedan. Το 1991, δημιουργήθηκε από τον οίκο Karmann μία ανοιχτή έκδοση, που εφοδιαζόταν με τον ίδιο κινητήρα, καθώς και με έναν 8βάλβιδο, επίσης 1800 κυβικών.



Το 1992, η εταιρεία με σήμα το Ρόμβο ανανέωσε το μοντέλο. Εμφανισιακά, οι διαφορές ήταν πολλές, αφού πλέον το αμάξωμα ήταν αρκετά πιο στρογγυλεμένο. Αμφότεροι οι πρόβολοι διέθεταν νέους προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα. Εμπρός, η καινούργια γρίλια είχε μεγαλύτερα ανοίγματα, και πίσω, τα φιμέ φώτα ενώνονταν με ένα σκούρο πλαίσιο.

Το εσωτερικό του Renault 19 Phase 2 ήταν επίσης επανασχεδιασμένο. Όπως έγινε και με το εξωτερικό, έτσι και εδώ οι ευθείες γραμμές αντικαταστήθηκαν από τις καμπύλες. Παράλληλα, ο εξοπλισμός εμπλουτίστηκε με αερόσακο οδηγού, καθώς και με ABS. Αυτό που αφαιρέθηκε, ήταν η ονομασία «Chamade» από τις sedan εκδόσεις των περισσότερων χωρών.



Η κορυφαία έκδοση διέθετε τους ίδιους προφυλακτήρες με τις απλές, αλλά ξεχώριζε από τα υπόλοιπα μοντέλα χάρη στον αεραγωγό του καπό, το πρόσθετο spoiler στον εμπρός πρόβολο και τα side skirts. Πίσω, δέσποζε μία αεροτομή, ενώ οι ζάντες ήταν πλέον πεντάμπρατσες.

Το Renault 19 αντικαταστήθηκε στις αγορές της Ευρώπης το 1996 από το Megane. Η cabrio έκδοση ήταν διαθέσιμη έως το 1997, ενώ για την Νότιο Αμερική, η παραγωγή του αυτοκινήτου συνεχίστηκε μέχρι το 2000.
Αξίζει να αναφερθεί πως η πρώτη γενιά του Megane ήταν ουσιαστικά μία βελτιωμένη έκδοση του 19, αφού ως βάση χρησιμοποιήθηκε το αμάξωμα και οι κινητήρες του προκατόχου της. Πλέον, το μοντέλο εκλείπει από τους δρόμους, και η γρήγορη έκδοση, το διάσημο Renault 19 16S, είναι κλασσική και σπάνια.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Advertisement