Renault Clio: 33 χρόνια ιστορίας
7/11/2023
Το διάσημο Renault Clio έκλεισε παρουσία 33 χρονών, και κάνουμε μια ανασκόπηση στο παρελθόν, ενθυμούμενοι τα κυριότερα χαρακτηριστικά του δημοφιλούς αυτοκινήτου που το έκαναν να ξεχωρίσει.
Το Renault Clio έκλεισε τα 33 χρόνια ζωής. Το γαλλικό μικρό είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα στην Ευρώπη, αφού έχουν πουληθεί πάνω από 15 εκατομμύρια Clio από το 1990 που πρωτοπαρουσιάστηκε ως ο αντικαταστάτης του Renault 5, μέχρι σήμερα.Κάνουμε μια αναδρομή στο παρελθόν και βλέπουμε την ιστορία του γαλλικού μοντέλου, το οποίο ενίσχυσε σημαντικά την οικονομία αλλά και την εικόνα της εταιρείας με σήμα το ρόμβο.
Renault Clio I: 1990
Τον Ιούνιο του 1990, στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισίου έγινε η παρουσίαση της πρώτης γενιάς του Clio, ενός μοντέλου που ήρθε να αντικαταστήσει το Renault 5. Μέχρι τότε, η εταιρεία ξεχώριζε με αριθμούς τα μοντέλα της (με λίγες εξαιρέσεις όπως το Fuego του 1985), και από το Clio και έπειτα, όλα τα νέα οχήματα της Renault απέκτησαν κανονικές ονομασίες.
Το Clio έκανε πάταγο, και το 1991 κέρδισε τον τίτλο του «Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς», με τους κριτές να το χαρακτηρίζουν ως «το καλύτερο νέο αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη», χάρη στον «αξιέπαινο σχεδιασμό του, τα υψηλά επίπεδα ποιότητας, την ευρύχωρη καμπίνα και τον πρωτοφανή εξοπλισμό για αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους».
Οι διαθέσιμες επιλογές σε κινητήρες ήταν αρκετές, αφού υπήρχαν βενζινοκίνητα μηχανικά σύνολα που ξεκινούσαν από 1,2 και έφταναν έως και τα 1,8 λίτρα, ενώ το αυτοκίνητο είχε και diesel έκδοση, 1900 κυβικών.
Το πραγματικά καυτό Clio όμως ήρθε το 1993, και ήταν το θρυλικό πλέον Clio Williams, που κυκλοφόρησε σε 3.800 κομμάτια, όλα αποκλειστικά στο μπλε χρώμα με κωδικό 449. Η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη, που η Renault προχώρησε σε παραγωγή άλλων 1.600 αυτοκινήτων, επίσης μπλε, με τα τελευταία να έχουν την ελαφρώς ανοιχτότερη απόχρωση 432.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας του Clio Williams απέδιδε 147 ίππους, και του χάριζε τελική ταχύτητα 215km/h. Το μοντέλο είχε εκπληκτικό κράτημα χάρη στις επεμβάσεις που έκανε η Renault Sport στις αναρτήσεις, και ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο έκανε μεγάλη καριέρα σαν αγωνιστικό, που συνεχίζεται ως σήμερα.
Λόγω της περιορισμένης παραγωγής του, το Renault Clio Williams, με τα φουσκωτά φτερά και τις χρυσές Speedline ζάντες, έχει αποκτήσει την αίγλη που έχουν οι sport κατασκευές της δεκαετίας του 1990, και αποτελούσε μία από τις καλύτερες εναλλακτικές των υπόλοιπων hot hatch -και όχι μόνο- της εποχής.
Renault Clio II: 1998
Ένα μόλις χρόνο μετά το ντεμπούτο του Renault Clio I, ξεκίνησαν οι εργασίες για την δημιουργία του νέου μοντέλου. Το Δεκέμβριο του 1993 πήρε έγκριση το τελικό σχέδιο του Patrick Le Quement, και το 1994 έγινε η αρχή της εξέλιξης του Project X65, όπως ονομαζόταν, η οποία τελείωσε το 1997.
Έτσι, το 1998 λανσαρίστηκε η νέα γενιά του Renault Clio, η οποία ήταν ριζικά ανανεωμένη σε σχέση με την πρώτη, όχι μόνο στο σχεδιασμό αλλά και στα υλικά κατασκευής. Πλέον το καπό ήταν αλουμινένιο, και τα εμπρόσθια φτερά ήταν πλαστικά, έχοντας τεχνολογία από το Renault Espace. Οι κινητήρες αρχικά ήταν 1200, 1400, 1600 κυβικών βενζίνης, καθώς και ένας diesel 1,9 λίτρων, και την ίδια χρονιά είδαμε τον πνευματικό απόγονο του Clio Williams, το Clio RS, αρχικά με 172 ίππους, οι οποίοι μελλοντικά, με το τρίτο facelift του 2004, έγιναν 182. Τότε είδαμε και για πρώτη φορά την ονομασία «Clio RS Cup», αφού η Renault δημιούργησε ένα πιο σκληροπυρηνικό RS με σφιχτότερη και χαμηλότερη ανάρτηση, παχύτερες αντιστρεπτικές ράβδους και σκούρες ανθρακί ζάντες.
Το Clio RS Cup ήταν όντως σκληροπυρηνικό, αλλά δεν ήταν το πιο εξωφρενικό Clio που γνωρίσαμε. Αυτός ο τίτλος πηγαίνει στο ξακουστό Clio V6 Renault Sport, που έκανε την εμφάνισή του το 2001 και εντυπωσίασε το πλήθος. Το μοντέλο ήταν ένας απόγονος του θρυλικού Renault 5 Turbo, της ακραίας δημιουργίας της Renault που είχε φτιαχτεί για να αγωνιστεί στο Group B.
Όπως και το 5 Turbo, έτσι και το Clio V6, είχε τον κινητήρα εκεί που κάθονταν οι πίσω επιβάτες στις συνηθισμένες εκδόσεις, και το αμάξωμά του ήταν αρκετά πρησμένο. Το V6 μοτέρ 3 λίτρων απέδιδε στην αρχή 230 ίππους, και στη δεύτερη έκδοση είχε 255 άλογα, κάνοντας το εξωφρενικό Clio το πιο δυνατό hatchback αυτοκίνητο παραγωγής της εποχής. Συνολικά κατασκευάστηκαν 2822 Renault Clio V6, και το μοντέλο δεν αναβιώθηκε ποτέ ξανά.
Εκτός από τις γρήγορες εκδόσεις, το Clio δεύτερης γενιάς κυκλοφόρησε και σαν ηλεκτρικό, αφού το 1998 κατασκευάστηκαν 50 τέτοια αυτοκίνητα για carsharing χρήση. Το ηλεκτροκίνητο Clio είχε τελική ταχύτητα 100km/h και αυτονομία 64 χιλιομέτρων.
Σελ.
2 | Η πορεία του Renault Clio από το 2005 έως σήμερα |