Η πορεία του Renault Clio από το 2005 έως σήμερα
Renault Clio III: 2005
Το 1999 η Renault δημιούργησε τη λεγόμενη Συμμαχία με τη Nissan, προκειμένου να ανταλλάξουν ιδέες και να εξελίξουν από κοινού αυτοκίνητα και τεχνολογίες.
Το 2005, στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, είδαμε την τρίτη γενιά του Clio, το οποίο μοιραζόταν την ίδια πλατφόρμα με το Nissan Micra.
Η εταιρεία ήθελε να κάνει το νέο μοντέλο πιο premium από τον ανταγωνισμό, κι έτσι η νέα γενιά ήταν πιο ακριβή αλλά και πιο μεγάλη από την προηγούμενη. Εκτός αυτού, το νέο Clio ήταν και πιο πλούσια εξοπλισμένο από τον προκάτοχό του. Η Renault εφοδίασε για πρώτη φορά το αυτοκίνητο με την «Renault Card», μία κάρτα που αντικαθιστούσε τα συνηθισμένα κλειδιά, και ερχόταν με το keyless σύστημα της εταιρείας.
Χάρη στην μεγάλη ενεργητική αλλά και παθητική ασφάλεια, το Clio τρίτης γενιάς ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας του που κέρδισε 5 αστέρια στο EuroNCAP, ενώ, ακολουθώντας το παράδειγμα που έθεσε ο πρόγονός του, ψηφίστηκε «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2005», με τους κριτές να του αποδίδουν χαρακτηρισμούς όπως «το νέο σημείο αναφοράς για την κατηγορία του» και «ένα εξαιρετικό μικρό αυτοκίνητο που θα έπρεπε να εμπνέει μεγαλύτερα».
Το 2006 είδαμε την καυτή έκδοση Clio RS που πλέον απέδιδε 197 ίππους, και από το 2010 ο αριθμός στρογγυλοποιήθηκε στους 200.
Το Clio RS (όπως και αυτό της προηγούμενης γενιάς) σημείωσε μεγάλη επιτυχία στη Βρετανία, χάρη στο εξωπραγματικό του κράτημα, τη σφιχτή ανάρτηση και το κοντό κιβώτιο ταχυτήτων, που έδιναν στο αυτοκίνητο χαρακτήρα kart.
Τέλος, η τρίτη γενιά Clio απέκτησε για πρώτη φορά και wagon έκδοση, που ονομαζόταν Clio Sport Tourer και είχε μεγαλύτερους χώρους λόγω του αυξημένου μεταξονίου της.
Renault Clio IV: 2012
Το 2012 παρουσιάστηκε η τέταρτη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου της Renault, που ήταν σχεδιασμένη από τον Ολλανδό Laurens van den Acker, ο οποίος είχε βάλει την πινελιά του σε αυτοκίνητα όπως η Bugatti Chiron και το Mazda Furai.
Το νέο Clio είχε μακρύτερο μεταξόνιο από το προηγούμενο, κάτι που το έφερνε κοντά στην compact κατηγορία. Εκτός αυτού, καταργήθηκαν οι 3θυρες εκδόσεις, και οι πίσω χειρολαβές ήταν κρυμμένες και τοποθετημένες ψηλά, κοντά στα παράθυρα, μία τεχνική που ξεκίνησε η Alfa Romeo στην 156 και πλέον υιοθετούν ολοένα και περισσότερες εταιρείες ανά τον κόσμο. Παράλληλα, η wagon έκδοση συνέχισε να διατίθεται.
Το νέο μοντέλο δεν ήταν ανανεωμένο μόνο οπτικά, αλλά και στο θέμα της τεχνολογίας, αφού διέθετε μεταξύ άλλων το νέο σύστημα infotainment R-Link και LED φανάρια.
Όπως και τα περισσότερα αυτοκίνητα επιδόσεων της γενιάς του, έτσι και το Renault Clio RS απώλεσε τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 2000 κυβικών, και απέκτησε έναν ίδιας ιπποδύναμης (200PS), αλλά πλέον turbo 1,6 λίτρων.
Renault Clio V: 2019
Πέρσι γνωρίσαμε την ολοκαίνουρια, πέμπτη γενιά του Renault Clio. Η τεχνολογική εξέλιξη που διέπει τα μοντέλα συνεχίζεται, αφού το νέο Clio έχει σύστημα infotainment με οθόνη αφής 9,3 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων για τον οδηγό.
Όπως και η γενιά που αντικατέστησε, έτσι και η τρέχουσα κέρδισε 5 αστέρια στο EuroNCAP, ενώ τη γκάμα των κινητήρων συμπληρώνει και ο υβριδικός της έκδοσης E-Tech με σύστημα ανάκτησης ενέργειας.
Το νέο Renault Clio έχει επίσης αυξημένη άνεση στο εσωτερικό, αλλά και μεγάλο χώρο αποσκευών, ο οποίος αγγίζει τα 390 λίτρα.
Σελ. 1 | Renault Clio: 33 χρόνια ιστορίας |
Σελ. 2 | Η πορεία του Renault Clio από το 2005 έως σήμερα |