7) Iso Grifo
Η Ιταλία θεωρείται η χώρα των supercars, με άπειρα παραδείγματα κομψών, ραφιναρισμένων και υπερβολικά γρήγορων κατασκευών.
Εκτός αυτού όμως, ένα από τα καλύτερα και δυστυχώς άγνωστα muscle cars της Ευρώπης προήλθε από τη γειτονική μας χώρα, και ήταν το αποτέλεσμα του καλύτερου συνδυασμού ανθρώπων που θα μπορούσε να υπάρξει ποτέ. Ο Giorgetto Guigiaro επιμελήθηκε το σχεδιασμό του πανέμορφου coupe, ενώ ο Giotto Bizarrini ήταν υπεύθυνος για το μηχανολογικό τμήμα. Αν αναρωτιέστε ποιος είναι ο τελευταίος, ήταν ο άνθρωπος πίσω από την Ferrari 250 GTO.
Και κάτι τελευταίο: η Iso Autoveicoli, η εταιρεία που δημιούργησε το Grifo, ήταν η εταιρεία που είχε σχεδιάσει το Isetta. Ναι, αυτό το μικρό αυτοκίνητο με την πόρτα που άνοιγε εμπρός.
8) Opel Manta GTE/GSi
Ο «αντίπαλος» του Capri ήταν το Opel Manta. Η εμφάνιση του αυτοκινήτου παρέπεμπε σε muscle car, αφού είχε μακρύ καπό, χαμηλή οροφή και μακρόστενα παράθυρα, και η GTE έκδοση χάριζε επιπλέον επιθετικότητα στο αυτοκίνητο, χάρη στα πρόσθετα spoiler περιμετρικά του αμαξώματος και την μεγάλη πλαστική αεροτομή πίσω.
Ο κινητήρας των Opel Manta GTE και μετέπειτα GSi ήταν δίλιτρος, μέγεθος που φαντάζει μικρό για τους Αμερικάνους φίλους μας αλλά στην Ευρώπη τη δεκαετία του 1980 ήταν ιδανικό για να βάζει φωτιά στα πίσω λάστιχα.
Υπήρξε και η έκδοση Manta 400 με ακόμα πιο πρησμένη εμφάνιση και δυνατότερους κινητήρες, αλλά βγήκε σε 245 κομμάτια. Το πιο προσιτό και αρκετά πιο εύκολα διαθέσιμο «απλό» Manta GTE είναι αυτό που αγαπήθηκε πολύ από τους petrolheads, κάνοντάς το να κερδίσει μια θέση στη λίστα μας.
9) Opel Diplomat V8
Συνεχίζουμε με άλλη μια δημιουργία που προέρχεται από το Rüsselsheim, το Opel Diplomat V8. Ενώ δεν είναι coupe, το μεγάλο τετράπορτο και πολυτελές αυτοκίνητο απέπνεε αέρα sedan από την Αμερική, και θα μπορούσαμε να πούμε πως το Diplomat ήταν η Chevrolet Impala της Ευρώπης.
Από τη στιγμή που η Opel είναι παρακλάδι της General Motors, δεν μας κάνει εντύπωση η επιλογή ενός Chevrolet V8 κινητήρα 5400 κυβικών για την κορυφαία έκδοση του Diplomat, η ροπή του οποίου φανταζόμαστε πως περνούσε στο δρόμο με όχι ιδιαίτερα… διπλωματικό τρόπο.
10) De Tomaso Pantera
Για πολλούς ένα από τα καλύτερα «εναλλακτικά» supercars. Το αυτοκίνητο είναι τόσο θρυλικό που έχει θέση στα γκαράζ των ονείρων αρκετών petrolheads, μερικοί από τους οποίους ίσως το προτιμούσαν από κάποια ραφιναρισμένη δημιουργία του Maranello, πιθανόν επειδή είναι το ακριβώς αντίθετο: Ωμό και οργισμένο.
Παρόλο που η Pantera κατασκευαζόταν στην Ιταλία και είχε τον κινητήρα στη μέση, ο χαρακτήρας της την κάνει περισσότερο muscle παρά supercar.
Το αυτοκίνητο που σχεδίασε ο Αμερικάνος Tom Tjaarda και κατασκεύασε ο Alejandro De Tomaso είχε έναν κινητήρα V8 της Ford 5800 κυβικών. Για την ακρίβεια, όλα τα μηχανικά μέρη ήταν Ford, σε σημείο που η Ford Αμερικής φερόταν και φέρεται στους κατόχους Pantera σαν να είναι κάτοχοι Μπλε Οβάλ, και τα σέρβις και η συντήρηση αυτών των μοντέλων γίνονταν εκεί.
Όσο περνούσαν τα χρόνια η εμφάνιση της De Tomaso Pantera γινόταν ολοένα και πιο εξωφρενική και άγρια, αντικατοπτρίζοντας τον άγριο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Η οδήγηση της Pantera στους ευρωπαϊκούς βουνίσιους δρόμους δεν χαρακτηριζόταν από χάρη και κομψότητα, αντιθέτως έμοιαζε περισσότερο με προσπάθεια υποταγής ενός κτήνους.
Όλα αυτά συνέβαλλαν στο να γίνει η De Tomaso Pantera ένα από τα πιο εμβληματικά muscle cars της Ευρώπης. Και όχι μόνο.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr