Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
4 φωτογραφίες »

Έτσι ξεκίνησαν τα SUV της Mercedes

8/1/2021

Γνωρίζατε πως η ιστορία των Mercedes SUV ξεκίνησε το 1996 από το AAVision, το concept-πρόγονο των μετέπειτα ML και GLE μοντέλων; Με αφορμή τα 25α γενέθλια του εντυπωσιακού οχήματος, κάνουμε ένα αφιέρωμα στην ιστορία του.

Ένα μεγάλο ποσοστό της τρέχουσας γκάμας της Mercedes αποτελείται από τα crossover μοντέλα της, τα οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλή. Αν δούμε την φυσική τους εξέλιξη, αυτά είναι απόγονοι του πρώτου SUV της εταιρείας, της M-Class, που κυκλοφόρησε το 1997.

Η ιστορία όμως, πηγαίνει πιο πίσω, σε ένα εντυπωσιακό concept που ονομαζόταν AAVision και ήταν ο προπομπός των ML μοντέλων. Το AAVision έχει γενέθλια 25 χρονών, αφού παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 1996 στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Detroit, και για να το τιμήσουμε κάνουμε αναδρομή στα χαρακτηριστικά και τη δημιουργία του.

Η Mercedes διέθετε εκτός δρόμου όχημα στη γκάμα της από το 1979, την θρυλική G-Class, η οποία ήταν πιο σκληροτράχηλη σε σχέση με σήμερα, αφού ήταν λιγότερο άνετη από την τρέχουσα γενιά. Η συνεχόμενη αύξηση δημοτικότητας των SUV στην Αμερική τη δεκαετία του 1980, οδήγησε την εταιρεία στην απόφαση παραγωγής ενός αντίστοιχου μοντέλου, και το 1991 συνεργάστηκε με την Mitsubishi, προκειμένου να κατασκευαστεί ένα αυτοκίνητο με βάση την πλατφόρμα του Pajero. Το project δεν ευδοκίμησε, και το 1993 η Mercedes ξεκίνησε μόνη να αναπτύσσει το νέο της όχημα, στη Στουτγάρδη, θέτοντας τα θεμέλια της μελλοντικής του παραγωγής τόσο στην Ευρώπη, στο Graz της Αυστρίας, όσο και στην Αμερική, σε ένα νέο εργοστάσιο στην Alabama.



Μέσα στα επόμενα 3 χρόνια, οι σχεδιαστές και μηχανολόγοι της εταιρείας εξέλισσαν το νέο πειραματικό όχημα, κάνοντάς του διαρκείς δοκιμές και βελτιώσεις, φτάνοντας τελικά στην κατασκευή ενός πρωτότυπου μοντέλου που βρισκόταν πολύ κοντά στο στάδιο της παραγωγής. Το μοντέλο ήταν το προαναφερθέν AAVision, και παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 1996.
Το αυτοκίνητο ήταν μία πιο άνετη αλλά και πιο οικονομική εναλλακτική της G-Class, ενώ βρισκόταν επίσης πιο κοντά στα επιβατικά μοντέλα. Στόχευε σε άτομα που ήταν λάτρεις των αθλημάτων και των δραστηριοτήτων αναψυχής, καθώς και σε οικογενειάρχες. Εξάλλου, πίσω από το ακρωνύμιο «AAV» κρύβονταν οι λέξεις All Activity Vehicle, δηλαδή «όχημα για όλες τις δραστηριότητες».
Το πειραματικό SUV ήταν μία προεπισκόπηση του οχήματος παραγωγής που θα κυκλοφορούσε στο μέλλον. Το εμπρός μέρος, μεταφέρθηκε σχεδόν αυτούσιο στην M-Class.

Βέβαια, τα concept cars συνηθίζουν να έχουν αρκετά εντυπωσιακά στοιχεία στην εμφάνισή τους, τα οποία, στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, μετριάζονται όταν έρθει η ώρα κατασκευής του κανονικού μοντέλου. Έτσι, η AAVision είχε αρκετές διαφορές από τα ML μοντέλα παραγωγής. Πιο συγκεκριμένα, τα πλαϊνά του αυτοκινήτου ήταν ιδιαίτερα πρησμένα, χάρη στα φτερά που διέθεταν φουσκώματα με έντονες καμπύλες. Στο πίσω μέρος, στην 5η πόρτα βρισκόταν η ρεζέρβα, ενώ κάτω, στον προφυλακτήρα, δέσποζαν οι 2 χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης, που είχαν μια μικρή κλίση προς τα επάνω.

Ο αθλητικός χαρακτήρας του οχήματος τονιζόταν από τις μπάρες οροφής που υπήρχαν προκειμένου να μπορούν οι χρήστες να μεταφέρουν ποδήλατα και σανίδες του surf ή snowboard, ενώ στον προφυλακτήρα υπήρχε αποσπώμενος κοτσαδόρος. Τέλος, η Mercedes AAVision είχε διπλή ηλιοροφή.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις