Τα πιο μικρά μοντέλα που είδαμε ποτέ
2) Peel P50
Το βρετανικό Peel P50 είναι το μικρότερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Παρήχθη από το 1962 έως το 1965 και είχε έναν κινητήρα 49cc 4,5 ίππων, που ήταν αρκετός για να κινεί το λιλιπούτειο όχημα με μέγιστη ταχύτητα 55km/h, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων είχε 3 ταχύτητες και καθόλου όπισθεν.
Ο σκοπός του ήταν να χωράει ένας άνθρωπος και μία σακούλα του super market, και είχε μία πόρτα, ένα εμπρόσθιο φανάρι και 3 τροχούς.
Συνολικά κατασκευάστηκαν 50 μοντέλα, και πλέον έχουν επιβιώσει περίπου τα μισά από αυτά.
3) Peel Trident
Αυτό το ομολογουμένως διαστημικό αυτοκίνητο, είναι σαν να βγήκε από ταινία επιστημονικής φαντασίας της δεκαετίας του 1960, και είναι ουσιαστικά ο διάδοχος του P50, ενώ είχε και τα ίδια μηχανικά μέρη.
Το Trident ήταν πλέον διθέσιο, και ο διάφανος θόλος ήταν ενσωματωμένος στο επάνω μέρος του αμαξώματος, το οποίο ήταν κατασκευασμένο από υαλονήματα και άνοιγε προς τα εμπρός. Στο κάθισμα του συνοδηγού μπορούσε να τοποθετηθεί ένα αφαιρούμενο καλαθάκι για τα ψώνια.
Η τελική ταχύτητα του Peel Trident ήταν 61km/h και το αυτοκίνητο είχε κατανάλωση 2,8l/100km, αριθμός εξωφρενικά χαμηλός ακόμα και για σήμερα. Αυτό έκανε την εταιρεία να δηλώνει, με το χαρακτηριστικό Βρετανικό χιούμορ, πως το μοντέλο είναι σχεδόν φθηνότερο και από το περπάτημα...
Από το 2011, τα Peel Trident έχουν αρχίσει και πάλι να κατασκευάζονται, είναι χειροποίητα, και διατίθενται τόσο με κινητήρες βενζίνης όσο και με ηλεκτρικούς.
4) BMW Isetta 300
Η Isetta έχει ιταλικές ρίζες, αφού στην πραγματικότητα είναι δημιούργημα τις εταιρείας Iso Autoveicoli, που λίγα χρόνια μετά παρουσίασε το muscle car Iso Grifo.
Μετά τον ΒΆ Παγκόσμιο Πόλεμο, η οικονομική κατάσταση της BMW (και γενικότερα της Γερμανίας) ήταν αρκετά κακή, και το 1954 που παρουσιάστηκε η Iso Isetta, η βαυαρική εταιρεία είδε την μεγάλη προοπτική που είχε το αυτοκίνητο ως φθηνό μέσο μετακίνησης για τη Γερμανία και εξαγόρασε τα δικαιώματα παραγωγής του, δημιουργώντας έτσι την BMW Isetta 300.
Όπως μαρτυρά και η ονομασία της, ο κινητήρας της Isetta ήταν 300cc, και το μοντέλο έγινε διάσημο χάρη στην μοναδική πόρτα που άνοιγε προς τα εμπρός, επάνω στην οποία ήταν τοποθετημένο και το τιμόνι μαζί με την κολώνα του.
Η BMW συνολικά κατασκεύασε 137.000 αντίτυπα του αυτοκινήτου που έχει γίνει γνωστό και ως «φούσκα», χάρη στο σχήμα του.
5) Smart ForTwo
Το Smart ForTwo, ή απλώς «smart», όπως έγινε γνωστό, είναι το πρώτο σύγχρονο αυτοκίνητο με τόσο μικρές διαστάσεις, και είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στη χώρα μας, αλλά και στα περισσότερα αστικά κέντρα της Ευρώπης, αφού δημιουργήθηκε για να αλωνίζει τα μικρά στενά των πόλεων.
Το πρώτο μοντέλο ήταν αποτέλεσμα της συνεργασίας της Swatch (ναι, με τα ρολόγια) με τη Mercedes-Benz, και ένα από τα ζητούμενα που είχαν δοθεί στους σχεδιαστές και μηχανολόγους ήταν να μην ξεπερνά τα 2,7m μήκος, προκειμένου να μπορεί να παρκάρει και κάθετα.
Αυτό έχει διατηρηθεί και στα τρέχοντα μοντέλα, που διατηρούν τον funky χαρακτήρα που είχε η πρώτη γενιά του 1998, και πλέον είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα.
6) Renault Twizy
Το Twizy είναι ένα αυτοκίνητο που πρωτοπαρουσιάστηκε σαν concept το 2009 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, και ξεκίνησε να κατασκευάζεται από την Renault το 2012.
Το όχημα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, και έχει εντυπωσιακό αμάξωμα, με 2 πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω. Χωράει 2 επιβάτες, τον ένα πίσω από τον άλλο, και έρχεται σε 2 επιλογές κινητήρων: Με 5 και 11 ίππους, που δίνουν στο Twizy δυνατότητα τελικής ταχύτητας 45 και 80km/h αντίστοιχα.
Μπορεί να φορτιστεί από οποιαδήποτε οικιακή πρίζα, και φτάνει σε πλήρη φόρτιση σε 3,5 ώρες.
Σελ. 1 | Μικρά αυτοκίνητα: Πιο μικρά πραγματικά δεν γίνεται |
Σελ. 2 | Τα πιο μικρά μοντέλα που είδαμε ποτέ |
Σελ. 3 | Τα αυτοκίνητα με τις μικρότερες διαστάσεις |