Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Οι εκκεντρικότερες κατασκευές της Citroën

Οι εκκεντρικότερες κατασκευές της Citroën

Διαβάστηκε από 24955 αναγνώστες - 10/11/2023

2) Citroën C3 Pluriel (2003)
Η εξωφρενική έκδοση του C3 εμφανίστηκε στην αγορά το 2003, και έδινε πολυσχιδή χαρακτήρα στο supermini της Citroën, αφού μπορούσε να μετατραπεί από απλό hatchback, σε topless, cabrio και pickup.
Το Citroën C3 Pluriel αγαπήθηκε ιδιαίτερα λόγω αυτού του funky χαρακτήρα που είχε.
 


3) Citroën 2CV Sahara (1958)
Το Citroën 2CV ήταν ένα πολύ δημοφιλές μοντέλο, το οποίο προτιμήθηκε από πολλούς διαφορετικούς χρήστες, τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα όσο και στην εξοχή, και εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα αγαπητό και στις μέρες μας.
Η Citroën κατασκεύασε μία εκτός δρόμου τετρακίνητη έκδοση του «μεταλλικού σαλιγκαριού», όπως χαρακτηρίζεται, η οποία είχε… 2 μοτέρ!

Το αυτοκίνητο είχε 2 κινητήρες 425 κυβικών έκαστος, έναν μπροστά και έναν πίσω, ο οποίοι μπορούσαν να λειτουργήσουν όχι μόνο συνδυαστικά αλλά και ανεξάρτητα, δίνοντας έτσι την επιλογή στον οδηγό να έχει ένα προσθιοκίνητο, πισωκίνητο ή τετρακίνητο 2CV.

Όλα αυτά το 1958!



4) Citroën Citela (1992)
Το 1992 η Citroën οραματίστηκε ένα ηλεκτρικό πολυμορφικό αυτοκίνητο πόλης, και μάλιστα κατασκεύασε και ένα πρωτότυπο.
Το Citroën Citela ήταν ο πρόγονος του C3 Pluriel αφού μπορούσε να μετατραπεί από κουπέ σε κάμπριο και μικρό station wagon, χάρη στα αφαιρούμενα πλαστικά τμήματα του αμαξώματός του, ενώ η περίεργη τοποθέτηση των πίσω τροχών του προσέφερε πολύ μικρό πίσω μετατρόχιο.



5) GT by Citroën (2008)
Το supercar της Citroën κατασκευάστηκε εικονικά για να συμμετέχει στο δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι Gran Turismo και προκάλεσε αναταραχή με τον φουτουριστικό σχεδιασμό του.
Η εταιρεία προχώρησε και στην παραγωγή ενός πλήρως λειτουργικού πρωτότυπου, με τη μόνη διαφορά να είναι ο κινητήρας, που πλέον ήταν συμβατικός και δεν τροφοδοτούταν από κυψέλες υδρογόνου, όπως αναφερόταν στο παιχνίδι.



6) Citroën Bijou (1959)
Παρά την έχθρα Βρετανών και Γάλλων, το μικρό αυτό μοντέλο κατασκευαζόταν στην Μ. Βρετανία και είχε σχεδιαστεί από τον δημιουργό της Lotus Elite.
Όπως και στην Elite, έτσι και στο Bijou το αμάξωμα ήταν από υαλονήματα, ενώ βασιζόταν στο πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη του 2CV.

Ο κινητήρας των 425 κυβικών με τα 12 άλογα δεν έκανε το Bijou ιδιαίτερα γρήγορο, αλλά τουλάχιστον το μικρό κουπέ ήταν πανέμορφο.



7) Citroën Mehari (1968)
Η γαλλική, πιο κομψή απάντηση στο Mini Moke, άκουγε στο όνομα Citroën Mehari. Το αυτοκίνητο είχε τον αερόψυκτο κινητήρα και την ανάρτηση με μακριά διαδρομή του Citroën Dyane, ενώ το αμάξωμά του ήταν από ανθεκτικό ABS πλαστικό.

Το Mehari σταμάτησε να παράγεται το 1988, αλλά η Citroën αναβίωσε την ονομασία του το 2015 με το ηλεκτρικό E-Mehari, η αισθητική του οποίου ήταν εμπνευσμένη από το μοντέλο του 1968.



8) Citroën Activa (1988)
Το 1988 η Citroën δημιούργησε ένα πρωτότυπο το οποίο είχε χαρακτηριστικά που άρμοζαν σε supercar: Τετρακίνηση, τετραδιεύθυνση με ανεξάρτητο στρίψιμο του εκάστοτε τροχού, ηλεκτρονική ρύθμιση της κλίσης του αμαξώματος και ηλεκτρικά ανοιγόμενες πόρτες με τηλεχειρισμό, ενώ ο κινητήρας ήταν V6 3000 κυβικών.
Δυστυχώς το αυτοκίνητο δεν προχώρησε σε παραγωγή, ενώ το 1990 η εταιρεία παρουσίασε ένα δεύτερο πρωτότυπο, το Citroën Activa II. Το δεύτερο μοντέλο θα παραγόταν, αλλά η Citroën υπολόγισε πως το κόστος εξέλιξης και κατασκευής σήμαινε πως το αυτοκίνητο θα είχε τιμή πώλησης ανάλογης των BMW και Mercedes και έτσι ακύρωσε το project.

Τα δύο Citroën Activa μπορεί να μην κυκλοφόρησαν στους δρόμους, τουλάχιστον όμως η εταιρεία μεταλαμπάδευσε την τεχνολογία τους στα επόμενα μοντέλα.
Τα Citroën XM του 1989 και Xantia του 1992 κληρονόμησαν την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη Hydractive ανάρτηση, ενώ το Xantia Activa που κυκλοφόρησε το 1995 διέθετε την ηλεκτρονική ρύθμιση κλίσης αμαξώματος, και το όνομα του μοντέλου αποτέλεσε έναν φόρο τιμής στα concept Activa.
 


9) Citroën GS Kamargue (1972)
Το σφηνοειδές fastback 2+2 θέσεων ήταν το πρώτο τέκνο της συνεργασίας Bertone με Citroën, το οποίο κάτω από το αμάξωμά του είχε τα μηχανικά του GS.
Τα οικονομικά της γαλλικής εταιρείας δεν ήταν και τα καλύτερα εκείνη την περίοδο, και ως εκ τούτου το μοντέλο παρέμεινε μόνο ως πρωτότυπο. Παρόλα αυτά, το GS Kamargue αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τον Marcello Gandini όταν αυτός σχεδίασε το Citroën BX 10 χρόνια μετά.



10) Citroën C10 «Ladybird» (1955)
Στα μέσα της δεκαετίας του 1950, η Citroën δημιούργησε 10 πρωτότυπα μοντέλα, τα οποία ονομάζονταν «Prototype C». Ο σκοπός ήταν να δημιουργηθεί ένα μοντέλο το οποίο θα γεφύρωνε το τεχνολογικό χάσμα μεταξύ του 2CV και της DS.

Όλα τα πρωτότυπα καταστράφηκαν, εκτός από 1: Το Citroën C10, χαϊδευτικά αποκαλούμενο ως «πασχαλίτσα», το οποίο ήταν τεχνολογικά προηγμένο αφού διέθετε σχήμα σταγόνας, υδροπνευματική ανάρτηση και διαιρούμενες πόρτες με παράθυρα που άνοιγαν προς τα επάνω, σε στυλ gullwing.
Το μοναδικό διασωθέν πρωτότυπο από τη δεκάδα είναι ακόμα υπό την ιδιοκτησία της γαλλικής εταιρείας.
 

Σελ.
1
Τα πιο ψυχεδελικά Citroen που είδαμε ποτέ
Σελ.
2
Οι εκκεντρικότερες κατασκευές της Citroën
Σελ.
3
Τα πιο ακραία Citroën με πρωτοποριακή τεχνολογία