autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Τα πιο ακραία Citroën με πρωτοποριακή τεχνολογία

Τα πιο ακραία Citroën με πρωτοποριακή τεχνολογία

Διαβάστηκε από 25736 αναγνώστες - 10/11/2023

11) Citroën Xanthia Concept (1986)
Εκ πρώτης όψεως, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μοιάζει με Toyota MR2 που έχει «μούτρα» Citroën AX. Το μικρό roadster κατασκευάστηκε για να ενισχύσει την απήχηση του AX στους νέους, και τα παράθυρα με το ιδιαίτερα χαμηλό ύψος, το rollbar, και ο σχεδιασμός του πίσω μέρους με την παράκεντρα τοποθετημένη πινακίδα του χάριζαν μια πολύ δυναμική εμφάνιση.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου ήταν κατακόκκινο και τα καθίσματα είχαν πλήρως ηλεκτρική ρύθμιση.



12) Citroën M35 (1969)
Το 1986 η Citroën έφτιαξε 269 πειραματικά M35 με κινητήρα Wankel και τα έδωσε στους πιο πιστούς πελάτες της για 19 μήνες, προκειμένου αυτοί να τα δοκιμάσουν και να τους πουν τα αποτελέσματα.
Παρά το γεγονός πως το μοντέλο παρέμεινε σε πειραματικό στάδιο και δεν εξελίχθηκε περεταίρω, αρκετές από τις τεχνολογίες που δοκιμάστηκαν στο αυτοκίνητο βρήκαν τη θέση τους σε μεταγενέστερα μοντέλα.

Όπως το GS Birotor



13) Citroën GS Birotor (1973)
Ποιες εταιρείες χρησιμοποίησαν wankel κινητήρες σε αυτοκίνητα παραγωγής;
Σωστά, η Mazda. Οι πιο γνώστες θα αναφέρουν και την NSU με το Ro 80.

Και όμως, η Citroën ασχολήθηκε κι αυτή με τους ρότορες, πρώτα στο M35 και έπειτα στο GS Birotor το οποίο προχώρησε κανονικά σε παραγωγή το 1973.

Ο διρότορος κινητήρας απέδιδε 106 ίππους, αλλά δεν ευνοήθηκε από την πρώτη πετρελαϊκή κρίση που έγινε την ίδια χρονιά, και μετά από την κατασκευή λιγότερων από 850 GS Birotor, η Citroën σταμάτησε την παραγωγή τους.
Έφτασε μάλιστα στο σημείο να προσπαθήσει να αγοράσει πίσω τα αυτοκίνητα από τους κατόχους τους, για να μην χρειάζεται να κατασκευάζει ανταλλακτικά στο μέλλον.

Ευτυχώς αρκετοί ιδιοκτήτες επέλεξαν να κρατήσουν τα αυτοκίνητά τους, και έτσι υπάρχουν ακόμα ορισμένα διασωθέντα μοντέλα.


 
14) Citroën Visa 1000 Pistes (1983)
Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου Group B βασισμένο στο Citroën Visa?

Και όμως η εταιρεία το έκανε, και έτσι παρήγαγε το τετρακίνητο Citroën Visa 1000 Pistes, το οποίο διέθετε 145 ίππους στην αγωνιστική έκδοση και 112 ίππους στις «πολιτικές» εκδόσεις, 200 από τις οποίες κατασκευάστηκαν με σκοπό να ομολογκαριστεί το αυτοκίνητο για τους αγώνες.
 


15) Citroën Visa Lotus (1982)
Η ιδέα ενός αγωνιστικού Citroën Visa μας ακούγεται τόσο παρανοϊκή, που έπρεπε να βάλουμε και δεύτερο αυτοκίνητο στη λίστα μας.
Το 1982, η Citroën απευθύνθηκε στη Lotus με σκοπό την κατασκευή ενός Group B αγωνιστικού, στα πρότυπα του Renault 5 Turbo.

Έτσι οι Βρετανοί είχαν τη φαεινή ιδέα να πάρουν το σωληνωτό σασί και τον κινητήρα της Lotus Esprit Turbo και να τοποθετήσουν από πάνω ένα πρησμένο αμάξωμα Visa.
Το κεντρομήχανο Citroën Visa Lotus είχε 215 ίππους και φανταζόμαστε πως θα ήταν ιδιαίτερα απολαυστικό στις ειδικές διαδρομές.

Δυστυχώς μπορούμε μόνο να το φανταζόμαστε, αφού η Citroën προέβλεψε πως οι μέρες των πισωκίνητων Group B αγωνιστικών ήταν μετρημένες, μιας και το τετρακίνητο Audi Quattro είχε ήδη ξεκινήσει να κερδίζει τους αγώνες, και ως εκ τούτου το project σταμάτησε εκεί.



16) Michelin PLR (1972)
Η DS, η επονομαζόμενη «Θεά» από τους Γάλλους, είναι από τα πιο εμβληματικά Citroën που έχουν κατασκευαστεί, με ραφιναρισμένο και σικ σχεδιασμό.

Κάπου εδώ έρχεται η «Χιλιοποδαρούσα», ή επισήμως το Michelin PLR, ένα κατασκεύασμα που βασίστηκε στην station wagon εκδοχή της DS και δημιουργήθηκε για να δοκιμάζονται ελαστικά φορτηγών σε υψηλές ταχύτητες. Το λάστιχο βρισκόταν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και είχε επαφή με το δρόμο μέσω μιας καταπακτής στο πάτωμα.
Εκείνη την περίοδο η Michelin ήταν μέτοχος της Citroën, κάτι που δικαιολογεί την επιλογή μοντέλου της συγκεκριμένης εταιρείας.
 
Το PLR είχε την υδροπνευματική ανάρτηση της DS και διέθετε 2 V8 big block κινητήρες της Chevrolet στο πίσω μέρος, έναν για να κινεί το τερατώδες PLR και έναν για να κινεί το λάστιχο που δοκιμαζόταν.
Το εξωφρενικό Michelin PLR είχε βάρος 9,5 τόνων αλλά παρόλα αυτά μπορούσε να κινείται με ταχύτητες έως και 180km/h!



17) Citroën BX 4TC (1986)
Αλλη μια δημιουργία της Citroën με σκοπό την συμμετοχή στο Group B, το Citroën BX 4TC εξελίχθηκε για να κατακτήσει τους αγώνες.
Το τετρακίνητο BX είχε 325 ίππους στην αγωνιστική του μορφή, αλλά δεν κατάφερε να επιβληθεί στους αντιπάλους του.



18) Citroën Zabrus (1986)
Ένα πρωτότυπο μοντέλο που βασίστηκε στα μηχανικά μέρη του BX 4TC, το Zabrus ήταν σχεδιασμένο από τον Bertone και ήταν εντυπωσιακά φουτουριστικό. Αν είχε προχωρήσει σε παραγωγή, ίσως βλέπαμε έναν άξιο αντίπαλο των Audi Quattro.



19) Citroën Saxo VTS (1997)
Δεν γινόταν να φτιάξουμε λίστα με τρελά Citroën χωρίς να αναφέρουμε το λατρεμένο Saxo VTS.
Η καυτή έκδοση του γαλλικού mini είχε 120 ίππους σε μια καρότσα που ζύγιζε κάτω από 1 τόνο και αγαπήθηκε ιδιαίτερα από τους γρήγορους petrolheads.

Το αυτοκίνητο έγραψε ιστορία τόσο στο δρόμο όσο και σε αναβάσεις ανά τον κόσμο, αφού ο δυνατός κινητήρας σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος και το γαλλικό στρίψιμο έκαναν το Saxo VTS τον ιδανικό αγωνιζόμενο στα βουνά.
 
 

Σελ.
1
Τα πιο ψυχεδελικά Citroen που είδαμε ποτέ
Σελ.
2
Οι εκκεντρικότερες κατασκευές της Citroën
Σελ.
3
Τα πιο ακραία Citroën με πρωτοποριακή τεχνολογία