2 φωτογραφίες »

Το Mazda RX-7 και η μεγάλη καινοτομία του

16/2/2021

To Mazda RX-7 είναι ένας «ζωντανός» θρύλος της αυτοκίνησης και παραμένει ποθητό μέχρι σήμερα. Έφερε όμως και μία τεράστια καινοτομία στον τομέα της μηχανολογίας. Γνωρίζετε ποια είναι αυτή;

 
 
Η Mazda είναι μία εταιρεία που έχει προσφέρει πολλές καινοτομίες στην αυτοκίνηση, αλλά και μοντέλα που την έκαναν να κερδίσει την εκτίμηση όλων. Ίσως το σημαντικότερο εξ αυτών να είναι το Mazda RX-7, όχι μόνο για έναν λόγο. Είναι το μοντέλο που πωλήθηκε στα περισσότερα αντίτυπα έχοντας περιστροφικό κινητήρα, αλλά στο «βιογραφικό» του υπάρχει και μία καινοτομία που αξίζει να γνωρίζουμε.

Πίσω στο 1978, λοιπόν, η ιαπωνική φίρμα παρουσίασε την πρώτη γενιά του Mazda RX-7, γνωστή και ως FB. Σε αυτό το μοντέλο οι Ιάπωνες έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στη μείωση του βάρους το οποίο διατηρήθηκε κοντά στα 1.000 κιλά, ενώ η μετάδοση της κίνησης γινόταν ασφαλώς από τον πίσω άξονα. Εννοείται ότι κάτω από το καπό βρέθηκε ένα περιστροφικό μοτέρ με δύο ρότορες και ισχύ άνω των 100 ίππων. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό και από την πρώτη κιόλας γενιά, το Mazda RX-7 κατάφερε να κερδίσει φανατικό κοινό.



Μερικά χρόνια αργότερα ήρθε η δεύτερη γενιά, γνωστή ως FC, και μαζί της μία από τις μεγαλύτερες καινοτομίες στον τομέα των συστημάτων υπερπλήρωσης. Κάτω από το καπό τοποθετήθηκε ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 13Β με δύο ρότορες, ο οποίος στα πρώτα του χρόνια απέδιδε περίπου 150 ίππους, αλλά λίγο αργότερα μία κορυφαία τεχνολογία αύξησε την ισχύ στους 200. Ο λόγος για την τεχνολογία twin-scroll, η οποία εξαφάνισε αρνητικές συνέπειες των turbo κινητήρων, όπως για παράδειγμα η χαρακτηριστική υστέρηση του κινητήρα (turbo-lag). Τα συγκεκριμένα συστήματα δίνουν έμφαση στον τρόπο διαχείρισης των καυσαερίων, δηλαδή το «θερμό μέρος» του turbo σχεδιάζεται εντελώς διαφορετικά. Η εξαγωγή χωρίζεται σε δύο τμήματα, όπου από το πρώτο περνούν τα καυσαέρια των μισών κυλίνδρων και από το άλλο το καυσαέρια των υπολοίπων. Το βασικό χαρακτηριστικό είναι ότι τα δύο τμήματα έχουν διαφορετική διατομή, με αποτέλεσμα το ένα εκ των δύο να αυξάνει την ταχύτητα των καυσαερίων στις χαμηλές στροφές μικραίνοντας σημαντικά την διατομή. Η αυξημένη ταχύτητα των καυσαερίων επιτρέπει αποτελεσματικότερη περιστροφή της φτερωτής στις χαμηλές στροφές, συμβάλλοντας στην εξαφάνιση του «turbo lag».

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Advertisement