Το πιο επιτυχημένο μοντέλο με wankel μοτέρ
Κάπως έτσι, φτάνουμε στην τρίτη, τελευταία και σίγουρα πιο εντυπωσιακή γενιά που ονομάστηκε FD και παρουσιάστηκε το 1992. Σε αυτή την περίπτωση, οι Ιάπωνες έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στην αύξηση της ισχύος, με τον διρότορο κινητήρα να αγγίζει τους 240 ίππους και το ιαπωνικό μοντέλο να εκτοξεύεται στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,3 δλ. Η παραγωγή του ολοκληρώθηκε το 2002 και μέσα σε αυτό το διάστημα οι τρεις γενιές κατάφεραν να πωληθούν συνολικά σε πάνω από 800.000 αντίτυπα. Αυτή η επίδοση κατέστησε το Mazda RX-7 ως το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα στην ιστορία της ιαπωνικής φίρμας. Βέβαια, οι επιτυχίες του wankel δεν περιορίστηκαν μόνο στις «πολιτικές» εκδόσεις, αλλά και στους αγώνες.
Ασφαλώς η αναφορά γίνεται κυρίως για το θρυλικό Mazda 787B, το μοναδικό αγωνιστικό όχημα με περιστροφικό κινητήρα που κατάφερε ποτέ να κερδίσει την πρώτη θέση σε αγώνα αντοχής 24ωρών του Le Mans. Η πιο θρυλική εμφάνιση του Mazda 787B έγινε το 1991, όταν το αγωνιστικό που εξελίχθηκε από τη Mazdaspeed κέρδισε τον αγώνα των 24 ωρών. Μπορεί να μην τα είχε καταφέρει μέχρι τότε ούτε η Toyota, ούτε η Nissan, αλλά η Mazda ήταν η πρώτη που έφερε το τρόπαιο στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου. Το Mazda 787B εξοπλιζόταν με έναν Wankel κινητήρα 2.616 κ.εκ. που είχε τέσσερις ρότορες και τρία μπουζί στον καθένα. Η απόδοση του άγγιζε τους 700 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. Βέβαια, προκειμένου να αυξηθούν τα επίπεδα της αξιοπιστίας, στον αγώνα οι μηχανικοί μείωσαν το όριο περιστροφής στις 8.500 σ.α.λ. και η ισχύς ελαττώθηκε κατά 50 ίππους. Ο ήχος του ήταν εκκωφαντικός και στο video που ακολουθεί θα έχουμε την ευκαιρία να τον ακούσουμε.
Σελ. 1 | Το Mazda RX-7 και η μεγάλη καινοτομία του |
Σελ. 2 | Το πιο επιτυχημένο μοντέλο με wankel μοτέρ |