Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
VR6: Τα «μυστικά» του απίστευτου μοτέρ της VW
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

VR6: Τα «μυστικά» του απίστευτου μοτέρ της VW

29/11/2023

Είναι ίσως ο πιο παράξενος κινητήρας στην ιστορία της γερμανικής εταιρείας και, δεν κατάφερε απλά να «επιβιώσει», αλλά τοποθετήθηκε και κάτω από το καπό premium αυτοκινήτων, όπως η Porsche Cayenne. Ώρα να γνωρίσουμε τον κινητήρα VR6 του VW Group και το μικρότερο «αδερφάκι» του.

Όταν δεν επαρκούσε η ισχύς ενός τετρακύλινδρου κινητήρα, τις περισσότερες φορές οι εταιρείες περνούσαν σε διατάξεις σε σχήμα V, ή τουλάχιστον σε περισσότερους κυλίνδρους σε σειρά. Στις αρχές των 90s, όμως, η Volkswagen δεν ακολούθησε την πεπατημένη δημιουργώντας δύο από τους ενδεχομένως πιο παράξενους κινητήρες που είχε δημιουργήσει ποτέ. Αποτελούνταν από 5 ή 6 κυλίνδρους και ονομάστηκαν VR5 ή VR6 αντίστοιχα και τροφοδότησαν από VW Golf μέχρι και Porsche Cayenne. Ας γνωρίσουμε αυτά τα τόσο ιδιαίτερα μοτέρ της γερμανικής φίρμας, με τον ιδιαίτερο ήχο και τις κορυφαίες επιδόσεις.
Πως λειτουργούν οι VR5 και VR6;
Πριν αναλύσουμε τους συγκεκριμένους κινητήρες, αξίζει να τονίσουμε ότι ένα μοτέρ σε διάταξη V, πχ ένας V6, σημαίνει ότι έχει έναν στροφαλοφόρο άξονα και το μπλοκ είναι χωρισμένο στα δύο, με τρεις κυλίνδρους στη μία πλευρά και τρεις στην άλλη. Η κάθε σειρά έχει τη δική της κυλινδροκεφαλή, τη δική της εισαγωγή και εξαγωγή, ενώ η μεταξύ τους γωνία αναφέρετε ως «περιεχόμενη γωνία» και κυμαίνεται συνήθως στο εύρος 60-90 μοιρών.



Όσα αναφέραμε παραπάνω είναι αυτά που καθιστούν τους κινητήρες VR5 και VR6 τόσο ξεχωριστούς, διότι πολύ απλά ενώ φέρουν διάταξη V, δεν ισχύουν όσα αναφέραμε. Η περιεχόμενη γωνία ήταν μόλις 15 μοίρες, με αποτέλεσμα να είναι εφικτή η ενιαία δομή του μπλοκ. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα έναν κινητήρα σχεδόν τετράγωνο, που δεν είχε μεγάλες ανάγκες σε χωροταξικό επίπεδο. Ταυτόχρονα συνδύαζε όλα τα πλεονεκτήματα των κινητήρων με διάταξη V ως προς τη λειτουργία, χωρίς να απαιτεί το αντίστοιχο κόστος. Αυτό συνέβαινε γιατί πολύ απλά έχουμε μόλις μία πολλαπλή εισαγωγής, μία πολλαπλή εξαγωγής με διαφορετικά μήκη αυλών για την κάθε σειρά κυλίνδρων, αλλά και μία κυλινδροκεφαλή, όπως μπορείτε να δείτε και στην σχετική εικόνα που παραθέτουμε.

Σελ.
2
Σε ποια αυτοκίνητα τους είδαμε;
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις