Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Το καυτό Scirocco GTI και το facelift του μοντέλου

12/4/2021

Το καλοκαίρι του 1976, η εταιρεία παρουσίασε την κορυφαία έκδοση του μοντέλου, που δεν ήταν άλλη από την θρυλική GTI. Ο κινητήρας ήταν ο ίδιος με αυτόν του διάσημου Golf GTI MK1, 1600 κυβικών με μηχανικό ψεκασμό και απόδοση 110 ίππων, ο οποίος έκανε το αυτοκίνητο να επιταχύνει από τα 0 έως τα 100km/h σε 8,7 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να είναι 185km/h. Οι εμπρός συμπαγείς δίσκοι των φρένων έγιναν αεριζόμενοι, και τοποθετήθηκαν αντιστρεπτικές ράβδοι εμπρός και πίσω.

Εξωτερικά, το καυτό «Rocco», όπως το αποκαλούσαν στοργικά οι λάτρεις του, ήταν διακριτικό, αφού ξεχώριζε από τις απλές εκδόσεις χάρη σε ένα spoiler στον εμπρός πρόβολο. Παράλληλα, η GLi έκδοση, διέθετε τον ίδιο κινητήρα αλλά ήταν πιο πολυτελής.



Την ίδια χρονιά, έγινε μία μικρή αλλαγή στα μοντέλα. Πλέον υπήρχε ένας υαλοκαθαριστήρας εμπρός, αντί για 2, ενώ το σύστημα διεύθυνσης αναβαθμίστηκε. Το 1977 η εταιρεία προχώρησε σε πιο εκτεταμένο «φρεσκάρισμα» του αυτοκινήτου. Τα φλας έγιναν μεγαλύτερα και «αγκάλιαζαν» τις εμπρός γωνίες του αμαξώματος. Η γρίλια απέκτησε ένα ασημί περίγραμμα, και οι προφυλακτήρες έγιναν ενιαίοι και μαύροι, ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής. Παράλληλα, το πλαίσιο μεταξύ των πλευρικών παραθύρων έγινε μαύρο, δίνοντας μία πιο δυναμική εικόνα στο προφίλ του αυτοκινήτου. Τέλος, το spoiler στο εμπρός μέρος των GTI μεγάλωσε.

Το VW Scirocco πρώτης γενιάς παρήχθη σε πολλές εκδόσεις, όπως Sidewinder, Champagne Edition, αμφότερες με I και II εκδοχές, και S. Η τελευταία ήταν και η πιο sport, αφού ήταν εξοπλισμένη με καθίσματα της Recaro, λευκά γράμματα στα ελαστικά, πλευρικές ρίγες και κιβώτιο ταχυτήτων με 5 σχέσεις.
Ιδιαίτερα σπάνια έκδοση ήταν η Storm, η οποία ήταν διαθέσιμη μόνο σε 2 χρώματα. Συνολικά κατασκευάστηκαν 250 τεμάχια από κάθε χρώμα.



Η πρώτη γενιά του αθλητικού αδελφού του VW Golf συνέχισε να παράγεται έως το 1981, που παρουσιάστηκε το Scirocco MK2. Παρόλο που εμφανισιακά ήταν διαφορετικό, στην ουσία το νέο μοντέλο βασιζόταν στην ίδια, A1 πλατφόρμα. Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε μέχρι το 1992, όπου και αντικαταστήθηκε από το ολοκαίνουριο Corrado.

Ο άνεμος που έδωσε το όνομά του στο μακρύ και χαμηλό όχημα σταμάτησε να φυσά στη VW, και περίμενε υπομονετικά μέχρι το 2006. Εκείνη τη χρονιά γνωρίσαμε ένα πράσινο πρωτότυπο, που ονομαζόταν «IROC». Παρατηρώντας τα γράμματα, οι νοσταλγοί του θρύλου άρχιζαν να ελπίζουν για κάποια αναβίωση του μοντέλου, η οποία ήρθε το 2008 με το πασίγνωστο Scirocco 3ης γενιάς, το οποίο αποτελούσε ένα φόρο τιμής στο cult όχημα των 70s, το οποίο ζει στη σκιά του Golf, παρόλο που κυκλοφόρησε νωρίτερα και είχε πιο sport χαρακτήρα.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει