Δοκιμάζουμε το χειροκίνητο Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV των 125 ίππων
Η αλήθεια είναι ότι μπορεί να μας κράτησε σε αναμονή, μιας και οι παγκόσμιες συνθήκες δεν ευνόησαν το πιο γρήγορο λανσάρισμα του στην χώρα μας, αλλά πλέον το νέο Ford Focus γράφει χιλιόμετρα στους ελληνικούς δρόμους! Στην τέταρτη γενιά του και με όπλα την εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά και τα 8 χρόνια εγγύηση έρχεται να ασκήσει βέτο στην «τρέλα» των SUV, όντας ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο που μπορεί να μιλήσει στην καρδιά του καταναλωτή.
Διαφορετικό χωρίς υπερβολές
Όπως είπαμε το νέο Ford Focus δεν βρύει αισθητικών αλλαγών, με τους ανθρώπους της εταιρείας να έχουν ρίξει κυρίως το βάρος στο μπροστινό μέρος. Εκεί συναντάμε ένα ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα που δένει αρμονικά με τα νέα πιο λεπτά LED φώτα και την οκτάγωνη μάσκα, η οποία ενσωματώνει το λογότυπο της μάρκας. Στο πίσω μέρος οι διαφοροποιήσεις με τον προκάτοχο του είναι ελάχιστες κι αφορούν τα φωτιστικά σώματα που σκούρυναν ελαφρώς, ενώ ο διαχύτης και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης είναι χαρακτηριστικά της ST-Line έκδοσης που είχαμε στην κατοχή μας.
Με τεράστια οθόνη 13,2 ιντσών αλλά και λιγότερους φυσικούς διακόπτες
Μπορεί στο εσωτερικό την παράσταση να κλέβει η νέα στάνταρ κεντρική οθόνη των 13,2 ιντσών με τα ωραία γραφικά, αλλά συνεχίζει να έχει οδηγοκεντρική σχεδίαση, με τη συνολική κατασκευή να είναι ακόμα πιο ποιοτική και να ξεχωρίζει το μαλακό υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ η συναρμογή δεν αφήνει περιθώρια για «γκρίνια».
Ο πίνακας οργάνων είναι μια μίξη αναλογικών οργάνων κι ενός ψηφιακού πίνακα 4,2 ιντσών, με το τιμόνι και τη θέση οδήγησης να είναι μια ευγενική χορηγία του προκατόχου του. Από πλευράς χώρων δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και μπορεί να φιλοξενήσει 5 ενήλικες επιβάτες, με τους πίσω να έχουν αρκετό αέρα σε γόνατα και κεφάλι, ενώ ο εκμεταλλεύσιμος χώρος των 392 λίτρων του πορτ-μπαγκάζ κρίνεται άκρως ικανοποιητικός για την κατηγορία.
Με γεμάτο κινητήρα σε όλο το φάσμα
To Ford Focus της δοκιμής μας, όπως αναφέραμε και νωρίτερα, έπαιρνε κίνηση από τον 1.000αρη, 3κύλινδρο, turbo κινητήρα EcoBoost που ενσωματώνει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο προσφέρει υποβοήθηση 16 ίππων και 50Νm ροπής, με την ενέργεια να αποθηκεύεται κατά το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα σε μια μπαταρία χωρητικότητας 0,38kWh. Το αποτέλεσμα είναι η συνολική ισχύς να ανέρχεται στους 125 ίππους και τα 170Nm ροπής, με το σύνολο να τραβάει από αρκετά χαμηλά και να παραμένει γεμάτο μέχρι και τις κόκκινες περιοχές του στροφόμετρου.
Σε αυτό συμβάλει και το καλορυθμισμένο 6αρι χειροκίνητο σασμάν, με την κλιμάκωση του να είναι σωστή και να αναδεικνύει τις δυνατότητες του κινητήρα. Όλα τα παραπάνω αποτυπώνονται και στο κομμάτι των επιδόσεων, όπου χρειάζεται 10,3 δλ. για να ολοκληρώσει το 0-100 χλμ./ώρα, 7,6 δλ. για το 60-100 με 4η και 11,5 δλ. για το 80-120 με 5η, με την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 200 χλμ./ώρα. Το υβριδικό σύστημα επεμβαίνει και στο τομέα της κατανάλωσης, με το μοντέλο να μην ζητάει πάνω από 7 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες, μια πολύ καλή τιμή για τη κατηγορία.
Σελ. 1 | Ford Focus: Ανανεωμένο και πάντα αποτελεσματικό |
Σελ. 2 | Δοκιμάζουμε το χειροκίνητο Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV των 125 ίππων |
Σελ. 3 | Παραμένει Focus, εντυπωσιάζει από τα πρώτα μέτρα |