Μπορεί να κινηθεί αποτελεσματικά και σε πιο χαλαρούς ρυθμούς
Διαβάστηκε από 9516 αναγνώστες - 2/8/2024
Μπορεί η σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων να κρατάει τις κλίσεις μηδενικές και το torque vectoring να μειώνει σε εκπληκτικό βαθμό την πιθανότητα εμφάνισης υποστροφής, όμως το Puma ST μπορεί να κινηθεί αποτελεσματικά και σε πιο ήρεμους ρυθμούς. Χάρη στα αμορτισέρ της Hitachi που μαλακώνουν μόλις «αντιληφθούν» ότι πέφτουν σε συνεχόμενες ανωμαλίες, η άνεση δεν πάει «περίπατο» στο βαθμό που περιμένεις από ένα SUV προσανατολισμένο στην δυναμική οδήγηση. Βέβαια δεν σημαίνει ότι οι επιβάτες δεν θα νιώσουν τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, αλλά τουλάχιστον όχι σε βαθμό που θα γίνουν κουραστικές.
Η καμπίνα παραμένει φιλική προς τους επιβάτες
Αν εξαιρέσεις τα bucket καθίσματα, η καμπίνα συνεχίζει να έχει όλα τα στοιχεία που συναντάμε στις πιο απλές εκδόσεις του μοντέλου. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 12,3 ιντσών και δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό, ενώ η κεντρική οθόνη είναι 8 ιντσών και προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα του συστήματος SYNC3.To flat-bottom τιμόνι είναι θερμαινόμενο, με τα paddle στο πίσω μέρος να ενισχύουν την αγωνιστική αίσθηση του ST, τη στιγμή που το ηχοσύστημα της Β&Ο τυλίγει με ποιοτικό ήχο το εσωτερικό. Ούτε χωροταξικά δεν συναντάμε διαφορές, με το πίσω κάθισμα να μπορεί να φιλοξενήσει σχετικά άνετα 2 άτομα, ενώ διαθέτει το κορυφαίο χώρο αποσκευών με 456 λίτρα, που εκτοξεύεται στα 536 λίτρα με το Mega Box, το οποίο είναι ένας επιπλέον χώρος 80 λίτρων που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ.
Συμπέρασμα
Χωρίς να στερείται την αδρεναλίνη του «μεγάλου» ST, το Puma ST των 170 ίππων προσφέρει καλύτερη οικονομία και περισσότερη ευκολία λόγω του αυτόματου κιβωτίου, ενώ ταυτόχρονα κοστίζει λιγότερο και μπαίνει και στο δακτύλιο. Σίγουρα η βασική του χρήση δεν είναι για απλή μετακίνηση από το σημείο Α στο Β, αλλά δεν ξεχνάει ότι είναι ένα μικρό SUV, φέροντας όλα τα πλεονεκτήματα που πρέπει να έχει ένα όχημα της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Ford Puma ST 170PS |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3/12 |
Τροφοδοσία | Αμεσος ψεκασμός βενζίνης+ turbo, mhev 48V |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 170/5.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 248/3.000 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 7/αυτόματο/μπροστά |
Start/Stop | NAI |
Eπιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 7,3 |
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 3,7 |
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) | 4,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 210 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.394 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή WLTP | 6,3 |
Μέση Δοκιμής | 8,1 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 144 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 42 |
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 458+80 |
Σελ. 1 | Ford Puma ST: 1.000αρι με 170 ίππους και συμπεριφορά «κόλαση» |
Σελ. 2 | Μπορεί να κινηθεί αποτελεσματικά και σε πιο χαλαρούς ρυθμούς |