Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Επαρκής και οικονομικός o ήπια υβριδικός κινητήρας του Ignis

Επαρκής και οικονομικός o ήπια υβριδικός κινητήρας του Ignis

24/10/2023

Ένα από τα αρνητικά στοιχεία που μπορεί να προσάψει κάποιος στη Suzuki ως προς  το Ignis είναι η έλλειψη κινητήρων, μιας και η μοναδική επιλογή είναι ο 12βολτος ήπια υβριδικός ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης 1,2 λίτρων. Οι 83 ίπποι και τα 107 Nm ροπής κάνουν από την αρχή σαφές ότι ο προσανατολισμός του μοντέλου δεν είναι οι επιδόσεις (0-100 σε 12,4 δλ., τελική 155 χλμ./ώρα), αλλά η άνετη αστική μετακίνηση (και υπεραστική αν υπάρχει διάθεση) που τονίζεται ακόμα περισσότερο με το CVT κιβώτιο που αυξάνει την ευχρηστία. Το χαμηλό βάρος σε συνδυασμό με το ηλεκτρικό μοτέρ BISG και την μπαταρία των 10 Ah κρατάει τη μέση κατανάλωση κοντά στα 6 λτ./100 χλμ., αλλά οι εκπομπές ρύπων παραμένουν στα 124 g CO2/km, με αποτέλεσμα το μοντέλο να μην απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Κεντάει στην πόλη, άνετα και στο χώμα

Το Suzuki Ignis κατασκευάστηκε αρχικά για κίνηση μέσα στην πόλη και από τα πρώτα μέτρα μαζί του καταλαβαίνεις ότι το κάνει πολύ καλά. Οι μαζεμένες διαστάσεις και ο μικρός κύκλος στροφής που δεν ξεπερνάει τα 9,4 μέτρα, του επιτρέπουν να κινείται με άνεση ακόμα και στα πιο μικρά στενά της πόλης, ενώ η εύρεση θέσης παρκαρίσματος είναι πιο εύκολη υπόθεση. Η ψηλή θέση του καθίσματος και τα μεγάλα, για το μέγεθος του, παράθυρα, προσφέρουν στον οδηγό μια αρκετά καλή ορατότητα που αποδεικνύεται σωτήρια σε διασταυρώσεις, ενώ του δίνει αυτοπεποίθηση μεγαλύτερου μοντέλου. Οι αναρτήσεις είναι λίγο πιο σφιχτές από όσο θα θέλαμε για ένα «καθαρόαιμο» αυτοκίνητο πόλης, αλλά δεν θα ενοχλήσουν τους επιβάτες εκτός αν πέσουν σε έντονες και συνεχόμενες αναταράξεις.



Σε αυτοκινητόδρομο θα κινηθεί χωρίς να δυσανασχετεί, έστω και με λίγο παραπάνω θόρυβο, μέχρι τα 120 χλμ./ώρα, αλλά σε σχετικά  ανηφορικά κομμάτια, ο οδηγός θα πρέπει να πατήσει βαθιά το γκάζι για να κρατήσει την προαναφερθέντα ταχύτητα, ενώ στους επαρχιακούς δρόμους μπορεί να μην ενθουσιάζει, αλλά παραμένει ασφαλές παρά τις όποιες κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα. Για το τέλος αφήσαμε το off-road κομμάτι, όπου παρά το γεγονός ότι δεν ήταν η τετρακίνητη χειροκίνητη έκδοση, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οι κοντοί πρόβολοι και το χαμηλό βάρος μας επέτρεψε να μπούμε σε μονοπάτια που μεγαλύτερα SUV δεν θα τολμούσαν.



Η τιμή του Suzuki Ignis 1.2 Hybrid CVT ξεκινάει από τα 18.880 ευρώ στο εξοπλιστικό πακέτο GL+ (το δεύτερο στη σειρά) και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει θερμαινόμενα καθίσματα, 16αρες ζάντες, ράγες οροφής και κάμερα οπισθοπορείας.

Συμπέρασμα
Το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid CVT έχει ιδιαίτερη εμφάνιση, χώρους και στοιχεία που το κάνουν κατάλληλο για κίνηση εντός πόλης αλλά και για off-road μονοπάτια. Όμως η τιμή του είναι κάπως τσιμπημένη για το χαρακτήρα του και την κατηγορία του, όντας ουσιαστικά ο μεγάλος του αντίπαλος στο κομμάτι των πωλήσεων.
 
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά* Suzuki Ignis Mild Hybrid CVT
Κινητήρας  
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.197
Κύλινδροι/Βαλβίδες 4/16
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 82/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 107/2.800
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση αυτόματο/μπροστά
Start/Stop NAI
Eπιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 155
Βάρος με οδηγό (κιλά) 960
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)  
Μέση εργοστασιακή WLTP 5,4
Μέση Δοκιμής 6,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP 124
Ρεζερβουάρ (λτ.) 32
Πορτμπαγκάζ (λτ.) 267-1.100
Τιμή από (ευρώ) 18.880

Σελ.
1
Suzuki Ignis 1.2 Hybrid CVT: Το SUV πόλης που οργώνει...
Σελ.
2
Επαρκής και οικονομικός o ήπια υβριδικός κινητήρας του Ignis