Οικονομικός και σβέλτος ο ήπια υβριδικός κινητήρας
Κάτω από το καπό του Suzuki S-Cross της δοκιμής μας βρισκόταν ο ήπια υβριδικός 1.400άρης turbo βενζίνης των 129 ίππων και των 235Nm ροπής που συνεργάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και στη δικιά μας περίπτωση μπορούσε να στείλει την ισχύ και στους 4 τροχούς. Το σύνολο είναι γεμάτο σε όλο το φάσμα με το 48βόλτο σύστημα να καλύπτει στις χαμηλές στροφές την έλλειψη της υπερτροφοδότησης, προσφέροντας στο οδηγό μια αρμονική και χωρίς σκαλοπάτια επιτάχυνση.
Οι επιδόσεις του είναι ικανοποιητικές, αφού για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 9,7 δλ., για το 60-100 χ.α.ω με 4η σχέση θέλει 8 δλ. και το 80-120 με 5η ολοκληρώνεται σε 10,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 195 χλμ./ώρα. Ακόμα καλύτερα τα πάει στο κομμάτι της κατανάλωσης, με τη μέση τιμή να ορίζεται στα 6,9 λτ./100 χλμ. χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο γκάζι, ενώ η ταξιδιάρικη διάθεση του αποτυπώνεται στα 5,4 λτ./100 χλμ.
Αξιόλογο στο δρόμο, σε κερδίζει στον αυτοκινητόδρομο
Στο δρόμο μπορούμε να πούμε ότι το Suzuki S-Cross θα βγάλει «τίμια τα λεφτά» του, βγάζοντας ασπροπρόσωπο τον οδηγό για την επιλογή του, χωρίς όμως να προσφέρει κάτι παραπάνω από μια καλή εμπειρία χρήσης. Το σύστημα αναρτήσεων δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα στο να απορροφάει με άνεση τις κακοτεχνίες των πόλεων, ενώ τα μεγάλα παράθυρα σε συνδυασμό με την ψηλή θέση οδήγησης προσφέρουν καλή ορατότητα σε διασταυρώσεις. Το μόνο που ίσως κουράσει τον οδηγό είναι οι αναγκαστικές αλλαγές σχέσεων λόγω του χειροκίνητου κιβωτίου, αφού όπως προείπαμε στη γκάμα με τον ήπια υβριδικό κινητήρα δεν υπάρχει η επιλογή αυτόματου κιβωτίου.Στον αυτοκινητόδρομο σε κερδίζει με την ευθυβολία και την σχετικά ήσυχη καμπίνα του που προσφέρει ένα ασφαλές περιβάλλον στους επιβάτες, ενώ το προσαρμοστικό cruise control κάνει τη ζωή του οδηγού σαφώς πιο εύκολη. Μπορεί να κινηθεί σβέλτα και σε επαρχιακούς δρόμους, με το άμεσο τιμόνι, την υψηλή πρόσφυση λόγω τετρακίνησης, τις μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος και τα καλά του φρένα να προσφέρουν την απαραίτητη ασφάλεια. Όσο για τις χωμάτινες διαδρομές, η δυνατότητα «κλειδώματος» της τετρακίνησης θα σε ξεκολλήσουν από δύσκολες καταστάσεις, αλλά τα ασφάλτινα ελαστικά και τα μόλις 17,5 εκ. απόσταση από το έδαφος δεν προσφέρονται για «σκληροπυρηνικά» πράγματα.
Η τιμή εκκίνησης του τετρακίνητου ήπια υβριδικού Suzuki S-Cross είναι τα 27.880 ευρώ στο εξοπλιστικό πακέτο GL+, με την κορυφαία GLX με την ηλιοροφή να φτάνει τα 31.580 ευρώ. Στη δικίνητη έκδοση, το εισαγωγικό μοντέλο αρχίζει στα 22.880 ευρώ και φτάνει έως τα 28.280 ευρώ στην πιο πλούσια.
Έχει τα φόντα να γίνει η εναλλακτική επιλογή στην κατηγορία του
Το Suzuki S-Cross είναι ένα μοντέλο που αξίζει να το κοιτάξει όποιος ενδιαφέρεται για ένα οικογενειακό SUV. Η καλή του τιμολογιακή πολιτική και η 5ετη εργοστασιακή εγγύηση εξαλείφει πιο «εύκολα» τα όποια κόκκινα σημεία μπορεί να υπάρχουν στο μοντέλο, ενώ η ισορροπία μεταξύ κατανάλωσης και επιδόσεων θα καλύψει απόλυτα τον μέσο οδηγό. Το μόνο αρνητικό είναι η έλλειψη αυτόματου κιβωτίου στην ήπια υβριδική του έκδοση, «αναγκάζοντας» τον καταναλωτή να ανέβει χρηματικά για να πάει στην full υβριδική των μόλις 116 ίππων.Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Suzuki S-Cross All Grip Mild Hybrid 129 PS |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.373 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 4/16 |
Τροφοδοσία | ¶μεσος Ψεκασμός |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 129/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 235/2.000 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 6/χειροκίνητο/τετρακίνηση |
Start/Stop | NAI |
Eπιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 8,6 |
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) με 4η | 8 |
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) με 5η | 10,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 195 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.180 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή WLTP | 5,3 |
Μέση Δοκιμής | 6,7 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 120 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 47 |
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 430 |
Τιμή από (ευρώ) | 27.880 |
Σελ. 1 | Suzuki S-Cross: Εναλλακτική πρόταση στην κατηγορία! |
Σελ. 2 | Οικονομικός και σβέλτος ο ήπια υβριδικός κινητήρας |