Ήπια υβριδικός κινητήρας 125 ίππων και αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Το Ford Puma της δοκιμής μας παίρνει κίνηση από τον 1.000αρη Εcoboost των 125 ίππων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, γνωστός και από την χειροκίνητη έκδοση, τραβάει από χαμηλά, είναι γεμάτος στις μεσαίες στροφές και διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του. Η μίζα-γεννήτρια 48V και τα extra 50Νm ροπή παίζουν σημαντικό ρόλο στον ομαλό χαρακτήρα του κινητήρα, αλλά και στις επιδόσεις του. Το αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται αρκετά καλά με το υπόλοιπο σύνολο, με τις αλλαγές να μην είναι κορυφαίες, αλλά να παραμένουν γρήγορες, επιτρέποντας στο Puma να κάνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα. Την μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με την χειροκίνητη έκδοση συναντάμε στις ρεπρίζ, όπου λόγω του kick-down, το SUV κάνει το 60-100χλμ/ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα και το 80-120 χλμ/ώρα σε 7 δευτερόλεπτα, έναντι 7,2 και 10,6 αντίστοιχα που θέλει το χειροκίνητο. Η μέση κατανάλωση παραμένει σε λογικά επίπεδα, με την τιμή της να μην ξεπερνά τα 7,2 λίτρα/100 χλμ.
Το αυτόματο Ford Puma στο δρόμο συνεχίζει να είναι fun to drive
Το Puma είναι ίσως το πιο fun to drive Β-SUV, χωρίς να χάνει ιδιαίτερα τις αρετές που το κάνουν κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, η σφιχτή ανάρτηση της ST-Line έκδοσης είναι κορυφαία, προσφέροντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, δεν αφήνει το αμάξωμα να πάρει κλίσεις, ενώ σου δίνει την αίσθηση ότι οδηγάς ένα χαμηλωμένο αυτοκίνητο κι όχι κάποιο SUV. Ταυτόχρονα δεν κουράζει ιδιαίτερα σε λακκούβες και σαμαράκια, ενώ οι θόρυβοι που περνάνε στην καμπίνα είναι απειροελάχιστοι. Το αυτόματο κιβώτιο, ανάλογα με το οδηγικό mode, αλλάζει τις ταχύτητες σε διαφορετικές στροφές, ώστε να συμβαδίζει με τις επιθυμίες του οδηγού. Έτσι στην επιλογή «eco», οι αλλαγές γίνονται κάτω από τις 3.000 στροφές, ενώ στην ένδειξη «sport» το κιβώτιο δεν θα αλλάξει ταχύτητα μέχρι να μπει το στροφόμετρο στην κόκκινη περιοχή. Το Puma επιταχύνει ομαλά και ανεβάζει χιλιόμετρα εκπληκτικά γρήγορα, κάτι που οφείλεται, εκτός του πολύ καλού κινητήρα, στην σωστή κλιμάκωση του 7ταχυτου κιβωτίου.
Εκπληκτική επιλογή το αυτόματο Ford Puma
Το Puma ήταν από την αρχή μια από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία των μικρών SUV, αφού κατάφερε να συνδυάζει επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, καλούς χώρους, κορυφαίο πορτμπαγκάζ και φυσικά οδηγική ευχαρίστηση. Με την προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου ανεβάζει κι άλλο τον πήχη, μιας και γίνεται πιο εύκολο και άνετο στην καθημερινή χρήση, χωρίς να χάνει τα προγενέστερα προτερήματα του.Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Ford Puma Auto Ecoboost mHEV1,0 125 PS |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3/12 |
Τροφοδοσία | Βενζίνη, ήπια υβριδικό |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 125/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 170/4.000 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 7/αυτόματο/μπροστά |
Start/Stop | NAI |
Eπιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,9 |
60-100 χλμ./ώρα με δλ | 5.4 |
80-120 χλμ./ώρα με 5/6 | 7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 188 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.250 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή WLTP | 5,3 |
Μέση Δοκιμής | 7,2 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 121 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 42 |
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 456+80 Magic Box |
Σελ. 1 | Σχεδίαση που προκαλεί |
Σελ. 2 | Ήπια υβριδικός κινητήρας 125 ίππων και αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων |