Hyundai Tucson Hybrid 230PS: Ποιοτικό, πολιτισμένο και οικονομικό
Θηριώδες σε διαστάσεις, άπλετοι χώροι, εξαιρετική κύλιση, εντυπωσιακές επιδόσεις χάρη στους 230 ίππους και κατανάλωση σεμιναρίου είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του υβριδικού Hyundai Tucson. Τι άλλο να ζητήσεις?
Το να κερδίσει ένα μοντέλο το τίτλο «Αυτοκίνητο της χρονιάς» δεν είναι εύκολη υπόθεση. Πρέπει να είναι άψογο σε όλους τους τομείς, να ξεχωρίσει ανάμεσα σε δυνατούς αντιπάλους και να κάνει τη διαφορά ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια. Ακριβώς όπως το Hyundai Tucson, που κέρδισε το τίτλο για το 2022 και ουσιαστικά είναι η «ζωντανή» απόδειξη των τεράστιων αλμάτων που έχει κάνει η εταιρία σε θέματα σχεδίασης και ποιότητας. Στην αμιγώς υβριδική έκδοση έρχεται να κουμπώσει και η εξαιρετική οικονομία, που σε τίποτα δεν θυμίζει κατανάλωση βενζινοκινητήρα 230 ίππων.
Επιβλητική σχεδίαση με κρυμμένα εμπρός φώτα για το Tucson
Σπάνια βλέπουμε τόσο εξόφθαλμη και ριζοσπαστική εξωτερική αλλαγή από γενιά σε γενιά όσο είδαμε με το Hyundai Tucson. Φουτουριστικός σχεδιασμός, με εντυπωσιακές διαστάσεις και ταυτόχρονα αεροδυναμικό συντελεστή που θα ζήλευαν πιο σπορ αυτοκίνητα. Το μπροστινό μέρος είναι άκρως δυναμικό με τη μάσκα να ενσωματώνει τα LED φωτιστικά σώματα (Parametric Hidden Lights) και να δημιουργεί μια επιβλητική εικόνα. Το πλαϊνό τμήμα του μοντέλου φέρει εντυπωσιακά μοτίβα και crossover στοιχεία, με σμιλευμένες επιφάνειες και τη χαρακτηριστική γραμμή σχήματος «Ζ». Τα πίσω φώτα ακολουθούν τη σχεδιαστική φιλοσοφία των εμπρός, ενώ το logo στο πίσω παρμπρίζ κι ο κρυμμένος υαλοκαθαριστήρας φανερώνουν την προσοχή στη λεπτομέρεια που έδωσε η κορεάτικη εταιρία.Premium εσωτερικό με εκπληκτικούς χώρους
Ανοίγοντας την πόρτα του Tucson, αντιλαμβάνεσαι ακόμα πιο έντονα την αναβάθμιση ολόκληρης της εταιρίας. Εξαιρετικής ποιότητας υλικά, στιβαρή συναρμογή και πολύ καλό φινίρισμα, σε ένα εσωτερικό υψηλής αισθητικής κι εργονομίας. Η σχεδίαση του τιμονιού είναι άκρως κομψή, δίνοντας ένα ιδιαίτερο αέρα στην καμπίνα, με τον κλασικό ψηφιακό πίνακα οργάνων να ενημερώνει τον οδηγό με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις. Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε μία οθόνη αφής μεγέθους 10,25 ιντσών, που ουσιαστικά είναι ένα με το κεντρικό πάνελ, η οποία ξεχωρίζει για τις δυνατότητες συνδεσιμότητας της. Όλοι οι διακόπτες που βρίσκονται στην κονσόλα είναι αφής, ενώ κουμπιά αντικαθιστούν και τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Από θέμα ευρυχωρίας, το Hyundai Tucson μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τρεις ενήλικες επιβάτες στα πίσω καθίσματα με αρκετό αέρα σε γόνατα και κεφάλι, με το συνολικό όγκο για τις αποσκευές να αγγίζει τα 616 λίτρα.Πάει σβέλτα, καίει λίγο κι είναι άνετο
Το υβριδικό Hyundai Tucson της δοκιμής μας συνδυάζει έναν 1.600αρη turbo βενζινοκινητήρα κι ένα ηλεκτροκινητήρα, συνολικής απόδοσης 230 ίππων και 350Nm ροπής. To κινητήριο σύνολο συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων που στέλνει την ισχύ αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς. Το 1.564 κιλών αμάξωμα επιταχύνει από το 0 στα 100χλμ/ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα, ενώ έχει κι εκπληκτικές ρεπρίζ, με το 60-100 χλμ./ώρα και το 80-120 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 3,8 και 4,9 δλ. αντίστοιχα. Η μπαταρία των 1,49 kWh θα δώσει λίγα χιλιόμετρα αμιγής ηλεκτρικής κίνησης, ικανά όμως να βοηθήσουν στο έπακρο τη μείωση της κατανάλωσης, η μέση τιμή της οποίας είναι τα 7,3λτ/100χλμ. Αν το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά στο κλεινόν άστυ, τότε η κατανάλωση μπορεί να πέσει κάτω από τα 6λτ/100χλμ.
Εξαιρετική κύλιση κι άνεση στο δρόμο για το Hyundai Tucson
Όποια έκδοση του Tucson κι αν έχουμε οδηγήσει, μας έχει εντυπωσιάσει στο δρόμο, αφού καταφέρνει να κινείται με περίσσια χάρη κι άνεση. Το σύστημα των αναρτήσεων που εξαλείφουν με χαρακτηριστική ευκολία τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, η απουσία αεροδυναμικών θορύβων λόγω του μειωμένου συντελεστή οπισθέλκουσας και της εξαιρετικής ηχομόνωσης δημιουργούν ένα ήσυχο περιβάλλον στην καμπίνα, που δεν διαταράσσει την ηρεμία των επιβατών. Το κιβώτιο έχει πάντα επιλεγμένη την κατάλληλη ταχύτητα, χωρίς να προβαίνει σε αναίτια ξεσπάσματα και kickdown, αν δεν το επιδιώξει ο οδηγός. Το τιμόνι είναι ακριβές, αλλά σχετικά ελαφρύ σε αίσθηση κόβοντας κάπως την όρεξη για πιο σβέλτη οδήγηση σε δρόμους με συνεχόμενες στροφές, με τις κλίσεις του αμαξώματος όμως να παραμένουν σε λογικά επίπεδα. Πολύ καλά είναι τα φρένα του SUV που καταφέρουν να σταματήσουν το θηριώδες μοντέλο από τα 100χμ/ώρα σε μόλις 35 μέτρα.Η τιμή του αμιγώς υβριδικού Hyundai Tucson με το κινητήριο σύνολο των 230 ίππων που συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στη δικίνητη έκδοση ξεκινά από τα 36.990 ευρώ στην έκδοση «Premium» και η τετρακίνητη από τα 39.490 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο Tucson προσφέρεται με εργοστασιακή εγγύηση πέντε ετών χωρίς χιλιομετρικό όριο.
Συμπέρασμα
Το Hyundai Tucson Hybrid καταφέρνει με εντυπωσιακό τρόπο να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα του μοντέλου με την οικονομία και τις πολύ καλές επιδόσεις. Η τιμή μπορεί να φαίνεται υψηλή, αλλά μπροστά στα οφέλη και τα μειωμένα κόστη της υβριδικής κίνησης μοιάζει εντός των ορίων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Hyundai TUCSON Hybrid 1.6T 230hp 2WD 6AT |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.598 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 4/16 |
Τροφοδοσία | Αμεσος ψεκασμός βενζίνης+turbo, CVVD, Full hybrid |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 230/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 350/1.500-4.500 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 6/αυτόματο/μπροστά |
Start/Stop | NAI |
Eπιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 7,7 |
60-100 χλμ./ώρα | 3,8 |
80-120 χλμ./ώρα | 4,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 193 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.564 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή WLTP | 5,7 |
Μέση Δοκιμής | 7,3 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 130 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 52 |
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 616 |
Τιμή από (ευρώ) | 36.990 |
Σχολιάστε |