Πολύ θετική εικόνα και στην άσφαλτο: το Compass «κλείνει τον ήχο» στις λακκούβες και εκτελεί τις εντολές του οδηγού άμεσα, χωρίς να γίνεται όμως σπορτίφ.

Νέο Jeep Compass

Διαβάστηκε από 10662 αναγνώστες - 11/7/2017

Jeep -άρα - Με παραδοσιακή Jeep εμφάνιση, εσωτερικό με premium βλέψεις, μια πλήρη γκάμα κινητήρων και ολοκληρωμένη οδική συμπεριφορά, το νέο Jeep Compass έρχεται να μπει δυναμικά στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV.

 
 
Η Jeep ξέρει όσο λίγοι να προσανατολίζεται στο χώρο των εκτός δρόμου οχημάτων αφού είναι ουσιαστικά η πρώτη που άρχισε τις εξερευνήσεις σε τέτοια πεδία φτάνοντας μέχρι το σημείο να έχει δώσει ανεπίσημα το όνομά της σε όλη την κλάση. Στη προκειμένη περίπτωση εμπλουτίζει τη γκάμα της με ένα νέο μικρομεσαίο SUV, το οποίο είναι παραδοσιακό Jeep σε εμφάνιση και ικανότητες, και ταυτόχρονα έχει στοιχεία που το καθιστούν updated απέναντι στο σύγχρονο ανταγωνισμό.
 
Σχεδίαση
Η Jeep τοποθετεί το νέο Compass ανάμεσα στα Renegade και Cherokee, ωστόσο η σχεδίαση μοιάζει επηρεασμένη πιο πολύ από το Grand Cherokee, το μεγαλύτερο αυτοκίνητό της. Αυτός άλλωστε ήταν από την αρχή ο στόχος, διότι το Compass θέλει μεν να κινηθεί στη μικρομεσαία κλάση, η οποία είναι τεράστια και καλύπτει πολλά μεγέθη και τιμές, αλλά εστιάζει πιο πολύ στο premium κομμάτι. Σχεδιαστικά το Compass ακολουθεί τη φιλοσοφία της μάρκας με την κλασική γρίλια στο μπροστά μέρος και τα φώτα να ενισχύουν το δυναμισμό του, ενώ στο πλάι οι τετραγωνισμένοι θόλοι των τροχών και το πίσω μέρος έρχονται ως κερασάκι στην τούρτα. Με λίγα λόγια, το νέο Compass είναι ένα μοντέρνο SUV, αλλά ταυτόχρονα ένα παραδοσιακό Jeep…
 
Κινητήρες
Tο νέο Compass εφοδιάζεται με τα MultiAir και MultiJet σύνολα του FCA Group. Στην πρώτη ομάδα (βενζινοκινητήρες) ανήκει ο 1.400άρης με το σύστημα ηλεκτροϋδραυλικού ελέγχου των βαλβίδων σε εκδοχές 140 και 170 ίππων, ενώ στους MultiJet (diesel) η γκάμα ξεκινά από τα 1,6 λίτρα με 120 ίππους και ανεβαίνει στα 2,0 λίτρα με 140 και 170 ίππους. Στην Πορτογαλία, όπου έγινε η πανευρωπαϊκή παρουσίασή του, οδηγήσαμε τη δίλιτρη εκδοχή των 170 ίππων, με εννιάρι κιβώτιο και 4x4. Όπως είναι λογικό τόσο η απόδοση στο ταξίδι όσο και το τράβηγμα σε επαρχιακές ασφάλτινες ή εκτός δρόμου εξορμήσεις ικανοποίησαν απόλυτα.
 
Οδηγώντας
Στο δρόμο, το πρώτο στοιχείο που ξεχωρίζει ο οδηγός του νέου Compass είναι η αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης έναντι της προηγούμενης γενιάς. Το επόμενο είναι η λειτουργία της ανάρτησης η οποία ενώ δε δίνει την αίσθηση χαλαρής ρύθμισης περνά με ευκολία τις ασφάλτινες ανωμαλίες και στο χώμα έδειξε ότι μπορεί να δεχτεί αγόγγυστα αρκετή καταπόνηση σε «κακοτοπιές», είτε πρόκειται για απλή έκδοση είτε, ακόμα πιο πολύ, αν αναφερόμαστε στην παραλλαγή Trailhawk. Επιστρέφοντας στην άσφαλτο, το τιμόνι είναι αρκετά σαφές, ενώ όταν τελειώνει το στρωμένο οδόστρωμα το σύστημα διεύθυνσης φιλτράρει τις ανωμαλίες και δε φέρνει πολλές δονήσεις και τινάγματα στα χέρια του οδηγού. Γενικά, όλο το πάτημα του Compass, ειδικά σε στρωμένο δρόμο, δείχνει πιο ευέλικτο από ό,τι στο Renegade χωρίς ωστόσο να μένει πίσω η off-road προσωπικότητα, κάθε άλλο μάλιστα. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ