autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Κινητήρας και οδήγηση στο δρόμο
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Κινητήρας και οδήγηση στο δρόμο

Διαβάστηκε από 18376 αναγνώστες - 22/10/2021

Ωραίο έξω, ωραίο και μέσα. Τι κρύβεται κάτω από το καπό; Πώς συμπεριφέρεται το νέο SUV στο δρόμο; Ήρθε η ώρα να μάθουμε!

Κινητήρας: Αποκλειστικά υβριδικός με ξεχωριστή λειτουργία


Το σύστημα e:HEV αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου και 2 ηλεκτροκινητήρες

Το σύστημα e:HEV αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου και 2 ηλεκτροκινητήρες

Κοινοποίησέ το »

Όπως αναφέραμε, το νέο Honda HR-V θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη μόνο ως υβριδικό.
Το σύστημα αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν σε συνεργασία με έναν βενζινοκινητήρα 1.5L DOHC i-VTEC που δουλεύει σε κύκλο Atkinson, προκειμένου να έχει χαμηλότερη κατανάλωση. Η τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η Honda μέσα την 20ετή ενασχόλησή της με την υβριδική τεχνολογία των αυτοκινήτων δρόμου και τη Formula 1 βοήθησε στην εξέλιξη του e:HEV.
 

Ουσιαστικά, το υβριδικό σύστημα του HR-V e:HEV είναι παρόμοιο με αυτό που  χρησιμοποιείται ήδη στο Honda Jazz, με την ισχύ να έχει αυξηθεί από τους 109 ίππους στους 131, και τη ροπή στα 253 Nm. Παράλληλα, η μπαταρία είναι κατά 25% μεγαλύτερη από του Jazz.

Εκεί που διαφέρει το νέο HR-V από τα υπόλοιπα υβριδικά, είναι ο τρόπος που λειτουργούν οι κινητήρες. Στο πρόγραμμα EV Drive, το όχημα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, με τη μπαταρία να τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος με τη σειρά του κινεί τους τροχούς. Στο Hybrid Drive πρόγραμμα, ο βενζινοκινητήρας ουσιαστικά λειτουργεί ως γεννήτρια ενέργειας για τον ηλεκτροκινητήρα. Η ισχύς που περνάει στους τροχούς είναι και πάλι από το ηλεκτρικό μοτέρ. Στην λειτουργία Engine Drive, ο βενζινοκινητήρας, μέσω ενός συστήματος συμπλέκτη, μεταδίδει την ισχύ του στους τροχούς.

Σύμφωνα με τη Honda, αυτό το σύστημα μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο ως ηλεκτρικό στο 91% των περιπτώσεων  μέσα στην πόλη, σε ταχύτητες έως 40 χλμ/ώρα, με την εταιρεία να αναφέρει πως έτσι ανταγωνίζεται τιμές Plug-in υβριδικού. Αυτό που μας έκανε εντύπωση είναι πως στις υψηλές ταχύτητες, το αυτοκίνητο κινείται με τον ηλεκτροκινητήρα. Ο λόγος είναι πως το θερμικό Atkinson μοτέρ είναι κατασκευασμένο με γνώμονα την οικονομία, και όχι τις επιδόσεις.
 


Στο δρόμο: Ανάρτηση μαγικό-χαλί!

Μετά την παρουσίαση ήρθε η ώρα να οδηγήσουμε το HR-V e:HEV που μας περίμενε έξω για σχεδόν 150 χιλιόμετρα. Η εντύπωση που αποκομίσαμε είναι πολύ καλή: Τα καθίσματα ήταν άνετα, η ορατότητα έξω εξαιρετική, με τα νεύρα του καπό να δείχνουν που «πατάνε» οι τροχοί. Το τιμόνι ήταν όσο σφικτό χρειαζόταν, ενώ η απόκρισή του ήταν πολύ καλή και μας έδινε σιγουριά να πιέσουμε το SUV όχι μόνο στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και στον στριφτερό γερμανικό επαρχιακό δρόμο, ο οποίος σε αρκετά σημεία ήταν βρεγμένος. Τα περιθώρια πρόσφυσης ήταν υψηλά, οι κλίσεις μικρές, και τα φρένα ήταν δυνατά και με καλή αίσθηση. Το εντυπωσιακότερο όλων ήταν η ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση μετέτρεπε το δρόμο σε χαλί, και με μισό, ή σταθερό γκάζι στην καμπίνα επικρατούσε απόλυτη ησυχία. Αν βυθίζαμε το πόδι στο δεξί πεντάλ, ο βενζινοκινητήρας και μετάδοση βέβαια δήλωναν το παρόν. Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 5,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Ο κύριος Yamamoto ανέφερε πως το νέο HR-V είναι κατά 20% πιο άκαμπτο σε σχέση με πριν, με τις βάσεις των αναρτήσεων να έχουν κατά 15% αυξημένη ακαμψία. Έπειτα από συζήτηση μαζί του, μας είπε πως χάρη σε αυτό οι τριβές της ανάρτησης είναι μικρότερες, κάνοντας έτσι δυνατή τη χρήση πιο μαλακών ελατηρίων. Αυτός ήταν και ο λόγος που η ανάρτηση απορροφούσε με τέτοιο τρόπο τις ανωμαλίες, χωρίς όμως να κάνει το αυτοκίνητο να πλέει.
 
Το νέο Honda HR-V e:HEV θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα από τον Δεκέμβριο, ενώ τα πρώτα μοντέλα αναμένονται να κάνουν την άφιξή τους στους δρόμους μας στα τέλη Ιανουαρίου.  Όσο για την τιμή, δεν έχει γνωστοποιηθεί ακόμα, αλλά στη Γερμανία ξεκινάει από τα 30.400 ευρώ.

Πήγαμε, είδαμε, οδηγήσαμε!
Το νέο Honda HR-V e:HEV είναι αποκλειστικά υβριδικό με 131 άλογα.
Έχει σχεδίαση με «αέρα» coupe κατασκευών.
Ποιοτικό εσωτερικό με minimal αισθητική και τεχνολογική αύρα.
Με ποιότητα κύλισης που εντυπωσιάζει και άκαμπτο πλαίσιο που σε προκαλεί να το… πιέσεις στις στροφές.
Με δεδομένο ότι το Jazz Crosstar ξεκινάει από 28.900 ευρώ, πόσο πιστεύεις ότι θα κάνει το ολόφρεσκο και εντυπωσιακό HR-V e:HEV;

 

Κοινοποίησέ το »