Είναι αρχές της δεκαετίας του Ά90 και στα «υψηλά» κλιμάκια της Honda σκέφτονται το ενδεχόμενο να αναβιώσουν τη σειρά S που ήταν ανενεργή για 20 και πλέον χρόνια. Από τα τέλη της δεκαετίας του Ά60 είχε να κυκλοφορήσει μικρό διθέσιο σπορ πισωκίνητο, όπως τα S500, S600 και S800 που προκαλούσαν αίσθηση εκείνη την εποχή, με τους μικρούς σε κυβισμό αλλά υψηλόστροφους κινητήρες. Η ιδέα από λευκό χαρτί, αρχίζει και παίρνει οστά το 1995 στη Διεθνή έκθεση του Τόκυο όπου και εμφανίζεται το πρωτότυπο SSM (Sports Study Model). Οι κριτικές και το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο και έτσι η εταιρία πήρε το θάρρος να ασχοληθεί πιο έντονα. Το concept με τα χρόνια εξελίσσεται και παρουσιάζεται και σε άλλες εκθέσεις, πράγμα που φανερώνει την πρόθεση της Honda να βγάλει στην παραγωγή ένα πισωκίνητο roadster με δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα VTEC.
Το Μάρτιο του 1999 γίνεται η πρώτη επίσημη παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής που φέρει το όνομα S2000 στην έκθεση της Γενεύης. Στα 50στά γενέθλια της Honda, ήθελε να κατασκευάσει ένα επετειακό αυτοκίνητο που θα έμενε στην ιστορία. Και όντως έτσι έγινε. Το S2000 είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που η ανθρωπότητα δεν θα ξεχάσει ποτέ. Τον Απρίλιο του 99 άρχισε το επίσημο λανσάρισμα με κωδικό πλαισίου ΑΡ1 και το ταξίδι στις 9000rpm με πίσω κίνηση ξεκίνησε…
Ακατέργαστο Διαμάντι
Όσοι δεν έζησαν την πολεμική θέση οδήγησης ενός S2k δεν μπορεί να καταλάβει ποιος ο λόγος του πάθους που διακατείχε τους ιδιοκτήτες του. Τι το έκανε όμως τόσο αξιομνημόνευτο? Το Χ-bone monocoque σασί του προσέφερε ακαμψία coupe ενώ τα διπλά ψαλίδια (μπρος – πίσω) βοηθούσαν για μια πιο ακριβή συμπεριφορά. Το βάρος του ήταν αρκετά χαμηλό ενώ το μοτέρ ήταν τοποθετημένο ανάμεσα σε οδηγό και εμπρός άξονα. Το απόλυτα ζυγισμένο σασί προσέφερε 50-50 κατανομή και το torsen αναλάμβανε με ευκολία να ελέγξει την κίνηση των πίσω τροχών.
Το πραγματικό κόσμημα βέβαια ήταν ο κινητήρας του. Μεγάλο μέρος αυτής της επιτυχίας αποδίδεται στον κινητήρα του, ο οποίος σχεδιάστηκε από «λευκό χαρτί». Πρόκειται για ένα 2-λιτρο VTEC ατμοσφαιρικό σύνολο με κωδική ονομασία F20C, τέσσερις σφυρήλατους κυλίνδρους σε σειρά και διπλούς εκκεντροφόρους. Το αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν 240 ατμοσφαιρικά άλογα στις 8300rpm και 20,5 κιλά ροπής στις 7500, ενώ ο κόφτης ήταν 9000rpm. Πρόκειται για τον πιο δυνατό ατμοσφαιρικό κινητήρα που έχει βγει ποτέ στην παραγωγή, αποδίδοντας 120 άλογα ανά λίτρο.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr