Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Ενδείξεις ελέγχου και προειδοποίησης στο αυτοκίνητο

Ενδείξεις ελέγχου και προειδοποίησης στο αυτοκίνητο

Διαβάστηκε από 19105 αναγνώστες - 27/7/2022

Τα καύσιμα έφτασαν στη… ρεζέρβα, εμπρός, λοιπόν, για το επόμενο πρατήριο καυσίμων! Το ρεζερβουάρ είναι σχεδόν άδειο και η υπολειπόμενη αυτονομία φτάνει τα περίπου 30 χιλιόμετρα, κάτι που ποικίλλει από κατασκευαστή σε κατασκευαστή. Επομένως, μην αδειάζετε το ρεζερβουάρ μέχρι και την τελευταία σταγόνα, επειδή μια ζημιά λόγω έλλειψης καυσίμου μπορεί να αποδειχτεί ακριβή και επικίνδυνη, αν χρειαστεί να σταματήσετε σε μια διαδρομή χωρίς πλευρική λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Στη Γερμανία, κάθε οδηγός υποχρεούται να έχει επαρκή ποσότητα καυσίμου στο αυτοκίνητό του. Ανάλογα με το πού ξεμένει από καύσιμα το αυτοκίνητο, η αστυνομία μπορεί να του επιβάλει πρόστιμο από 30 έως 70 ευρώ.

Κοινοποίησέ το »




Κανένας πανικός! Τις περισσότερες φορές, τα τακάκια των φρένων έχουν φθαρεί ως το ελάχιστο όριό τους και θα πρέπει να αντικατασταθούν σύντομα. Αλλά δεν υπάρχει σοβαρός κίνδυνος. Διαφορετικά...
... είναι -και οπτικά- τα πράγματα, όταν το σύμβολο είναι πια κόκκινο και οι γραμμές στο πλάι δεν είναι διακεκομμένες, αλλά συνεχείς. Αν το χειρόφρενο είναι «δεμένο» και το αφήσετε, αυτή η λυχνία θα σβήσει. Αν δε συμβεί αυτό, τότε υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το σύστημα πέδησης. Επίσης, υπάρχει κίνδυνος σοβαρής αστοχίας των φρένων. Αν κινείστε, σταματήστε αμέσως, καλέστε την υπηρεσία βλαβών της οδικής βοήθειάς σας και κατευθυνθείτε προς το συνεργείο!



Αν ανάβει το κόκκινο σύμβολο με την μπαταρία, τότε το αυτοκίνητο δεν έχει, ουσιαστικά, καθόλου ηλεκτρική ενέργεια. Είτε η μπαταρία έχει ανεπαρκή χωρητικότητα ή ο ρυθμιστής τάσης είναι ελαττωματικός είτε το δυναμό έχει «ακυρώσει» τις… υπηρεσίες του. Η λυχνία ανάβει επίσης, αν κοπεί ο οδοντωτός ιμάντας κίνησης. Σταματήστε, λοιπόν, αμέσως και ελέγξτε τον ιμάντα. Σε περίπτωση βλάβης, καλέστε το συνεργείο. Αν ο ιμάντας είναι εντάξει, οδηγήστε προσεκτικά ως το πλησιέστερο συνεργείο.



Αυτή η λυχνία ανάβει αν ο επιβάτης δεν είναι δεμένος με τη ζώνη ασφαλείας και το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει. Αφήστε, λοιπόν, την άκρη της ζώνης να κάνει κλικ μέσα στην πόρπη της! Ωστόσο, μια βαριά τσάντα στο κάθισμα μπορεί επίσης να ενεργοποιήσει το σχετικό σήμα. Επομένως, βάλτε την απλώς στο χώρο των ποδιών ή στο χώρο αποσκευών, όπου εκεί θα είναι σαφώς καλύτερα.



Αν ανάψει αυτή η λυχνία, τότε η πίεση του λαδιού του κινητήρα είναι πολύ χαμηλή. Σταματήστε αμέσως, όσο πιο ασφαλώς γίνεται, σβήστε τον κινητήρα και ελέγξτε τη στάθμη του λαδιού. Αν δεν υπάρχει αρκετό λάδι, συμπληρώστε τουλάχιστον ένα λίτρο απΆ αυτό και ελέγξτε μήπως ο κινητήρας έχει διαρροή. Αν η στάθμη του λαδιού είναι εντάξει, θα πρέπει -αν συμβεί ξανά κάτι ανάλογο- να καλέσετε το συνεργείο.



Δεν πρόκειται για κάτι τόσο επικίνδυνο, αφού εδώ ο κινητήρας απειλείται μόνο από έλλειψη λαδιού. Ελέγξτε, λοιπόν, τη στάθμη του και συμπληρώστε αν είναι απαραίτητο. Κάντε, όμως, και πάλι έναν έλεγχο: Μήπως είναι πολύ υψηλή η κατανάλωση λαδιού; Μήπως κατεβαίνει πολύ γρήγορα η στάθμη του λαδιού, κι αν ναι, γιατί;



ABS σημαίνει «σύστημα αντιμπλοκαρίσματος πέδησης». Προορίζεται να αποτρέψει το μπλοκάρισμα των ελαστικών σε περίπτωση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης κι έτσι, το σύστημα φρενάρει αυτόματα, πραγματοποιώντας μέσα σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα συνεχή μπλοκαρίσματα και απελευθερώσεις των τροχών. Αν η σχετική λυχνία ανάψει, κάτι δεν πάει καλά με τα φρένα (ή με το ESP) και υπάρχει αυξημένος κίνδυνος ατυχήματος! Επομένως, είναι καλύτερο να πάτε με προσοχή στο συνεργείο, ώστε να ρίξουν εκεί οι μηχανικοί μια ματιά!



Αυτή η προειδοποιητική λυχνία ανάβει σε μόνιμη βάση όταν κάποιοι οδηγοί είναι πάρα πολύ βιαστικοί και φαίνονται σαν να… σπρώχνουν τα αυτοκίνητα, που κινούνται μπροστά τους. ¶λλωστε, η λυχνία υποδεικνύει ότι η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα είναι πολύ μικρή για την ταχύτητα, που έχει επιλεγεί, ή πως αυτή μειώνεται πολύ γρήγορα. Συνεπώς, αν αντικρίσετε αυτήν την ένδειξη, κρατήστε μεγαλύτερη απόσταση, παρακολουθήστε την κίνηση μπροστά σας και να είστε συνεχώς έτοιμοι για να φρενάρετε.