Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Με προστατευτικό χάλυβα και αερανάρτηση που ανεβοκατεβαίνει 7 εκατοστά

Με προστατευτικό χάλυβα και αερανάρτηση που ανεβοκατεβαίνει 7 εκατοστά

1/11/2023

Το ενδιαφέρον είναι ότι ο εξοπλισμός για εκτός δρόμου διαδρομές στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν ασυνήθιστα εκτεταμένος για τα δεδομένα της κατηγορίας. Μεταξύ άλλων η Mercedes GLE 450d εφοδιαζόταν μπροστά με προστατευτική ποδιά χάλυβα πάχους 3,5 χλστ. και ειδική κάμερα που ουσιαστικά «κάνει» το καπό διαφανές και επιτρέπει τη θέαση του εδάφους μέσω της κεντρικής οθόνης, ενώ ταυτόχρονα δείχνει τη θέση των μπροστινών τροχών. Η τελευταία είναι μέρος του πακέτου υποβοήθησης παρκαρίσματος που διαθέτει και κάμερα 360 μοιρών, εξασφαλίζοντας στον οδηγό ότι θα βλέπει κάτι περισσότερο π.χ. από τον ουρανό σε μια απότομη πλαγιά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Mercedes GLE μπορεί να ανέβει ανηφόρες που ξεπερνάνε τις 45 μοίρες και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι το κιβώτιο ταχυτήτων στη λειτουργία off-road διαθέτει μια επιπλέον επιλογή που ουσιαστικά «μικραίνει» όλες τις σχέσεις, δίνοντας περισσότερη ισχύ με λιγότερα χιλιόμετρα για «κατακτηθούν» δύσκολα περάσματα. Επίσης, οι αναρτήσεις μπορούν να ελεγχθούν μεμονωμένα, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τις εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου, με το εύρος ρύθμισης του ύψος να είναι περίπου 7 εκατοστά.



Οπτικά αυτό είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό, ειδικά στη λειτουργία ελεύθερης οδήγησης, όπου  το αυτοκίνητο μοιάζει σαν να αναπηδά «πάνω-κάτω» ώστε να μπορεί να ισοπεδώσει ένα χιονισμένο ανάχωμα ή να ξεκολλήσει από την άμμο, θυμίζοντας έντονα το παλιό κόλπο που έκανα οι οδηγοί αγώνων εκτός δρόμου. Βέβαια επειδή οι άνθρωποι της  Mercedes γνωρίζουν ότι κάποιοι ιδιοκτήτες μπορούν να χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη δυνατότητα απλά για επίδειξη, την προγραμμάτισαν ώστε να απενεργοποιείται αυτόματα μετά από περίπου 30 δευτερόλεπτα ώστε να προστατέψουν το αυτοκίνητο από αχρείαστες φθορές.

Όσον αφορά την τετρακίνηση, σε αντίθεση με την πρώτη GLE και την τρέχουσα GLC (που διαθέτουν πραγματική μόνιμη τετρακίνηση μέσω κεντρικού διαφορικού), η νέα GLE εφοδιάζεται με ένα συμπλέκτη πολλαπλών δίσκων, όπως και τα περισσότερα SUV. Σε οδοστρώματα με καλή πρόσφυση η ισχύς πηγαίνει αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, έτσι ώστε να σταλθεί αστραπιαία δύναμη και στον μπροστινό άξονα όταν υπάρξουν φαινόμενα υπερστροφής ή πατηθεί δυνατά το γκάζι!
 

Σελ.
1
Mercedes GLE 450d: Πολυτέλεια και στο χώμα
Σελ.
2
Με προστατευτικό χάλυβα και αερανάρτηση που ανεβοκατεβαίνει 7 εκατοστά
Σελ.
3
Οι ανώμαλοι δρόμοι δεν αποτελούν πρόβλημα για το GLE