Ποιές είναι οι πιο οικονομικές επιλογές στους κινητήρες νέας τεχνολογίας? Στη μεγάλη σύγκριση των κινητήρων βάζουμε κάτω και ξεκαθαρίζουμε τι μπορούν να κάνουν τα diesel, τα βενζινοκίνητα, τα υβριδικά και τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Συγκρίνουμε δυάδες και τριάδες από 7 ξεχωριστά αυτοκίνητα με διαφορετικά καύσιμα και ποιο είναι η ιδανική επιλογή.
Ερωτήσεις επί ερωτήσεων...
Στην μεγάλη σύγκριση των κινητήρων ερευνούμε τα ζευγάρια των Audi Q5 55 TFSI e και SQ5 TDI, των Toyota C-HR 1.2 Turbo, 1.8 Hybrid και 2.0 Hybrid, καθώς επίσης και των Volvo V60 T4, D4 και T8, BMW 318i, 330e και 330d, Hyundai Ioniq 1.6 GDI Hybrid, 1.6 GDI Plug in Hybrid και Electro, Mercedes A250e, A200 και A220d, ενώ βάζουμε στην εξίσωση και το φυσικό αέριο, με το ζευγάρι του SEAT Ibiza 1.0TSI και 1.0 TGI, ώστε να βγάλουμε πιο ασφαλές συμπέρασμα για το ποιο «καύσιμο» είναι καλύτερο για χρήση. Φυσικά, το δικό τους ρόλο παίζουν οι σκέψεις περί εξοικονόμησης καυσίμου, ενέργειας κτλ.
Την προκαθορισμένη διαδρομή για τη μέτρηση της κατανάλωσης την κάναμε κατ εξαίρεση με μέγιστη ταχύτητα τα 160 km/h, ενώ τα υβριδικά μοντέλα βρέθηκαν στην εκκίνηση σε όλες τις περιπτώσεις με την μπαταρία τους τελείως γεμάτη.
Με βάση την κατανάλωση και τις εντυπώσεις μας για την οδική συμπεριφορά καταλήγουμε στην πρότασή μας για το ιδανικότερο «καύσιμο».
Βλέπετε, όλοι θέλουν να αλλάξουν τα πράγματα στα δεδομένα της κυκλοφορίας, αλλά κανείς δεν ξέρει πως ακριβώς. Το βέβαιο είναι μόνο, πως η ηλεκροκίνηση θα παίξει ένα σημαντικό ρόλο, αλλά αυτό θα γίνει κάποια στιγμή στο μέλλον.
Μήπως τελικά, δεν έχει περάσει τελείως η εποχή του κλασικού κινητήρα εσωτερικής καύσης? Είναι οι diesel κινητήρες και αυτοί της βενζίνης ακόμη η πρώτη επιλογή; Και τι γίνεται, επιτέλους, με το φυσικό αέριο? Ωστόσο, τα μεγάλα ερωτήματα αρχίζουν μόλις τώρα. Είναι καλύτερο να κινούμαστε αμιγώς ηλεκτρικά ή μήπως μόνο εν μέρει? Είναι καλύτερο να φορτίζουμε με την πρίζα ή μέσω της ανάκτησης της ενέργειας?
Είναι τα υβριδικά συστήματα η καλύτερη πρόταση, σε ό,τι αφορά την επιλογή του καλύτερου (και πιο οικονομικού σε κατανάλωση) κινητήρα? Δε θα το λέγαμε χωρίς αποκλεισμούς. Είναι βέβαια, δεδομένο ότι η δύναμη από δύο μοτέρ (δηλαδή ένα βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα) είναι μία καλή εφεύρεση. Πάνω απ όλα, όταν πρόκειται για ένα plug-in-υβριδικό μοντέλο, το οποίο με τη μικρή μπαταρία του μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 40 ή και 50 km. Η μεγάλη μας δοκιμή κινητήρων προωθεί την αποκάλυψη δύο ξεκάθαρων αποτελεσμάτων. Από τη μία λοιπόν, θα βιώσουμε στο μέλλον σαφώς περισσότερες αμιγώς ή εν μέρει ηλεκτροκίνητες προτάσεις στους δρόμους μας, επειδή οι αυτονομίες έχουν ήδη γίνει πολύ ενδιαφέρουσες και οι τιμές δεν είναι πια τόσο αυξημένες. Από την άλλη, ο κλασικός κινητήρας εσωτερικής καύσης παραμένει μία σημαντική λύση, επειδή έχει γίνει «καθαρός», πολύ αξιόπιστος και συγκριτικά λειτουργεί οικονομικά. Επίσης, τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως το φυσικό αέριο, θα πρέπει να τα λαμβάνουμε υπόψη μας. Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο μέλλον μπορεί να περιμένει ακόμη...