TGI ονομάζει η SΕΑΤ τους κινητήρες φυσικού αερίου. TSI ονομάζονται αντίστοιχα, όπως στη VW, οι turbo βενζινοκινητήρες. Σοβαρές διαφορές ανάμεσα στα μοντέλα TGI και TSI δεν υπάρχουν ούτε εξωτερικά ούτε στο εσωτερικό τους, εκτός από μία: Ο χώρος αποσκευών της έκδοσης TSI έχει όγκο από 355 έως 1.165 λίτρα, ενώ στην TGI, εξαιτίας του πρόσθετου ρεζερβουάρ, τα λίτρα κυμαίνονται από μόνο 262 έως 1.072.
Το φυσικό αέριο είναι, ακριβώς όπως το πετρέλαιο, μία... απολιθωμένη πρώτη ύλη, ωστόσο καίγεται πιο καθαρά από τη βενζίνη ή το diesel - προκύπτουν περίπου κατά 20% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα (CO2), κατά 95% λιγότερα οξείδια του αζώτου και πολύ λιγότερα μικροσωματίδια.
Βάση για τον κινητήρα TGI είναι στην περίπτωσή μας ο τρικύλινδρος κινητήρας του 1,0 λίτρου, απόδοσης 90 PS και μέγιστης ροπής 160 Nm, ενώ ο TSI έχει ισχύ 115 PS και μέγιστη ροπή 200 Nm. Ο έτσι κι αλλιώς δυναμικός τρικύλινδρος ακούγεται πιο σκληρός στην έκδοση φυσικού αερίου και δίνει την αίσθηση πως είναι και πιο δυναμικός στο χαμηλότερο πεδίο στροφών. Περίπου ήδη από τις 2.000 σ.α.λ. μπαίνει δυνατά στο παιχνίδι, επιταχύνοντας το SEAT Ibiza έως και τα 180 km/h. Το Ibiza TSI καταφέρνει να φτάσει τα 193 km/h του πιο ξεκούραστα, όντας ουσιαστικά πιο ζωντανός και παρέχοντας ταχύτερες επιδόσεις.
Στο πλαίσιο του test, το Ibiza TSI κατανάλωσε 6,4 λίτρα/100 km που, με το ρεζερβουάρ των 40 λίτρων, μεταφράζονται σε αυτονομία 625 km. Το Ibiza TGI κατανάλωσε 4,0 κιλά CNG/100 km που, με το ρεζερβουάρ των 13,8 κιλών αρκούν για μια διαδρομή περίπου 340 km. CNG είναι τα αρχικά του αγγλικού όρου Compressed Natural Gas (=συμπιεσμένο φυσικό αέριο). Ως αντίδοτο, για όσους αγχωθούν με την αυτονομία του φυσικού αερίου ή τη μικρή χωρητικότητα του ρεζερβουάρ του, σας ενημερώνουμε πως το Ibiza TGI διαθέτει κι ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων, το οποίο θα δώσει κι αυτό κάποιες λύσεις αν χρειαστεί.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr