Θέσεις 32 έως 22

Διαβάστηκε από 136843 αναγνώστες - 15/10/2020

32η θέση: SEAT Alhambra 2.0 TDI • Το Alhambra ταξίδεψε, ουσιαστικά, πέντε φορές σε όλο τον κόσμο μαζί μας και εμφανίστηκε στο τέλος σε εντυπωσιακή κατάσταση. Πέρασε το διπλό test αντοχής χωρίς σοβαρά συμβάντα. Επισκευές: Μία φορά διορθώθηκε η ρύθμιση των προβολέων, δύο φορές αντικαταστάθηκαν τα μπροστινα δισκόφρενα και τακάκια, μία φορά τα πίσω, ένα ρουλεμάν άξονα ανανεώθηκε και ο συμπιεστής του συστήματος κλιματισμού αντικαταστάθηκε. • Αρνητικοί βαθμοί: 12. Βαθμός: 2+.



31η θέση: Mercedes E 350 CDI Estate • Ήταν εξαιρετικά ενοχλητικό που ένα παραδοσιακό μοντέλο, όπως η E-Class, εμπόδιζε επανειλημμένα την πρόσβαση επιβατών στα πίσω καθίσματα. Σε μόλις 26.000 χιλιόμετρα, ο μηχανισμός, που θυμίζει λαβή τόξου, έπαψε να λειτουργεί στην πίσω δεξιά πλευρά. Λίγο πριν από το τέλος της δοκιμής προέκυψε εκ νέου μια ελαττωματική λαβή της πόρτας, αλλά αυτή τη φορά πίσω αριστερά. Έτσι, ο οδηγός της E-Class αρχίζει να αμφιβάλλει για τα υψηλά πρότυπα του αυτοκινήτου του. Χωρίς το... δράμα της πόρτας, η Mercedes θα άξιζε ακόμα καλύτερη βαθμολογία. • Αρνητικοί βαθμοί: 12. Βαθμός: 2+.



30η θέση: Dacia Lodgy 115 TCe • Η αντισκωριακή προστασία σε αυτό το οικονομικά προσιτό αυτοκίνητο είναι υποδειγματική. Το Lodgy πέρασε το test αντοχής χωρίς καθόλου ιδιαίτερα προβλήματα. Μόνο η σκουριά κάτω από την τσιμούχα της πίσω πόρτας και ένας ελαττωματικός διακόπτης φωτός στέρησαν από το Dacia το βαθμό “1” («άριστα»). Ωστόσο, παραμένουν δύο σημεία, που αφήνουν μια πικρή γεύση: Οι δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP έδειξαν ότι το επίπεδο της προστασίας των επιβατών δεν είναι το πλέον σύγχρονο. Επίσης, σε γενικές επιθεωρήσεις, παρατηρείται συχνότερα ότι τα πιο παλιά Dacia αποσπούν πιο αρνητική κριτική σε σχέση με τα αυτοκίνητα άλλων εταιρειών. Το τελευταίο ίσως αλλάξει σύντομα. • Αρνητικοί βαθμοί: 12. Βαθμός: 2+.



29η θέση: Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 Scout • Το Skoda Kodiaq είχε καλύψει ήδη 96.792 χιλιόμετρα όταν... πιάστηκε σε δύο πολύ ανόητες παγίδες: αρχικά, μια χαλαρή επαφή στο διακόπτη εκκίνησης λειτουργίας του κινητήρα (“Start”) και λίγο αργότερα ένα σφάλμα στη μονάδα ελέγχου των αμορτισέρ, που προκάλεσαν δυσάρεστη... σκλήρυνση στον τομέα της ανάρτησης. Χωρίς αυτά τα ενοχλητικά θέματα, ο βαθμός “1” θα είχε δοθεί σίγουρα. • Αρνητικοί βαθμοί: 11. Βαθμός: 2+.



28η θέση: Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 100 • Το 2008 είναι βολικό και πρακτικό, ενώ με το μικρό diesel κινητήρα γρήγορο και οικονομικό. Το Peugeot ολοκλήρωσε τα σκληρά 100.000 χιλιόμετρα χωρίς βλάβες και σχεδόν χωρίς λάθη. Ο μόνος φόβος: Λόγω των θορύβων ήταν εγγυημένο ότι το συνεργείο θα αντικαταστήσει τα μπροστινά αμορτισέρ. Διαφορετικά, οι μηχανικοί επέβλεπαν το 2008 μόνο στις επιθεωρήσεις. Έτσι, η Peugeot βρίσκεται ξανά στο σωστό δρόμο. • Αρνητικοί βαθμοί: 11. Βαθμός: 2+.



27η θέση: Lexus CT 200h • Το πιο σημαντικό αποτέλεσμα: για τρίτη φορά η υβριδική κινητήρια μονάδα λειτούργησε τόσο αξιόπιστα όσο θα θέλαμε να κάνουν άλλοι, λιγότερο περίπλοκοι κινητήρες. Η Toyota είναι ικανή στα υβριδικά, όπως καμία άλλη εταιρεία. Όσο για την υψηλή τιμή, θα περιμέναμε να σημαίνει κάπως περισσότερη πολυτέλεια. Το μόνο πρόβλημα κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν το πάνελ της λαβής στο εσωτερικό της πόρτας του συνοδηγού, που είχε χαλαρώσει δύο φορές. • Αρνητικοί βαθμοί: 11. Βαθμός: 2+



26η θέση: Lexus GS 450h • Με το στιλ ενός... σπασίκλα, το GS 450h πέρασε από τη δοκιμή αντοχής με μόνο ελάττωμα μια διαρροή υγρών σε ένα αμορτισέρ. Η αξιοπιστία και η άνεση είναι κορυφαία. Οι άσχημοι λεκέδες από σκουριά σε αυτό το λευκό γιλέκο δεν ταιριάζουν καθόλου με την εικόνα του «καθαρού τύπου», τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την τιμή και τις αξιώσεις. Θα μπορούσαμε να μιλάμε ακόμα και για... καλλυντική σκουριά εδώ, που οπτικά δεν είναι όμορφη, αλλά δεν κρύβει κάποια λειτουργική βλάβη. Η Lexus πρέπει να δράσει επειγόντως εδώ. • Αρνητικοί βαθμοί: 11. Βαθμός: 2+.



25η θέση: FIAT 500X • Το συμπαγές SUV κάνει πολλά πράγματα από οπτικής και τεχνολογικής πλευράς σωστά. Αν και δεν πείθει τόσο με την... μπερδεμένη σχεδίαση του ή με το δυσανάγνωστο σύστημα πλοήγησης της TomTom, δεν υπάρχει κάτι για να παραπονεθούμε εκτός από μικρές λεπτομέρειες έπειτα από 100.000 χιλιόμετρα. • Αρνητικοί βαθμοί: 10. Βαθμός: 2+.



24η θέση: KIA Soul 1.6 CRDi • Ένα σοβαρό επιχείρημα αγοράς είναι η 7ετής εγγύηση ή το όριο των 150.000 χιλιομέτρων. Στο μοντέλο της δοκιμής μας δεν ήταν απαραίτητη, ούτε υπήρχαν απρογραμμάτιστες επισκέψεις στο συνεργείο. Μια μικρή ενόχληση ήταν ο πεσμένος μοχλός για τη ρύθμιση του ύψους του καθίσματος του οδηγού, όπου η βίδα στερέωσης χαλάρωσε ελαφρώς. Κατά την αποσυναρμολόγηση το Soul έδειξε στιβαρό, αλλά όχι και τέλειο. Η σκουριά στη βάση της λαμαρίνας δείχνει επίσης ότι η γενικά καλή ποιότητα μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω. • Αρνητικοί βαθμοί: 10. Βαθμός: 2+.



23η θέση: Skoda Octavia Combi 2.0 TDI • Χάρη στο μεγάλο χώρο φόρτωσης, το Octavia Combi είναι κατάλληλο και για μεγάλα ταξίδια. Τα θέματα με την εκκίνηση της λειτουργίας του κινητήρα ήταν προβληματικά, αλλά διορθώθηκαν με την αλλαγή του σχετικού διακόπτη “Start” στα 35.850 χιλιόμετρα. Η Skoda ανταποκρίνεται δικαιολογημένα στη φήμη της ως εναλλακτική της VW. Αυτό επιβεβαιώνεται κατά την αποσυναρμολόγηση επίσης από την εξαιρετική σφράγιση της κοιλότητας. Κάποια μικρά ελαττώματα σε ό,τι αφορά την ποιότητα κατασκευής μειώνουν το βαθμό σε 2+. • Αρνητικοί βαθμοί: 9. Βαθμός: 2+.



22η θέση: Mercedes A 180 BE • Ενδιάμεση κατάσταση στα 100.000 χιλιόμετρα: 8 αρνητικοί βαθμοί. Η A-Class συνεχίζει να λειτουργεί εξαιρετικά, παραμένοντας επίσης πάρα πολύ αξιόπιστη και στο δεύτερο στάδιο της δοκιμής. Χωρίς δυσλειτουργίες, χωρίς απρογραμμάτιστες επισκευές, τίποτα! Δεν υπάρχουν σημαντικά ελαττώματα ούτε στο σετ κινητήρα-κιβωτίου ταχυτήτων, ούτε στην ανάρτηση ή στα ηλεκτρονικά συστήματα του cockpit. • Αρνητικοί βαθμοί μετά από 200.000 χιλιόμετρα: 9. Βαθμός: 2+.