Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Audi S4 και RS4: Οι λύκοι με τη μορφή προβάτου!

Audi S4 και RS4: Οι λύκοι με τη μορφή προβάτου!

6/12/2023

Το Audi A4 20VT με τον 1.800αρη turbo κινητήρα ήταν μεν σβέλτο, αλλά η εταιρεία αποφάσισε να εξελίξει ένα ακόμα γρήγορο μοντέλο. Αυτό ήταν το Audi S4 B5, που έκανε την εμφάνισή του το 1997.
Κάτω από το καπό φώλιαζε ο V6 κινητήρας 2.671 κυβικών με 2 turbo K03 της KKK, με απόδοση 265 άλογα και 400 Nm ροπή. Το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν χειροκίνητο 6 σχέσεων (προαιρετικά 5αρι αυτόματο tiptronic της ZF), με την ισχύ να μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς χάρη στο σύστημα Quattro.

Το Audi S4 B5 επιτάχυνε από στάση στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 5,7 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ/ώρα. Εκείνη την περίοδο, το αυτοκίνητο δεν ήταν μόνο το γρηγορότερο sedan της Audi, ήταν ένα από τα ταχύτερα τετράπορτα στον κόσμο.
Προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξημένη ισχύ, η εταιρεία εφοδίασε το αυτοκίνητο με μεγαλύτερα φρένα, με διάμετρο δίσκων 321 χιλιοστά εμπρός και 256 χιλιοστά πίσω. Το σύστημα ανάρτησης διέθετε πολλαπλούς συνδέσμους εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω.

Εμφανισιακά, το Audi S4 ξεχώριζε από τα μικρότερα «αδέρφια» του χάρη στους διαφορετικούς προφυλακτήρες, που ήταν πιο «επιθετικοί» με μεγαλύτερα ανοίγματα εμπρός, διατηρώντας παράλληλα έναν διακριτικό χαρακτήρα.
Παρόλο που το S4 ήταν ένας τετράθυρος, οικογενειακός «πύραυλος», η εταιρεία από το Ingolstadt αποφάσισε να δημιουργήσει μία ακόμα ισχυρότερη έκδοση. Αυτή, έκανε την εμφάνισή της το 1999.




Audi RS4: Το station wagon με τα 381 άλογα

Λίγο πριν τη νέα χιλιετία, η Audi παρουσίασε το διάδοχο του θρυλικού RS2 Avant, ενός μοντέλου που ήταν βασισμένο στο Audi 80 και είχε δημιουργηθεί σε συνεργασία με την Porsche.
Ο διάδοχος ονομαζόταν Audi RS4, και χρησιμοποιούσε το station wagon αμάξωμα του A4 Avant.
Εξωτερικά, τα φτερά «ξεχείλωσαν» εμπρός και πίσω, ούτως ώστε να χωρούν τους φαρδύτερους άξονες. Ο εμπρός προφυλακτήρας είχε ευμεγέθεις αεραγωγούς και βράγχια στα πλαϊνά, ενώ ο οπίσθιος είχε extra ανοίγματα.

Σε αντίθεση με το RS2, το RS4 είχε εξελιχθεί εξολοκλήρου από το τμήμα Quattro της Audi, χωρίς τη συμβολή της Porsche. Οι τροχοί 18 ιντσών έκρυβαν πίσω τους φρένα διάστασης 360 χιλιοστών με διπίστονες δαγκάνες εμπρός και 312 χιλιοστών πίσω.

Όλα αυτά είχαν προετοιμάσει κατάλληλα το έδαφος για τον κινητήρα που θα έδινε ώθηση στο ταχύτατο station wagon. Αυτός ήταν ο ίδιος 2,7 λίτρων που χρησιμοποιούσε το S4, όμως είχε δεχτεί την περιποίηση των Βρετανών στην Cosworth, οι οποίοι τοποθέτησαν δικές τους αλουμινένιες κεφαλές με ανοιγμένες θυρίδες εισαγωγής και μικρότερες θυρίδες εξαγωγής. Δύο turbo K04 της BorgWagner έστελναν μέσω της μεγαλύτερης πολλαπλής εισαγωγής πιεσμένο τον αέρα μέσα στο μοτέρ, που διέθετε ενισχυμένες μπιέλες και νέα εξάτμιση μεγαλύτερης διαμέτρου.



Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό, ειδικά για τα δεδομένα της εποχής: 381 άλογα και 440 Nm ροπή. Το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν χειροκίνητο 6 σχέσεων, και το σύστημα τετρακίνησης ήταν το T1 της Quattro με κεντρικό διαφορικό της Torsen, με κατανομή ροπής 50:50 εμπρός:πίσω.
Για τη διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα χρειάζονταν 4,9 δευτερόλεπτα, ενώ για το 0-200 χλμ/ώρα 17 δευτερόλεπτα. Η επιτάχυνση σταματούσε στα 250 χλμ/ώρα, όπου επενέβαινε ο ηλεκτρονικός κόφτης τελικής ταχύτητας.

Η παραγωγή του Audi RS4 κράτησε 2 χρόνια, μέσα στα οποία το μοντέλο κατασκευάστηκε σε 6.030 αντίτυπα.
 
Ο κύκλος ζωής του Audi A4 B5 έφτασε στο τέλος του το 2001, όπου και αντικαταστήθηκε από τη δεύτερη γενιά του μοντέλου, με κωδικό B6. Μέσα σε 7 χρόνια, το πρώτο A4 είχε πετύχει το στόχο του. Αλλαξε την εικόνα που είχε το κοινό για τα μεσαία της Audi, και έκανε την εταιρεία ανταγωνιστική των BMW και Mercedes. Την τοποθέτησε για τα καλά στην premium κατηγορία, σε μία θέση που διατηρεί ως και σήμερα.
Ο 1,8 turbo κινητήρας χάρισε στους γρήγορους οικογενειάρχες οδηγικές συγκινήσεις σε προσιτή τιμή, ενώ το S4 και ακόμα περισσότερο το RS4 μετατράπηκαν σε κυνηγούς supercars με χώρο για πέντε ενήλικες και τις αποσκευές τους.
 
Το μοντέλο που έβαλε τα μεσαία της Audi σε premium μονοπάτια!
Το αγαπήσαμε στην 1,8 20
VT έκδοση, το ονειρευτήκαμε ως RS4 με 381 άλογα!
Το πρώτο ευρωπαϊκό υβριδικό παραγωγής ήταν το A4 duo του 1997, έμπαινε και στην πρίζα!
Έχεις αναμνήσεις από το πρώτο Audi A4; Έκατσε επάξια απέναντι από τη BMW E36 και την Mercedes C-Class της εποχής;

Σελ.
1
Η ιστορία του Audi A4 B5
Σελ.
2
1997: Το facelift του Audi A4
Σελ.
3
Audi A4 duo: Η άγνωστη υβριδική έκδοση του μοντέλου
Σελ.
4
Audi S4 και RS4: Οι λύκοι με τη μορφή προβάτου!