Οι αγοραστές προτιμούν τον επιθετικό σχεδιασμό
Πριν χρόνια η συμβουλευτική εταιρεία EFS Consulting στη Βιέννη διεξήγαγε μια έρευνα σχετική με την παρειδωλία, η οποία σχετιζόταν με το αν το «πρόσωπο» του αυτοκινήτου επηρέαζε το πόσο επιθυμητό ήταν αυτό για αγορά.
Οι συμμετέχοντες -20 άνδρες και 20 γυναίκες- αξιολόγησαν 38 διαφορετικά επιβατικά αυτοκίνητα και βαθμολόγησαν τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά τους. Στο τέλος, απαντούσαν και στην ερώτηση αν τους άρεσε ή όχι το όχημα.
Η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων δήλωσε πως προτίμησαν τα αυτοκίνητα που παρέπεμπαν σε θυμωμένο πρόσωπο, το οποίο προκαλούσε ένα αίσθημα δύναμης.
Εκτός αυτού, ορισμένοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν στα σχεδιαστικά τους κέντρα συστήματα που ανιχνεύουν την κίνηση των ματιών και μετρούν τα εγκεφαλικά κύματα, προκειμένου να δουν πώς αντιδρούν οι άνθρωποι όταν βλέπουν ένα αυτοκίνητο προπαραγωγής.
Σελ. 1 | Γιατί τα μοντέρνα αυτοκίνητα δείχνουν τόσο θυμωμένα; |
Σελ. 2 | Παρειδωλία, ή αλλιώς γιατί νομίζεις πως το αυτοκίνητό σου έχει «πρόσωπο» |
Σελ. 3 | Οι αγοραστές προτιμούν τον επιθετικό σχεδιασμό |
Σελ. 4 | Το επιθετικό design «πουλάει», αλλά για πόσο ακόμα; |