Ηλεκτρικό χειρόφρενο: Μήπως φέρνει προβλήματα;
Διαβάστηκε από 12862 αναγνώστες - 14/11/2023
Το ηλεκτρικό χειρόφρενο εδραιώνεται όλο και περισσότερο και παραγκωνίζει τον παραδοσιακό χειροκίνητο μοχλό που γνωρίζουμε όλοι. Μπορεί να είναι μεν πολύ πιο εύκολο στη χρήση, όμως έχει και ορισμένα αρνητικά. Αναλύουμε τα προβλήματα που προκαλεί το ηλεκτρικό χειρόφρενο στα αυτοκίνητα.
Τα θετικά και αρνητικά του ηλεκτρικού χειροφρένου
Η τεχνολογία στα αυτοκίνητα εξελίσσεται μέρα με τη μέρα, και η κάθε νέα γενιά μοντέλων είναι ολοένα και πιο προηγμένη σε σχέση με αυτή που αντικαθιστά.
Η πρόοδος γίνεται ορατή τόσο με τα νέα συστήματα ασφαλείας, όπως η διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας και το αυτόματο φρενάρισμα, όσο και με στοιχεία που βρίσκονται στην καμπίνα και παίρνουν τη θέση εξαρτημάτων που θεωρούσαμε ως τώρα δεδομένα και αναντικατάστατα. Όπως το μοχλό του χειροφρένου.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ηλεκτρικό χειρόφρενο: Ποιος ο λόγος που εξελίχθηκε αυτό;
Η πρώτη εφαρμογή ηλεκτρικού χειροφρένου έγινε το 2001 στη BMW Σειρά 7 E65, και μέσα στις επόμενες 2 δεκαετίες έχει τοποθετηθεί σχεδόν σε όλα τα νέα αυτοκίνητα. Ποια καλά προσφέρει, ώστε να καταφέρει να παραγκωνίσει τον πατροπαράδοτο χειροκίνητο μοχλό που όλοι γνωρίζουμε;
Ξεκινώντας από την πρακτικότητα, το κουμπί του ηλεκτρικού χειροφρένου καταλαμβάνει πολύ λιγότερο χώρο, κάτι που δίνει τη δυνατότητα να δημιουργηθούν επιπλέον θέσεις για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα, σε σημείο βολικό τόσο για τον οδηγό όσο και για το συνοδηγό.
Εκτός αυτού, το πάτημα του πλήκτρου απαιτεί σαφώς μικρότερη δύναμη συγκριτικά με το κατέβασμα του χειροκίνητου μοχλού, ειδικά στην περίπτωση που το τελευταίο έχει τραβηχτεί αρκετά ψηλά και το κουμπί απασφάλισης δεν πιέζεται εύκολα. Όλοι έχουμε βρεθεί στην περίπτωση όπου κάποιος άλλος είχε «δέσει» ψηλά το χειρόφρενο κι εμείς δυσκολευτήκαμε να το κατεβάσουμε.
Παράλληλα, πολλά συστήματα ηλεκτρονικού χειροφρένου ενεργοποιούνται αυτόματα όταν απενεργοποιούμε τον κινητήρα, ή όταν επιλέγεται η σχέση «P» στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Με αυτό τον τρόπο, εξαλείφεται το ανθρώπινο λάθος του να παραλείψεις να «δέσεις» το χειρόφρενο, κάτι που αντίστοιχα μπορεί να συμβεί στον καθένα μας.
Δεν είναι όλα καλά όμως. Όπως συνηθίζεται, κάθε νέα τεχνολογία φέρνει μαζί της και αρνητικά εκτός από θετικά. Ας δούμε τα σημεία όπου το ηλεκτρικό χειρόφρενο μπορεί να προκαλέσει προβλήματα.
Σελ.
2 | Αν μείνεις από μπαταρία, δεν μπορείς να λύσεις εύκολα το χειρόφρενο |
Σελ.
3 | Αν κολλήσουν τα ηλεκτρικά μοτέρ κοστίζει αρκετά η επισκευή τους |
Σελ.
4 | Το σύστημα πέδησης με ηλεκτρικό χειρόφρενο είναι πιο ακριβό στη συντήρηση |
Σελ.
5 | Τι γίνεται σε έκτακτη ανάγκη; Μπορώ να «δέσω» χειρόφρενο εν κινήσει; |