
Peugeot 307 WRC: Ένα καμπριολέ στα Rally!
Το Peugeot 307 χάραξε τη δική του πορεία και στο motorsport. Η ιστορία του πηγαίνει πίσω στο 2003, όταν και η Peugeot αποφάσισε να αντικαταστήσει το επιτυχημένο 206 WRC που είχε αρχίσει να δείχνει τα χρόνια του και να είναι λιγότερο ανταγωνιστικό. Παρόλο που το αρχικό –και, μεταξύ μας, λογικό- πλάνο ήταν να χρησιμοποιηθεί το hatchback 307, τελικά οι Γαλάτες αποφάσισαν να βασίσουν το αγωνιστικό στην «ανοιχτή» 307 CC έκδοση. Πίσω από αυτή την επιλογή βρισκόταν το τμήμα marketing της εταιρείας, που θεώρησε πως έτσι θα ενίσχυε τις πωλήσεις του cabrio μοντέλου.
Η μεταλλική οροφή συγκολλήθηκε στην κλειστή θέση, ενώ από μέσα φυσικά βρισκόταν ο κλωβός ασφαλείας. Παρόλο που η FIA επέτρεπε την αντικατάσταση των μεταλλικών πίσω φτερών με πλαστικά, οι μηχανολόγοι αποφάσισαν να τα αφήσουν ως έχουν, μιας και ενίσχυαν την ακαμψία του αυτοκινήτου.
Κάτω από το καπό του Peugeot 307 WRC βρισκόταν ο δίλιτρος κινητήρας, ο οποίος πια είχε ισχύ 300 άλογα, χάρη σε ένα turbo της Garrett . Το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν σειριακό της Hewland, ενώ η κίνηση μεταδιδόταν και στους τέσσερις τροχούς μέσω τριών διαφορικών (εμπρός, κεντρικό και πίσω) που ελέγχονταν ηλεκτρονικά.
Το ντεμπούτο του αγωνιστικού έγινε στη σεζόν του 2004, στο Rally του Monte Carlo. Τα δύο 307 WRC που συμμετείχαν, με τον Marcus Gronholm και τον Freddy Loix στα αριστερά bucket, κατέκτησαν την 4η και 5η θέση αντίστοιχα.
Στο Rally Σουηδίας που ακολούθησε, ο Gronholm ανέβηκε στη δεύτερη θέση του βάθρου, κάνοντας το ίδιο στα επόμενα Rally, Νέας Ζηλανδίας και Τουρκίας. Στην πατρίδα του τη Φιλανδία, ο Marcus με το 307 του ήρθε πρώτος. Στο δικό μας Rally Acropolis, το 307 του Harri Rovanperä ήρθε 3ο.
Στο πρωτάθλημα του 2004 η Peugeot ήρθε 4η, και ο Gronholm συνολικά 5ος.
Η επόμενη σεζόν ήταν αρκετά πιο επιτυχημένη. Στα highlights έχουμε να θυμόμαστε τον Gronholm να έρχεται 1ος στη Φιλανδία και 2ος σε Μεξικό, Νέα Ζηλανδία και Αργεντινή.
Όλες οι χαρούμενες στιγμές και τα χαμόγελα σβήστηκαν μονομιάς στις 18 Σεπτέμβρη του 2005 όμως, στο Rally Ουαλίας. Ήταν η τελευταία μέρα του αγώνα, και ο Markko Märtin, με συνοδηγό το Michael Park βρίσκονταν στο 15ο σκέλος του αγώνα. Ξαφνικά ο Εσθονός οδηγός έχασε τον έλεγχο και χτύπησε με την πλευρά του συνοδηγού σε δέντρο. Ο Michael Park έχασε ακαριαία τη ζωή του.
O Gronholm σταμάτησε τον αγώνα, ενώ ο Sebastian Loeb με την Citroen Xsara WRC που ήταν πρώτος, επέλεξε να καθυστερήσει στον τερματισμό και να λάβει την 3η θέση. Δεν ήθελε να γιορτάσει κάποια νίκη.
Στο Cardiff, η εορταστική σαμπάνια αντικαταστήθηκε από ενός λεπτού σιγή. Ήταν η πρώτη απώλεια στο WRC μετά από το 1993 και το θάνατο του Rodger Freeth στο Rally Αυστραλίας.
Ακολούθησε το Rally Ιαπωνίας, όπου και ο Marcus Gronholm έλαβε την 1η θέση. Η Peugeot κέρδισε τη 2η θέση του πρωταθλήματος WRC του 2005.
Αυτή ήταν και η τελευταία χρονιά που το Peugeot 307 WRC είχε εργοστασιακή υποστήριξη, μιας και η PSA αποφάσισε να μην συμμετέχει άλλο στα Rally, τόσο με την Peugeot όσο και με τη Citroen.
Δεν ήταν αυτό το τέλος όμως, μιας και το 307 WRC συνέχισε να αγωνίζεται κυρίως με τα χρώματα της OMV Peugeot Norway World Rally Team. Τα αυτοκίνητα προετοιμάζονταν από την Bozian Racing. Το 2006 έξι ιδιωτικές συμμετοχές ανέβηκαν επτά φορές στο βάθρο.
Το μοντέλο αγωνίστηκε για τελευταία φορά το 2010, με τον Frigyes Touran πίσω από το τιμόνι. Συνολικά, το 307 WRC είχε τρεις πρώτες θέσεις και είκοσι τρία βάθρα.
Το Peugeot 307 δεν «άλωσε» μόνο τα χώματα στο WRC όμως, αλλά και τις πίστες, στο Παγκόσμιο, το Βρετανικό και το Δανέζικο Πρωτάθλημα Τουρισμού, στο Πρωτάθλημα Stock Car της Βραζιλίας και το αντίστοιχο TC2000 της Αργεντινής.
Το 307 BTC-T του Βρετανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού ήταν βασισμένο στην τρίθυρη hatchback έκδοση. Ο δίλιτρος κινητήρας ήταν ατμοσφαιρικός με 274 άλογα, ενώ η κίνηση μεταδιδόταν στους εμπρός τροχούς. Δεν κέρδισε, παρά τους 41 αγώνες στους οποίους συμμετείχε.
Όσο για την «συνταγή» ενός αγωνιστικού WRC βασισμένο σε cabrio έκδοση, δεν έχει επαναληφθεί από τότε. Το Peugeot 307 WRC είναι το μοναδικό αυτοκίνητο που το έχει καταφέρει, αποδεικνύοντας πως και οι πιο «τρελές» ιδέες μπορούν να έχουν επιτυχία.
Αντικατέστησε το 306 και θύμιζε πολυμορφικό σε εμφάνιση!
Στέφθηκε «Αυτοκίνητο της Ευρώπης» το 2002.
Η κορυφαία έκδοση ήταν δίλιτρη με 180 άλογα.
Το 307 CC ήταν το μοναδικό cabrio που έτρεξε σε WRC!
Έχεις εμπειρία από κάποιο Peugeot 307; Πώς έχει αντέξει στο πέρασμα του χρόνου;
Σελ. 1 | Η εμφάνιση του Peugeot 307 θύμιζε πολυμορφικό |
Σελ. 2 | Με κινητήρες από 1.400 έως 2.000 κυβικά το Peugeot 307 |
Σελ. 3 | 2005: Το Facelift του Peugeot 307 |
Σελ. 4 | Peugeot 307 WRC: Ένα καμπριολέ στα Rally! |