autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Συγκριτικά με τις απλές ζώνες, οι heat belts έχουν ελάχιστο έξτρα πάχος και μπορούν να θερμαίνονται έως και τους 40 βαθμούς Κελσίου.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Συγκριτικά με τις απλές ζώνες, οι heat belts έχουν ελάχιστο έξτρα πάχος και μπορούν να θερμαίνονται έως και τους 40 βαθμούς Κελσίου.

Το πρώτο αυτοκίνητο με ζώνη 3 σημείων, η S-Class & περίεργες τεχνολογίες

31/10/2023

Πού μπήκε πρώτη φορά ζώνη τριών σημείων & η S-Class με τους προεταντήρες και το Pre Safe


Με την 2ης γενιάς Mercedes S-Class πρωτοείδαμε στάνταρ αερόσακο για τον οδηγό και προεντατήρες ζωνών ασφαλείας.

Με την 2ης γενιάς Mercedes S-Class πρωτοείδαμε στάνταρ αερόσακο για τον οδηγό και προεντατήρες ζωνών ασφαλείας.

Η ζώνη ασφαλείας 3 σημείων χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από το Volvo PV 544 στις 13 Αυγούστου 1959. Παρόλα αυτά, το Volvo 122 ήταν το πρώτο μοντέλο που την συμπεριέλαβε στον βασικό του εξοπλισμό (1959), αντικαθιστώντας την ζώνη 2 σημείων που είχε καθιερώσει έναν χρόνο νωρίτερα. Εφευρέτης της ήταν ο Σουηδός μηχανικός Nils Bohlin, ο οποίος είχε εργαστεί σε project εκτινασσόμενων καθισμάτων μαχητικών αεροσκαφών της SAAB.
 
Για να φτάσουμε στο σήμερα, χρειάστηκαν κι άλλες βελτιώσεις, με την Mercedes S-Class να... βάζει το χεράκι της. Η πολυτελής γερμανική ναυαρχίδα, η οποία έχει γίνει συνώνυμο αρκετών καινοτομιών, λάνσαρε στάνταρ τους προεταντήρες. Αυτό έγινε από την δεύτερη γενιά της Mercedes S-Class το 1979, με την W126 να είναι μοντέλο-σημείο αναφοράς καθώς μεταξύ άλλων έβαλε στάνταρ αερόσακο για τον οδηγό και τοποθέτησε για πρώτη φορά σύστημα ASR (Anti Spin Regulation).
 
Η πιο σύγχρονη εκδοχή της ζώνης ασφαλείας περιλαμβάνει την τεχνολογία «Pre Safe», ένα σύστημα που προλαμβάνει καταστάσεις, περιορίζοντας την καταπόνηση των επιβατών. Αρχικά, μέσω ηχείων, παράγεται ένας πρωτοποριακός ήχος, χιλιοστά του δευτερολέπτου πριν από μια πρόσκρουση. Αυτός ο ήχος ενεργοποιεί ένα αντανακλαστικό προστασίας. Κάπως έτσι, η ακοή απομονώνεται προσωρινά και προφυλάσσεται από τους επιβλαβείς, δυνατούς θορύβους της σύγκρουσης. Μειώνονται δηλαδή οι πιθανότητες απώλειας ακοής μετά από μια δυνατή σύγκρουση. Επιπρόσθετα σε αυτό, «τεντώνονται» οι ζώνες και ρυθμίζονται ανάλογα τα προσκέφαλα, προστατεύοντας ακόμη περισσότερο το σώμα των επιβατών.

Σε ζεσταίνουν στους 40 Βαθμούς Κελσίου & έχουν αερόσακο πάνω τους

Στα παραπάνω συνοψίζεται ο βασικός ρόλος της ζώνης ασφαλείας, η συγκράτηση δηλαδή του σώματος των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης. Επικουρικά, έχουν προκύψει έξτρα τεχνολογίες που έχουν το δικό τους ενδιαφέρον και τις οποίες αξίζει να αναφέρουμε.
 
Για παράδειγμα, στην 6ης γενιάς Mercedes S-Class και στο Ford Mondeo συναντήσαμε ζώνες ασφαλείας με αερόσακους ενσωματωμένους σε αυτές. Πώς λειτουργεί; Όταν υπάρξει σύγκρουση του οχήματος, οι ζώνες φουσκώνουν και κατανέμουν τις δυνάμεις σύγκρουσης σε πέντε φορές μεγαλύτερη περιοχή του σώματος από τις συμβατικές ζώνες ασφαλείας. Η πίεση στο στήθος μειώνεται, γίνεται καλύτερος έλεγχος και διαχείριση της κίνησης του κεφαλιού και του αυχένα, για αυτό και περιορίζεται η πιθανότητα τραυματισμού. Μάλιστα, για να αποφευχθούν τυχόν εγκαύματα, φουσκώνουν και με κρύο αέρα.
 
Περνώντας τώρα στη... ζέστη, στην πρόσφατη Τεχνολογική Έκθεση CIES 2023 «συστηθήκαμε» με τις heat belts (θερμαινόμενες ζώνες). Είναι προϊόν δημιουργίας της ZF, ένας εξοπλισμός ο οποίος αυτοθερμαίνεται και ζεσταίνει τους επιβάτες. Η βασική της διαφορά συγκριτικά με μία απλή ζώνη ασφαλείας είναι πως παρέχει με ομοιόμορφο τρόπο ζεστασιά, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο «βάλε-βγάλε». Ενσωματωμένοι αγωγοί θέρμανσης χρησιμοποιούν ισχύ περίπου 70 Watt και θερμαίνονται έως τους 40 βαθμούς Κελσίου. Λόγω των αγωγών, οι θερμαινόμενες ζώνες θα είναι ελαφρώς παχύτερες από τις συμβατικές. Εκτός της εσωτερικής ζεστασιάς, οι heat belts θα ωφελούν και τα ηλεκτρικά μοντέλα, μιας θα απαλλάσσουν το αυτοκίνητο από την «υποχρέωση» θέρμανσης της καμπίνας, εξοικονομώντας ενέργεια από την μπαταρία. Σύμφωνα με την ZF, η μπαταρία που θα περισσεύει θα αυξάνει την χιλιομετρική αυτονομία των ηλεκτρικών κατά 15%.

Σελ.
1
Πώς δουλεύει η ζώνη ασφαλείας & ποιες οι περίεργες τεχνολογίες της;
Σελ.
2
Το πρώτο αυτοκίνητο με ζώνη 3 σημείων, η S-Class & περίεργες τεχνολογίες