Η στρατηγική marketing των εταιριών έχει αλλάξει!
H τεχνολογία των αυτοκινήτων είναι το σύγχρονο marketing των αυτοκινητοβιομηχανιών και προσφέρει μια ασυναγώνιστη ευκαιρία στις εταιρείες να ενισχύσουν τα συρρικνωμένα περιθώρια κέρδους χρεώνοντας τους υπάρχοντες πελάτες για να ξεκλειδώσουν χαρακτηριστικά που έχει ήδη το αυτοκίνητό τους.
Αυτήν τη στιγμή, αυτό το online συνδρομητικό μοντέλο δεν είναι κάτι περισσότερο από την ενεργοποίηση των θερμαινόμενων καθισμάτων ή την προσθήκη νέων εφαρμογών και τη βελτίωση της ψυχαγωγίας, αλλά με την τεχνολογία να κάνει άλματα και τις ενημερώσεις Over The Air να γίνονται «καθημερινότητα», οι δυνατότητες είναι τεράστιες.
Αν είχατε μπει στο πρώτο Apple App Store το 2008, θα θυμάστε ότι υπήρχαν ελάχιστες εφαρμογές που είχαν πολύ συγκεκριμένες λειτουργίες. Σήμερα, οι εφαρμογές αυτές είναι σχεδόν 9 εκατομμύρια! και μπορούν να κάνουν κυριολεκτικά τα πάντα, από το να οργανώσουν τη ζωή μας μέχρι να ελέγξουν και το ίδιο μας το αυτοκίνητο. Στην αυτοκινητοβιομηχανία βρισκόμαστε ακόμη στα πρώτα στάδια, αλλά σύντομα θα περάσουμε σε νέα επίπεδα, μιας και οι εταιρείες έχουν ρίξει ένα τεράστιο κομμάτι προσοχής και προσπάθειας ώστε να δίνουν στους οδηγούς όλο και περισσότερες δυνατότητες, αρκεί να πληρώνουν για αυτές.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να «δένουν» τους ιδιοκτήτες
Η Kia έχει ήδη αναφέρει ότι οι αγοραστές του νέου μεγάλου ηλεκτρικού SUV EV9, το οποίο αρχικά θα βγει στην άλλη μεριά του Ατλαντικού, θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν σχεδόν τα πάντα, από καλύτερες επιδόσεις έως νέα μοτίβα φωτισμού της μάσκας, παρά το γεγονός ότι θα έχουν πληρώσει 100.000 δολάρια ή και περισσότερα για να αποκτήσουν το αυτοκίνητο.Η Kia το κάνει αυτό για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι η δημιουργία πρόσθετων εσόδων από τη βάση των αγοραστών, μιας και μέχρι τώρα ο μόνος τρόπος για να πάρουν οι εταιρείες χρήματα από τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες ήταν μέσω των service και ο δεύτερος είναι να τους «δεσμεύσουν» με τη μάρκα, έτσι ώστε όταν έρθει η ώρα να αγοράσουν το επόμενο νέο τους αυτοκίνητο, να τους είναι εξαιρετικά δύσκολο να αλλάξουν εταιρεία.
Καλά το καταλάβατε, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να σας έχουν «δεμένους» και να μην μπορείτε να ξεφύγετε από αυτές. Σκεφτείτε το σαν τα λογισμικά των smartphone.
To να είστε χρόνιος χρήστης Αndroid και να αποφασίσετε να πάτε σε Apple ή το αντίστροφο είναι μια μεγάλη πρόκληση. Έχετε ήδη αγοράσει εφαρμογές, χρησιμοποιείτε το iCloud ή το Google Drive για να αποθηκεύσετε φωτογραφίες, ημερολόγια, email, στοιχεία επικοινωνίας, γενέθλια, έγγραφα, βίντεο, κωδικούς πρόσβασης και άλλα, που όταν θα έρθει η ώρα να αλλάξετε κινητό τηλέφωνο, συνειδητοποιείτε ότι η μεταπήδηση σε άλλο λογισμικό είναι δύσκολη, ακριβή και διακινδυνεύετε να χάσετε πολύτιμα για σας αρχεία, με αποτέλεσμα να καταλήγετε (τουλάχιστον οι περισσότεροι) σε ένα νέο μοντέλο της ίδιας ακριβώς μάρκας, όπου η μεταφορά δεδομένων γίνεται με μόλις 1-2 κλικ.
Σελ. 1 | Πώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε δένουν «ηλεκτρονικά». |
Σελ. 2 | Η στρατηγική marketing των εταιριών έχει αλλάξει! |
Σελ. 3 | Θα κάνουν εξαιρετικά δύσκολη την μεταπήδηση σε άλλες εταιρείες |