Θα κάνουν εξαιρετικά δύσκολη την μεταπήδηση σε άλλες εταιρείες
Ένα αντίστοιχο περιβάλλον χτίζουν και οι εταιρείες αυτοκινήτων. Τα επιπλέον χαρακτηριστικά ή εφαρμογές που αγοράζετε ψηφιακά είναι «τούβλα» σε ένα τοίχο, που όσο περισσότερο πληρώνετε μεγαλώνει. Οι εταιρείες αυτοκινήτων κινούνται έξυπνα, μιας και με αυτό το τρόπο όχι μόνο θα σας πουλήσουν ένα αυτοκίνητο, αλλά θα σας «αναγκάσουν» να αγοράσετε από αυτές και το επόμενο, διευκολύνοντας σας με διάφορους τρόπους, όπως την μεταφορά όλων των εφαρμογών και των υπηρεσιών που έχετε αγοράσει από το ένα στο άλλο.
Η αλήθεια είναι ότι πιο εύκολα προσελκύεις έναν ήδη πελάτη σου από έναν καινούργιο, διότι ο πρώτος θα σου εμπιστευτεί πιο εύκολα τα χρήματα του αν είναι ευχαριστημένος και γνωρίζει πως να χειριστεί τα προϊόντα σου. Σκεφτείτε πόσο θα αλλάξει η πίτα των πωλήσεων, αν κάποια αυτοκινητοβιομηχανία, που είστε ήδη ευχαριστημένοι με το όχημα της, κάνει και εξαιρετικά εύκολη την μεταφορά των αγορασμένων εφαρμογών και των δεδομένων σας στο καινούργιο της μοντέλο ή ανέφικτη σε ανταγωνιστές. Λογικά θα την ξαναπροτιμήσετε με κλειστά μάτια!
Το τμήμα «Εμπειρία πελατών» είναι ιδιαίτερα σημαντικό στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού η δουλειά του είναι να σας κάνει πιστό οπαδό της μάρκας και να σας φαίνεται αρκετά πιο δύσκολο να πάτε σε άλλη, από το να πληρώσετε, ίσως και κάτι παραπάνω, για να μείνετε στην ίδια.
Τώρα κατά μέσο όρο 1 στους 5 που αγοράζουν νέο αυτοκίνητο επιλέγουν κάποιο μοντέλο από τη μάρκα που ήδη είχαν, τη στιγμή που στο κόσμο των smartphone το αντίστοιχο ποσοστό αγγίζει το 70%. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να φτάσουν σε αυτά τα νούμερα και για αυτό σας δελεάζουν, ρίχνοντας τώρα μικρά τυράκια, ώστε στο τέλος να «πιαστείτε στην φάκα» τους για μια ζωή.
To μέλλον των αυτοκινητοβιομηχανιών στηρίζεται στην αφοσίωση
Γιατί το κάνουν αυτό; Διότι η αφοσίωση στη μάρκα δεν ήταν ποτέ πιο σημαντική για το μέλλον των αυτοκινητοβιομηχανιών από όσο είναι τώρα. Είμαστε μόλις μια ή δύο δεκαετίες μακριά από ένα μέλλον όπου δεν θα οδηγούμε πλέον τα αυτοκίνητα που αγοράζουμε, αλλά θα είναι κινητά γραφεία και σαλόνια. Όταν συμβεί αυτό, οι εταιρείες θα έχουν χάσει το μεγαλύτερο όπλο τους που υπάρχει τα τελευταία 120 χρόνια: « Το αυτοκίνητο μας είναι καλύτερο από των άλλων»Έτσι, τώρα, η προσέλκυση πελατών πρέπει να επικεντρωθεί σε οτιδήποτε άλλο πέρα από την «οδήγηση». Πρέπει να υποστηριχθεί στο πώς ένα αυτοκίνητο υποστηρίζει και βελτιώνει τον τρόπο ζωής του ιδιοκτήτη. Κάποτε, η δουλειά ενός έμπορου ήταν να σε πείσει να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο, και από τη στιγμή που γινόσουν ιδιοκτήτης σε πήγε από το χέρι στην ομάδα aftersales. Τώρα πέφτεις στα νύχια της ομάδας «Εμπειρία πελατών» και είναι αποφασισμένη να μην σε αφήσουν ποτέ να φύγεις.
Το ύπουλο σε όλη την υπόθεση είναι ότι θα επιλέξετε να μείνετε, γιατί είναι πιο εύκολο από την εναλλακτική.
Έτσι, την επόμενη φορά που θα πάτε για αγοράσετε ένα νέο αυτοκίνητο, επιλέξτε με σύνεση. Μπορεί να είναι η τελευταία φορά που ασκείτε «ελεύθερα» αυτό το δικαίωμα.
Σελ. 1 | Πώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε δένουν «ηλεκτρονικά». |
Σελ. 2 | Η στρατηγική marketing των εταιριών έχει αλλάξει! |
Σελ. 3 | Θα κάνουν εξαιρετικά δύσκολη την μεταπήδηση σε άλλες εταιρείες |