autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Ο νέος 1,6 i-DTEC, διαθέτει αλουμινένια κυλινδροκεφαλή, ενώ κάθε εξάρτημα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη μείωση του βάρους και των διαστάσεων του.

Με τη βοήθεια του Start&Stop ο κινητήρας 1,4 D-4D του Auris αναβαθμίζει το οικολογικό προφίλ του μοντέλου, ενώ δεν πληρώνει και τέλη.

Ο diesel κινητήρας της Giulietta έχει τη μεγαλύτερη ροπή, με 320 Nm. Επίσης έχει την καλύτερη χροιά, που σε βάζει στην πρίζα, ακόμα και αν δεν το θέλεις.

Ο κινητήρας του Megane που εξοπλίζει πολλά μοντέλα της αγοράς, χαρακτηρίζεται από τη χαμηλή του κατανάλωση και την πολιτισμένη του λειτουργία.

Χάρη στα τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας που έχουν εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια, η απόκριση στο γκάζι έχει βελτιωθεί.

Ο εξελιγμένος ψεκασμός καυσίμου στους πετρελαιοκινητήρες επιτρέπει, την περαιτέρω μείωση στην κατανάλωση καυσίμου.

Το φίλτρο DPF είναι στάνταρ από 1/2011. Η συμβολή του στη μείωση των εκπομπών βλαβερών ουσιών είναι τέτοια, που χωρίς αυτό, δύσκολα οι πετρελαιοκινητήρες θα πληρούσαν το πρότυπο Euro5.

Κινητήρες - Κατανάλωση

Διαβάστηκε από 40492 αναγνώστες - 25/4/2013

Σε αυτόν τον τομέα παίζεται όλο το παιχνίδι στη μικρομεσαία κατηγορία, από άποψη κατανάλωσης, επιδόσεων αλλά και της τεχνολογίας που έχει προσαρτηθεί στα μηχανικά σύνολα που συνοδεύουν τα μοντέλα. 
Σαφώς κι ο πρωταγωνιστής στο συγκεκριμένο συγκριτικό, είναι ο φρέσκος κινητήρας της Honda που βρήκε στέγη στο Civic και φέρει πάνω του αρκετή τεχνολογία. Διαθέτει αλουμινένια κυλινδροκεφαλή, με κάθε εξάρτημα να έχει σχεδιαστεί με κριτήριο τη μείωση του βάρους, των διαστάσεων και των τριβών. Η ονομαστική απόδοση του κινητήρα αυτού είναι 120 ίπποι στις 4.000 στροφές και κυρίως, 300 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000. Εκτός τώρα του κινητήρα, εντελώς νέο είναι και το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων με το οποίο συνδυάζεται που, φυσικά, έχει κατασκευαστεί και αυτό με γνώμονα τις compact διαστάσεις και το μειωμένο βάρος. Διαθέτει μακριές σχέσεις, που εξασφαλίζουν οικονομία στην κατανάλωση. 
Αξιόλογος είναι κι ο 4κύλινδρος, 8βάλβιδος 1.500άρης turbodiesel που υπάρχει στο Renault Megane, ο οποίος αποδίδει 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ., ενώ τα 240 Nm της ροπής του είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ.. Το μοτέρ αυτό διατίθεται με στάνταρ σύστημα Stop&Start και στην πράξη, τα καταφέρνει θαυμάσια. Χωρίς αισθητό κροτάλισμα, ο 1,5 dCi εμφανίζει πολιτισμένη, ήσυχη και ελαστική λειτουργία, με δυναμικό τράβηγμα και ροπή. Θα πρέπει το στροφόμετρο να δείχνει χαμηλά και η σχέση στο κιβώτιο με το θετικό επιλογέα να είναι μεγάλη, για να δυσανασχετήσει το μοτέρ (ακόμα κι έτσι όμως, δε σκορτσάρει). Οι επιδόσεις είναι παραπάνω από ικανοποιητικές για τα δεδομένα της κατηγορίας. 
Τα πραγματικά οφέλη όμως, τα συναντάμε στην κατανάλωση και στις εκπομπές CO2. 
Ο 1.600άρης diesel της Giulietta έχει το πιο μεγάλο «μαγικό» νούμερο, αυτό της ροπής, που ξεφεύγει από το αντίστοιχο του ανταγωνισμού με 320 Nm. Επίσης έχει την καλύτερη χροιά, που σε βάζει στην πρίζα, ακόμα και αν δεν το θέλεις. Το εκρηκτικό του ταμπεραμέντο δε φαίνεται τόσο στο 0-100, όσο στις ρεπρίζ που είναι με διαφορά οι κορυφαίες αυτού του συγκριτικού. 
Ο κινητήρας του VW Golf1,6 
TDI, είναι σύγχρονος και με τη βοήθεια της τεχνολογίας Blue 
Motion, στην οποία ανήκει και το 
Start&Stop, είναι πολύ οικονομικός, με μηδενικά τέλη. Η υπεροχή του μοτέρ αυτού φαίνεται στον ποιοτικό τρόπο λειτουργίας του, που του χαρίζει χαμηλά επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό, αλλά και τις καλύτερες επιδόσεις όλων. Η μόνη ένσταση είναι η συνεργασία με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο που τον κάνει να υστερεί σε σχέση με τα μοντέλα του ανταγωνισμού. 
Ο 1,6 TDI που συνοδεύει το Leon έχει αναβαθμιστεί πλήρως με όφελος κυρίως στο ραφιναρισμένο του χαρακτήρα. 
Στην πράξη, αυτό είναι άμεσα αντιληπτό, αφού οι κραδασμοί και ο θόρυβος που φτάνουν στην καμπίνα είναι περιορισμένοι. Από πλευράς κατανάλωσης, ο κινητήρας είναι ολιγαρκής σε καύσιμο, με τη βοήθεια βέβαια και του στάνταρ συστήματος Stop/ Start, το οποίο διαθέτει άμεση λειτουργία. 

Τι τα κάνει ξεχωριστά;
Common Rail
Αναμφίβολα η τεχνολογία που φέρουν πάνω τους τα σύγχρονα μικρομεσαία diesel αυτοκίνητα είναι τρομερή, έχοντας κάνει παράλληλα μεγάλα άλματα προόδου, ώστε ο τελικός καταναλωτής να απολαμβάνει ένα αυτοκίνητο, το οποίο και επιδόσεις θα του προσφέρει, και ασφάλεια, αλλά και οικονομία καυσίμου, επιτρέποντας του έτσι να διανύει πολλά χιλιόμετρα, οικονομικά και αξιόπιστα. Αρχικά λοιπόν έχει εξελιχθεί κατά πολύ ο τομέας του ψεκασμού καυσίμου εντός του θαλάμου καύσης, ώστε να μειωθεί ακόμα και κατά το ήμισυ η κατανάλωση καυσίμου. Για τους diesel κινητήρες ο άμεσος ψεκασμός ακούει στη φράση common rail όπου το μίγμα αυταναφλέγεται (χωρίς μπουζί), λόγω της υψηλής θερμοκρασίας του αέρα, η οποία οφείλεται στην υψηλή σχέση συμπίεσης.

Βελτιωμένες τουρμπίνες
Τα turbo που χρησιμοποιούν, είναι μεταβλητής γεωμετρίας. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ενώ στο παρελθόν ένας κινητήρας turbo είχε αργή απόκριση στο γκάζι και μικρό ωφέλιμο εύρος λειτουργίας, σήμερα, η απόκριση στο γκάζι είναι μηδενική και το εύρος λειτουργίας του κινητήρα μεγαλύτερο.

Το φίλτρο DPF ή FAP
To DPF (Diesel Particular Filter) ή FAP όπως έχει καθιερωθεί από την Peugeot που το τοποθέτησε για πρώτη φορά στο 607, είναι ένα φίλτρο συγκράτησης των μικροσωματιδίων, κάτι σαν καταλύτης δηλαδή, που έχει συμβάλει δραστικά στη μείωση των εκπομπών βλαβερών ουσιών (NO, NO2, HC, CO), ενώ στους diesel κινητήρες είναι στάνταρ από 1/2011. Η συμβολή του στη μείωση των εκπομπών είναι δραστική. Ενδεικτικό, είναι πως, χάρη και σε αυτό, οι σύγχρονοι diesel καταφέρνουν να πληρούν τις νόρμες Euro5 και Euro6. Το σημαντικότερο -επειδή είναι πολύ ακριβό στην αντικατάσταση- πρόβλημα που παρουσιάζεται σε ένα φίλτρο FAP, είναι η φραγή του από στάχτη και σωματίδια, ειδικά αν κινείστε κυρίως μέσα στην πόλη. Ωστόσο, το DPF έχει τη δυνατότητα αναγέννησης (αυτοκαθαρισμού), η οποία πραγματοποιείται αυτόματα στον αυτοκινητόδρομο. Για το λόγο αυτό, καλό είναι όταν το προτείνει ο κατασκευαστής, μέσω σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων ή π.χ. κάθε 1.000 χλμ., να κινείστε για περίπου 20 λεπτά στον αυτοκινητόδρομο.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ