Επιδόσεις
Διαβάστηκε από 40514 αναγνώστες - 25/4/2013
Ομολογουμένως, ο κινητήρας πετρελαίου ήταν αυτός που έλειπε από το Civic, ώστε να ολοκληρωθεί η γκάμα του μοντέλου. Οι 120 παραγόμενοι ίπποι από τα 1.597 κ.εκ. προσφέρουν ικανοποιητικές επιδόσεις στο ιαπωνικό αμάξωμα των 1.310 κιλών, με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 10,4 δλ, ενώ σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκονται και οι ρεπρίζ.
Εξίσου σβέλτο είναι και το Megane (0-100 χλμ/ώρα σε 10 δλ.), αλλά το γαλλικό μικρομεσαίο είναι πιο εκρηκτικό στη διαδικασία των ρεπρίζ συγκριτικά με το ιαπωνικό μικρομεσαίο.
Ο ιταλικός κινητήρας προσφέρει ροπή 320 Nm, νούμερο που του χαρίζει εκρηκτικό ταμπεραμέντο, στοιχείο που δε φαίνεται τόσο στο 0-100 όσο στις ρεπρίζ που είναι με διαφορά οι κορυφαίες αυτού του συγκριτικού. Το εξάρι κιβώτιο δεν είναι ακριβές στις γρήγορες αλλαγές, αλλά έχει σωστή κλιμάκωση. Το χειροκίνητο κιβώτιο του diesel Golf, έχει ακρίβεια στο κούμπωμα, αλλά δυστυχώς μόνο 5 σχέσεις, γεγονός που το φέρνει σε υποδεέστερη θέση με τον ανταγωνισμό, καθώς η 5η είναι αρκετά κοντή και υποχρεώνει τον κινητήρα να λειτουργεί με πολλές στροφές ειδικά στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο. Φυσικά, το μοτέρ είναι γραμμικό και πολιτισμένο στη λειτουργία του, έχει καλή απόκριση στο γκάζι από τις χαμηλές στροφές και προσφέρει πλούσια ροπή σε όλο το εύρος.
Το Auris είναι από τα ελάχιστα μικρομεσαία diesel της ελληνικής αγοράς με 1.400άρι μοτέρ. Αποδίδει 90 ίππους και 205 Nm ροπής, νούμερα που του επιτρέπουν να επιταχύνει από στάση σε 11,3 δλ. Το Auris diesel «τραβάει» ικανοποιητικά μέχρι ψηλά, με την δύναμή του να μην αφήνει πουθενά εκτεθειμένο τον οδηγό. Στον αυτοκινητόδρομο είσαι με μια ταχύτητα επάνω, ενώ στην πόλη κινείσαι χωρίς κραδασμούς και σκορτσαρίσματα. Το SEAT Leon διαθέτει έναν ελαστικό 1.600άρη κινητήρα, οποίος προσφέρει καλά νούμερα στο τομέα των επιδόσεων, έχοντας αρωγό το κοντό κιβώτιο των 5 σχέσεων, με το οποίο συνεργάζεται.
Φρένα: Renault Megane & Honda Civic τα δυνατότερα φρένα
Για να είναι overall ένα μοντέλο δεν αρκεί μόνο να έχει «γκάζια»! Πρέπει να έχει την δυνατότητα να μπορεί να τιθασεύσει την όποια ιπποδύναμη έχει. Τα μικρομεσαία μοντέλα της αγοράς τα οποία δοκιμάσαμε, διαθέτουν συστήματα πέδησης τα οποία ακινητοποιούν τα αμαξώματα από τα 100 χλμ/ώρα, σε απόσταση μικρότερη των 38 μέτρων.
Πρώτο στην συγκεκριμένη δοκιμασία βγαίνει το Renault Megane, το οποίο χρειάζεται 36,2 μέτρα, ενώ αμέσως μετά με ελάχιστη διαφορά είναι το Civic, με 36,3 μέτρα να απαιτούνται για την πλήρη ακινητοποίηση του. Και στις δυο περιπτώσεις τα φρένα αποδείχθηκαν πέρα από δυνατά και ανθεκτικά, με την αίσθηση του πεντάλ να είναι πολύ καλή. Όμως και στο νέο SEAT Leon το σύστημα πέδησης που έχει τοποθετηθεί είναι εκ των κορυφαίων με την διαφορά που το χωρίζει από το ιαπωνικό μικρομεσαίο, να είναι της τάξεως του 0,1 του μέτρου και πιο συγκεκριμένα 36,4 μέτρα για την πλήρη στάση. Λίγο πάνω από τα 37 μέτρα (37,5) θέλει η Giulietta για να ακινητοποιηθεί πλήρως. Ελάχιστα πίσω από την Giulietta βρίσκεται το Toyota Auris με 37,7 μέτρα ενώ η τελική 6αδα κλείνει με το VW Golf με απαιτούμενη απόσταση ακινητοποίησης τα 37,8 μέτρα, με την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός σε κάθε πάτημα του πεντάλ να είναι πολύ καλή.