autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Τα LED φωτίζουν 10 φορές καλύτερα και διαρκούν 12,5 φορές περισσότερο

Τα LED φωτίζουν 10 φορές καλύτερα και διαρκούν 12,5 φορές περισσότερο

Διαβάστηκε από 11176 αναγνώστες - 24/6/2022

Η επιλογή λάμπας για τα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου είναι μεγάλη υπόθεση, αφού μπορεί να κάνει τη διαφορά σε ένα σκοτεινό σημείο και να σε γλιτώσει ακόμα κι από ατύχημα. Οι κυριότερες επιλογές είναι τα LED, τα Xenon και οι λάμπες αλογόνου.

Ωραίες οι επιδόσεις, οι χαμηλές καταναλώσεις και οι χώροι, αλλά εξίσου σημαντικό σε ένα αυτοκίνητο είναι τα φωτιστικά σώματα του, να σου επιτρέπουν να βλέπεις μακριά και καθαρά σε νυχτερινές διαδρομές. Σκέψου ότι σύμφωνα με έρευνες ο μέσος οδηγός βλέπει 85% λιγότερα πράγματα το βράδυ, οπότε τα μη επαρκή φώτα πορείας ενός αυτοκινήτου θα έκαναν ακόμα χειρότερα και πιο επικίνδυνα τα πράγματα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξελίσσουν συνέχεια τους λαμπτήρες κάνοντας άλματα και αφήνοντας πίσω τις παλιές τεχνολογίες. Στην αγορά, οι κυρίαρχοι παίκτες αυτή τη στιγμή είναι οι λάμπες αλογόνου, τα Xenon και τα LED. Τι όμως είναι καλύτερο? 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Οι λάμπες αλογόνου είναι οι πιο φθηνές, αλλάζονται εύκολα αλλά βγάζουν έως και 80% λιγότερο φώς από τα Xenon και LED

Η πιο δημοφιλής επιλογή για τα αυτοκίνητα είναι οι λάμπες αλογόνου. Είναι φθηνές, αλλάζονται πανεύκολα, χρησιμοποιούνται και για τη μικρή και τη μεγάλη σκάλα και μπορεί να τις βρεις ακόμα και στο «περίπτερο». Οι συγκεκριμένες λάμπες μόνο επιτυχημένες μπορούν να θεωρηθούν, αφού μπαίνουν στα αυτοκίνητα για πάνω από 40 χρόνια. Αν και κυκλοφορούν και βελτιωμένες λάμπες αλογόνου,  φέγγουν λιγότερο από τους ανταγωνιστές τους, ενώ καταναλώνουν και αρκετή ενέργεια όταν είναι ανοιχτές. Επίσης ο κύκλος ζωής τους είναι περίπου 800 ώρες, την στιγμή που σε Χenon και LED ξεπερνάει τις 10.000 ώρες. 


Αν δεν έχεις κάτοπτρο στα φώτα κι έχεις παραδάκι για τους μετασχηματιστές, βάλε Xenon

Τα Xenon εμφανιστήκαν στις αρχές της δεκαετίας του 90, με την πρώτη τοποθέτηση τους να γίνεται στη BMW Σειρά 7, προκαλώντας ενθουσιασμό, αφού ήταν πρωτοποριακό και το πρώτο σύστημα φώτων που αμφισβήτησε την κυριαρχία των λαμπτήρων αλογόνου.  Σχεδιασμένα για να δουλεύουν ιδανικά σε  φωτιστικά σώματα τύπου «προτζέκτορα» (αλογόνου και LED δεν δουλεύουν σωστά), τα φώτα Xenon έγιναν αρχικά μέρος του βασικού εξοπλισμού σε μοντέλα πολυτελείας κι αν ήταν στον προαιρετικό είχαν σχεδόν τετραψήφια χρέωση. Το πιο ακριβό ανταλλακτικό τους είναι ο μετασχηματιστής που χρειάζεται για να δουλέψουν, ενώ αρκετά χρονοβόρα είναι και η τοποθέτηση τους. Τα πλεονεκτήματα του σε σχέση με του αλογόνου αρκετά, αφού τα Xenon χαρίζουν στον οδηγό περισσότερο φώς, τόσο σε πυκνότητα όσο και σε λάμψη, έχουν ευρύτερη κάλυψη, φωτίζουν σε μεγαλύτερη απόσταση και αντέχουν περισσότερο. Πλέον κυκλοφορούν και αρκετά φθηνά συστήματα Χenon, αλλά είναι αμφιβόλου ποιότητας. Το μεγαλύτερο μειονέκτημα τους είναι ότι ρυθμίζονται δύσκολο, με αποτέλεσμα πολλές φορές να τυφλώνουν τους απέναντι ή να φωτίζουν τον ουρανό αντί το δρόμο. 


Τα LED βγάζουν 10 φορές περισσότερο φως από τις λάμπες  αλογόνου

H τεχνολογία του LED στα φώτα είναι η πιο καινούργια στο τομέα του φωτισμού του αυτοκινήτου. Το φώς που βγάζουν είναι ξεκάθαρα καλύτερο από τις λάμπες αλογόνου, αλλά και από τα Χenon, αφού είναι πιο καθαρό, φέγγει σε πιο μακρινή απόσταση, έχει μεγαλύτερο φάσμα διασποράς και απόστασης χωρίς να σου αφήσει τυφλά σημεία ακόμα και σε κακοφωτισμένο δρόμο.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις