Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Seat Arona: Δεν φοβάται το χώμα
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Seat Arona: Δεν φοβάται το χώμα

Διαβάστηκε από 189947 αναγνώστες - 8/11/2021

Στο δρόμο το ανανεωμένο Seat Arona «πατάει» με σιγουριά, και σε hard rock χωμάτινες διαδρομές το SUV αποδεικνύεται «παλικάρι»! Δοκιμάζουμε την έκδοση TGI, που καίει 4 ευρώ/100 χιλιόμετρα.

Κοινοποίησέ το »


H Seat ανανέωσε πρόσφατα το Arona, το compact SUV που μοιράζεται το πάτωμα με τα «αδελφά» Skoda Kamiq, VW T-Cross, αλλά και τα Seat Ibiza και VW Polo. Το μοντέλο με τη νεανική εμφάνιση είναι αναβαθμισμένο τόσο ποιοτικά, όσο και στον τομέα της τεχνολογίας. Δικαιολογεί την εκτός δρόμου εικόνα που έχει όμως; Δοκιμάσαμε στο χώμα την έκδοση με κινητήρα φυσικού αερίου και το ανακαλύπτουμε.


Seat Arona: «Παλικάρι» εκτός δρόμου!

Η Seat έχει χαρίσει στο Arona απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 19 εκατοστά, δίνοντας σιγουριά στον οδηγό να το βγάλει εκτός δρόμου. ΟΚ, είναι ψηλό, είναι όμως ικανό; Για να το διαπιστώσουμε, το πήγαμε σε hard rock διαδρομές. Η ανάρτηση μετατρέπει σε χαλί τον χωματόδρομο, επιτρέποντάς μας να μπορούμε να κινηθούμε σβέλτα. Δεν αρκεί όμως ο απλός χωματόδρομος, και σύντομα στρίψαμε σε πιο δυσπρόσιτα μονοπάτια. Η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης κάνει το αυτοκίνητο «παλικάρι» στο off-roading, αφού πέρασε με επιτυχία από μέρη όπου καραδοκούσαν μεγάλοι πέτρινοι όγκοι.

Η πορεία δεν ήταν εύκολη, αφού βρήκαμε και βαθιά νεροφαγώματα. Κανένα πρόβλημα για το Arona, το οποίο πέρασε χωρίς να κολλήσει πουθενά, αφού οι τροχοί διατήρησαν την επαφή με το έδαφος στα περισσότερα σημεία, πάλι λόγω της μεγάλης διαδρομής της ανάρτησης.
Εν ολίγοις, το μικρό SUV της Seat μας εξέπληξε ευχάριστα, αφού πέρασε χωρίς να βρει, χωρίς να τρίξει, την ώρα που πίσω από το τιμόνι ήμασταν «σφιγμένοι», περιμένοντας να ακούσουμε το χαρακτηριστικό «χρακ» της επαφής με τις πέτρες και τα χώματα. Εύγε!


Το Arona «πατάει» σίγουρα στον αυτοκινητόδρομο, και ο κινητήρας CNG (φυσικού αερίου) «καίει» 3,7 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα

Ωραία περάσαμε στο χώμα. Δεν κινούμαστε μόνο εκεί όμως! Πώς είναι το νέο Seat Arona στην άσφαλτο; Η ανάρτηση που απορροφά τις ανωμαλίες εκτός δρόμου κάνει το μοντέλο  «πολιτισμένο» στην άσφαλτο, ακόμα και όταν αυτή είναι κακής ποιότητας. Το τιμόνι είναι υπάκουο και παρέχει καλή πληροφόρηση, κάνοντάς μας να θέλουμε να «ανεβάσουμε» ρυθμό. Κανένα πρόβλημα, αφού οι κλίσεις είναι περιορισμένες, και το αυτοκίνητο «πατάει» με σιγουριά στις στροφές, αλλά και στην ευθεία, σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου. Σε αυτό βέβαια συμβάλλει και η θέση οδήγησης, που είναι χαμηλή και «κρύβει» την αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

Κάτω από το καπό του Arona της δοκιμής μας βρισκόταν ο TGI κινητήρας 1 λίτρου, ο οποίος έχει ως κύριο καύσιμο το φυσικό αέριο (το ρεζερβουάρ βενζίνης είναι μόνο 9 λίτρα, για χρήση ανάγκης), αποδίδει 90 ίππους και συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το μοτέρ «τραβάει» καλά από τις 1.800 στροφές, δίνοντας την εντύπωση πως είναι πιο δυνατό. Η μέση κατανάλωση CNG είναι 4,5 κιλά/100 χιλιόμετρα. Με την τρέχουσα τιμή του φυσικού αερίου να είναι 0,83 ευρώ, το αυτοκίνητο καταναλώνει 3,7 ευρώ/100 χιλιόμετρα. Με απλά λόγια, πηγαίνεις με άνεση στη Χαλκίδα για καφέ με λιγότερα από 3 ευρώ!


Το νέο Arona είναι στυλάτο εξωτερικά, και οι στρογγυλοί προβολείς προσθέτουν δυναμισμό

Εξωτερικά, το Seat Arona έχει ανανεωμένη εμφάνιση. Εμπρός οι 2 στρογγυλοί προβολείς ομίχλης σε βάζουν στο «νόημα», μιας και φέρνουν αναμνήσεις από παλαιότερα σκληροτράχηλα μοντέλα με πρόσθετα φανάρια. Ο προφυλακτήρας είναι επανασχεδιασμένος, έχει νεύρα και μεγάλα ανοίγματα που ενισχύουν τη δυναμική εικόνα του SUV.


Το εσωτερικό του Seat Arona έχει «αέρα» ποιότητας και τεχνολογίας

Περνώντας στην καμπίνα του νέου Arona, οι αλλαγές είναι αρκετές. Στο ταμπλό έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά υλικά, και ψηλά στο κέντρο του κυριαρχεί η οθόνη του συστήματος infotainment, διάστασης 8,25 ιντσών, που διαθέτει το ασύρματο σύστημα συνδεσιμότητας Full Link και υποστηρίζει φωνητικές λειτουργίες. Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο, και εκτός από εσάς, μπορούν να έρθουν άλλοι 4 φίλοι σας μαζί για βόλτα στα βουνά. Η επιπλέον δεξαμενή φυσικού αερίου καταλαμβάνει χώρο από το πορτ-μπαγκάζ, και έχει ως συνέπεια ο χώρος αποσκευών να έχει όγκο 282 λίτρα.
 
Συνοψίζοντας, το Seat Arona είναι ένα νεανικό μικρό SUV με καλή οδηγική συμπεριφορά, που θέλει να λερώσει τους τροχούς του και να περάσει από δύσκολα σημεία, για να σου αποδείξει στην πράξη πως η αυξημένη απόσταση από το ύψος δεν είναι μόνο για το μάτι. Η τιμή αγοράς του μοντέλου ξεκινά από τα 17.990 ευρώ για την έκδοση Style. Η επιλογή με κινητήρα TGI έχει επιπλέον προσόν την οικονομική μετακίνηση, όπου και αν θέλετε να πάτε.