Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Hyundai Bayon: «Χωμάτινο i20»!
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Hyundai Bayon: «Χωμάτινο i20»!

Διαβάστηκε από 189565 αναγνώστες - 8/11/2021

Το νέο Hyundai Bayon είναι ουσιαστικά η SUV έκδοση του i20, με ξεχωριστή εμφάνιση που διαφέρει από το πλήθος. Δοκιμάζουμε το μοντέλο εκτός δρόμου και βλέπουμε πώς θα συμπεριφερθεί στα δύσκολα κομμάτια. Θα παίξει Hard Rock ή μπαλάντες;

Hyundai Παπαδάκης

Κοινοποίησέ το »


Η κατηγορία των B-SUV έχει αποκτήσει νέο «παίκτη», ο οποίος έρχεται εκ Κορέας ορμώμενος, βασίζεται στο Hyundai i20 και ονομάζεται Hyundai Bayon. Το μοντέλο με την ξεχωριστή εμφάνιση συνδυάζει τον ασφάλτινο χαρακτήρα του i20 με πιο περιπετειώδη στοιχεία, κάνοντάς το ικανό για κίνηση σε «Hard Rock» off-road διαδρομές. Δοκιμάσαμε το ολόφρεσκο Bayon στο χώμα, προκειμένου να εξακριβώσουμε πόσο ικανό είναι στα δύσκολα κομμάτια. Ας δούμε πώς τα πήγε!


Με τον τροχό ψηλά το Hyundai Bayon περνάει «αέρας» από τα νεροφαγώματα

Μπορεί να είναι συγγενικό του i20, όμως το Hyundai Bayon απέχει από το έδαφος 16,5 εκατοστά και είναι «φορτωμένο» με προστατευτικά κάτω από το αμάξωμα, προδιαθέτοντάς σε να φύγεις από την άσφαλτο και να πας για εξερεύνηση. Στο χωματόδρομο κινείσαι σβέλτα, με την ανάρτηση να απορροφά τις ανωμαλίες, ενώ όταν τα πράγματα έγιναν πιο… δύσκολα και εμφανίστηκαν οι πέτρες, η ελευθερία κινήσεων λόγω του ψηλού αμαξώματος μας επέτρεψε να περάσουμε «κύριοι», χωρίς το παραμικρό σημάδι επαφής με το έδαφος, ενώ παράλληλα η ήσυχη καμπίνα δεν έτριζε. Αυτό μας έδωσε σιγουριά για το μικρό SUV και τις ικανότητές του, και συνεχίσαμε την πορεία μας, η οποία γινόταν πιο δύσκολη, αφού τα νεροφαγώματα καραδοκούσαν…
Κανένα πρόβλημα για το Bayon, αφού κατάφερε να περάσει από όλα χωρίς να… ιδρώσει, σηκώνοντας χαρακτηριστικά τους τροχούς, και μάλιστα σε εντυπωσιακό ύψος. Ολοκληρώνοντας τη διαδρομή, η πορεία έγινε πιο ομαλή, ώσπου φτάσαμε ξανά στην άσφαλτο.
 

Το Hyundai Bayon συμπεριφέρεται σαν i20 στην άσφαλτο και έχει άνετη κύλιση

Περνώντας από το χώμα στην άσφαλτο, το Bayon αποδεικνύει τον διπλό χαρακτήρα που έχει: Ικανό στο χώμα, άνετο και ευχάριστο στο δρόμο. Το σύστημα παραμετροποίησης έχει 3 επιλογές: Eco, Normal και Sport. Στην τελευταία, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου γίνεται πιο δυναμική, ενώ η ανάρτηση εξακολουθεί να απορροφά τις χωρίς να παίρνει ενοχλητικές κλίσεις. Το τιμόνι έχει ωραία αίσθηση και το όλο σύνολο σε κάνει να κινείσαι σβέλτα στον επαρχιακό δρόμο, απολαμβάνοντας την ποιότητα του ηχοσυστήματος.
Ακόμα και σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου το νέο μοντέλο της Hyundai κινείται με άνεση και χωρίς «ζόρι», αφού ο κινητήρας των 100 ίππων έχει θετική απόκριση και συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα χρειάζονται 11,4 δευτερόλεπτα.
Όσον αφορά την κατανάλωση, σε μεικτό κύκλο το αυτοκίνητο «έκαψε» 7,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
 

Το Hyundai Bayon έχει μοναδική εμφάνιση που ξεχωρίζει από μακριά

Το νέο B-SUV της Hyundai είναι ικανό εκτός δρόμου και άνετο και ευχάριστο στην άσφαλτο. Εκτός αυτού, έχει και ξεχωριστή εμφάνιση, που εκδηλώνει τον «Hard Rock» χαρακτήρα του και το διαφοροποιεί από τη «μάζα», χάρη στη νέα σχεδιαστική γλώσσα «Sensuous Sportiness» της εταιρείας. Εμπρός, τα φωτιστικά σώματα είναι διαιρούμενα, ψηλά βρίσκονται τα μακρόστενα LED φώτα ημέρας, ενώ τα κύρια τριγωνικά φανάρια δεσπόζουν στον προφυλακτήρα, εκατέρωθεν της γρίλιας που έχει τραπεζοειδές σχήμα. Ξεχωριστή είναι και η πίσω όψη του Bayon, όπου τα πίσω φώτα, σχήματος boomerang, ενώνονται μεταξύ τους από μία λεπτή LED γραμμή που «τρέχει» κατά πλάτος της πόρτας του χώρου αποσκευών.


Το εσωτερικό του Hyundai Bayon είναι ευρύχωρο και πλούσια εξοπλισμένο

Περνώντας στο εσωτερικό του Hyundai Bayon, βλέπουμε πως η άμεση σχέση του SUV με το i20 είναι έκδηλη, αφού τα 2 οχήματα μοιράζονται το ίδιο ταμπλό. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, παρά τα σκληρά πλαστικά, και ο σχεδιασμός της καμπίνας είναι μοντέρνος και εργονομικός. Ακόμα και στη βασική έκδοση Exclusive που κοστίζει 17.290 ευρώ, στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα infotainment με εικόνα από camera οπισθοπορείας, ενώ πίσω από το τιμόνι κυριαρχεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, ο οποίος αλλάζει εμφάνιση αναλόγως του οδηγικού προφίλ που έχει επιλεχθεί. Στην έκδοση δοκιμής το αυτοκίνητο διέθετε ηλιοροφή, θερμαινόμενα καθίσματα και θερμαινόμενο τιμόνι.
Παράλληλα, το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο, με το μοντέλο να βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας όσον αφορά τους χώρους της καμπίνας. Το πορτ-μπαγκάζ έχει ωφέλιμο όγκο 411 λίτρα.

Κλείνοντας, η Hyundai πήρε την «συνταγή» του i20, προσέθεσε τα κατάλληλα off-road στοιχεία, και δημιούργησε το Bayon, ένα νέο μοντέλο που έχει υπερυψωμένο αμάξωμα και εκτός δρόμου χαρακτήρα, ικανό και εκεί που η άσφαλτος τελειώνει.